Andro Vlahušić kao ruža s dva smiješna trna, ili snom?

Autor: dubrovackidnevnik.hr Autori fotografija: Goran Mratinović
Nakon što nije izglasan njegov prijedlog proračuna te je kasnije odbijeno privremeno financiranje, Vlahušić je prestao biti gradonačelnik, no u periodu dok se očekuje povjerenik, on nije mirovao.

U dvadesetak dana takozvanog tehničkog mandata, Vlahušić se potrudio svoje političke oponente podsjetiti da njihovi slogani, vizije i misije s kojima namjeravaju ući u kampanju su već ostvarena njegova djela. Tako je početkom nove 2017. godine Vlahušić sazvao konferenciju za novinare s direktoricom Turističke zajednice Grada Dubrovnika Romanom Vlašić predstavivši vrlo visoke ostvarene brojke dolazaka i noćenja u Dubrovniku. 

Vlahušićevi oponenti iz HDZ-a na čelu s Matom Frankovićem na prošlim lokalnim izborima natjecali su se sa sloganom "za duplo bolji grad". No, dobri turistički rezultati doista pokazuju da je Dubrovnik već odavno pozicioniran u sami vrh svjetske turističke elite što pridonosi boljem općem stanju u gradu kroz veću zaradu i stvaranje novih radnih mjesta. Sve to, spomenutom konferencijom za novinare Vlahušić je htio podsjetiti i poručiti građanima, ali i Matu Frankoviću, da su turistički rezultati za njegova dva mandata uduplani.

Svakako, ne treba pojam "duplo bolji grad" promatrati samo kroz prizmu turističkih rezultat, no neosporno je kako je upravo turizam glavna dubrovačka gospodarska grana. Tako je Vlahušić godinu započeo prezentirajući ono što mu najbolje ide, a to su upravo brojke i milijuni koji se slijevaju u gradski proračun zbog toga.

U četvrtak je održana konferencija za novinare na kojoj je Vlahušić predstavio projekt "Zaboravimo gužve, poštujmo pravila i podatke" koji ima za cilj upravljanje prometom i pješacima te uvođenje reda prvenstveno na području povijesne jezgre. Tako bi se nizom predstavljenih mjera konačno pokušao riješiti  problem  u turističkoj sezoni, a to je prevelika koncentracija gostiju što znatno smanjuje kvalitetu posjeta, te je na meti čestih kritika stanovnika Dubrovnika. Predstavljenim mjerama razvio bi se plan upravljanja, a što bi skupa doprinijelo boljem životu u Dubrovnik. Sve to Vlahušićeva je vizija, koja se tako direktno suprotstavlja drugom HDZ-ovom sloganu u nastajanju koji glasi "Za grad po mjeri čovjeka". Eto, kao da je Vlahušić htio poručiti kako ima odgovor i na tu tematiku s kojom će HDZ vjerojatno krenuti u novu izbornu trku. 

Stoga, dva navedena primjera, predstavljanje turističkih rezultata i upravljanje prometom i pješacima za vrijeme sezone, nisu se slučajno našla kao teme njegovi konferencija za novinare. Jasno, ne mora značiti kako će HDZ upravo s ovim sloganima izaći na izbore, ali dovoljno je izvjesno kako će pitanje duplo boljeg, kao i grada po mjeri čovjeka, biti neki od lajtmotiva njihove kampanje.

Dok broji svoje zadnje gradonačelničke dane, Vlahušić tako izravno poručuje da sve što drugi obećavaju on, na neki način, i ostvaruje. Ponaša li se u ovim trenucima, kada mu je mandat prestao zbog neizglasavanja proračuna, „kao ruža s dva smiješna trna ili snom“ nije toliko ni važno, no zasigurno je počeo s djelovanjem na vrijeme, puno prije svojih političkih protivnika. 

Hoće li mu sve to biti dovoljno za pobjedu na izborima? Ipak, prerano je predvidjeti budući da je tek siječanj, a tijekom predizbornog perioda mnogo toga neočekivano može iskrsnuti. 

Svakako, Vlahušića se postavio u ulogu onoga koji diktira tempo, što često znači i ogroman prostor za političko djelovanje. Ako taj tempo bude mogao držati do samoga kraja, odnosno ako će uvijek biti korak ispred opozicije, vrlo lako bi u izbornoj noći upravo on mogao ponovo slaviti pobjedu.

Autor: Aida Čakić/PortalOko

Popularni Članci