ONO SMO ŠTO JEDEMO Evo što treba konzumirati da bismo se osjećali sretno i zdravo

Autor: dubrovackidnevnik.hr Autori fotografija: Ellie Leoni
Funkcije mozga mogu se poboljšati načinom života i onim što jedemo svakodnevno. Kad jednom zdrave navike postavite kao prioritet, ističe dr. Oz, postat će vam automatizam.

Puno toga uzimamo zdravo za gotovo i nepromišljenošću stvorimo mnoge tegobe. Dr. Oz zbog toga poziva da se kao svojevrsni izazov osvijesti što više onoga što se tijekom dana obavlja automatizirano, bez razmišljanja, kako bismo se osjećali zdravije i sretnije. Jer sreća i zdravlje su povezani, ističe dr. Mehmet Oz, i počinju u glavi. Stoga su zdravlje mozga i dobro pamćenje te sposobnost razmišljanja i zaključivanja ključni za naš osjećaj zadovoljstva, a slijedom toga i za zdravlje u cjelini.

A funkcije mozga mogu se poboljšati načinom života i onim što jedemo svakodnevno. Kad jednom zdrave navike postavite kao prioritet, ističe dr. Oz, više nećete morati razmišljati o njima i postat će vam automatizam, ali onakav koji radi u vašu korist. Prvo što trebate znati jest da mozak voli fitonutrijente, tvari kojima su bogate biljke i koje pomažu popraviti i optimizirati rad moždanih stanica. Počnite s brigom o sebi već ujutro tako što ćete se počastiti tonikom bogatim fitonutrijentima. 

Tonik, koji se priprema sa zelenim čajem, kurkumom, đumbirom, limunom i ružmarinom, da će vam inicijalnu dozu fitonutrijenata koja će vas opskbiti s dovoljno energije da se otisnete u dan. Tijekom dana dodajte fitonutrijente prehrani tako što ćete odabrati povrće različitih boja, od crvene i žute preko  zelene do ljubičaste, jer je ono bogatije tim vrijednim spojevima.

Dr. Oz posebno napominje vrijednosti dobre stare blitve. Iako je poznato da je zeleno lisnato povrće toliko vrijedno da bi ga trebalo jesti svaki dan, čini se da se blitva i tu nameće kao poželjnija. Puna je magnezija koji snižava stres, uravnotežuje misli i raspoloženje, podiže snagu uma i povećava energiju. Jednako je ukusna i odlična za dobro raspoloženje rajčica jer sadrži likopen koji tjera depresiju, bori se protiv upala u tijelu i pomaže proizvodnji  neurotransmitera u mozgu koji sprečavaju oscilacije raspoloženja.

Zdrave su masnoće posebno korisne za mozak i možete dobiti  dnevni dozu od kombinacije triju različitih ulja - maslinova ulja, kokosova i ribljeg ulja. Ako kuhate ukusno jelo, koristite ekstradjevičansko maslinovo ulje, koje je dobar izvor polifenola i mononezasićenih masti. 

Dodajte kokosovo ulje slatkim receptima jer također ima posebne masti koje se nazivaju MCT ili srednjolančanim trigliceridima što mogu poboljšati funkciju mozga. Napokon, uzimajte riblje ulje dobre kvalitete (do 1000 mg dva puta dnevno) na dnevnoj bazi koje pruža omega-3 masne kiseline koje možda ne primate iz hrane.

Ubrzajte rad mozga sporo razgradivim ugljikohidratima. Ono što zvuči kao oksimoron zapravo je jedna od najzdravijih savjeta koje nam dr. Oz ponavlja kad god je prigoda. Otporan škrob se probavlja u debelom crijevu, što potiče dobre crijevne bakterije i održava crijeva zdravima. 

Zauzvrat se poboljšava raspoloženje i zdravlje mozga. Otpornog škroba ima u kuhanom krumpiru koji se ohladi, u zobi, jeruzalemskim artičokama i sirovim bananama. Zdrava crijeva znače i zdrav mozak. Jesti namirnice poput probiotika koji potiču rast dobrih bakterija u crijevima također može poboljšati  fokus i raspoloženje.

Suradnik dr. Oza, dr. Hyman, preporučuje da proširite spektar probiotika koje konzumirate. Osim grčkog jogurta, probajte miso juhu (od fermentirane soje) i fermentirane krastavce, ne one ukiseljene octom. Dobra stara čokolada također se našla na Ozovu popisu hrane koja će poboljšati raspoloženje. Stručnjaci preporučuju da se pojede 30 grama gorke čokolade na dan da bi se smanjio stres i poboljšalo raspoloženje.   

Domaće štangice s čokoladom

  • Sastojci: 300 g tamne čokolade s 70% kakaa, 2 žličica instant kave, 1/2 šalice poprženih komadića oraha,  1/2 šalice poprženih komadića badema. 
  • Priprema: Pomiješajte čokoladu s kavom i miješajte  na pari dok se čokolada posve otopi. Tad maknite s vatre  i umiješajte popržene orahe i bademe. Raširite mješavinu na mastan papir i ohladite. Kad se posve ohladi, razlomite na komadiće.

    Stres crpi energiju

    Um opterećen stresom troši više kapaciteta pamćenja te ono slabi. Svaki dan odvojite vrijeme za užitke koji će ga otjerati. Uživajte u glazbi, igrajte se s djecom, darujte zagrljaj, priuštite si wellness,  vozite bicikl. Stari su Grci otkrili moć imaginacije i asocijacije koje na praktičan način pomažu da se nečega sjetimo. Razvijajte maštu i povezujte je s poznatim objektom. Uključite li u taj proces sva osjetila, godinama ćete se sjećati važnih događaja.

Obamina salata s citrusima

    • Sastojci: 400 g kuhane cikle, 300 g miješane zelene salate, 1 koromač,  3 žlice soka od naranče, 3 žlice soka od ružičastog grejpa,  6 žlica ekstradjevičanskog maslinova ulja, sol i papar,  2 naranče,  2 ružičasta grejpa, 170 g kozjeg sira,  1/2 šalice peršina, lišće koromača
    • Priprema: Usitnite u blenderu svu ciklu osim jedne s malo soli. U zdjelu stavite opranu zelenu salatu i pomiješajte je s komoračem narezanim na tanke ploškice. Dodajte limunov sok, maslinovo ulje, sol i papar i miješajte. Stavite nešto pirea od cikle na dno tanjura ili pladanj. Na to položite zelenu salatu i završite slojem ploškica agruma, jedne cikle.

      Juha za vraćanje energije 

      • Sastojci: 1 kg svježih rajčica,  4 češnja češnjaka, 4 ljutike, 2 žlice maslinova ulja, 2 žličice sušenog bosiljka, 2-4 šalice vode, sol, papar
      • Priprema: Zagrijte pećnicu na 180 Celzijevih stupnjeva. Prekrijte lim za pečenje masnim papirom i posložite po njemu polovice rajčica, češnjak i polovice ljutike i poprskajte ih maslinovim uljem. Posolite i poparite. Pecite u pećnici oko 20 minuta. Kad se ohladi, ogulite rajčice i sve povrće i vodu stavite u blender  i miksajte dok dobijete gustu glatku juhu.

      Dodajte prehrani energetske masti 

      Jedite alkalnu hranu, voće, povrće, orašaste plodove, sjemenke i žitarice, jer ne proizvodi kiselinu u tijelu. Klice jedite da biste poboljšali vitaminski i mineralni status organizma jer ih one sadrže više. Dodajte prehrani energetskih masti kako bi mozak bolje radio. Priuštite si pola tanjura sirovog povrća, voća i sjemenki, jer kad je kuhano,  gubi mnogo enzima.

      Popijte žlicu maslinova ulja i čašu vode 

      Oko 11 i 30 sati prema istraživanjima počinje prvi pad energije u danu: pokušajte sa žličicom ekstra djevičanskog maslinova ulja. Ono sadrži lančane masne kiseline koje se probavljaju i otpuštaju energiju i potiču metabolizam. Popijte i čašu vode – dehidracija 2 posto ukupne tekućine iz tijela učinit će da se osjećate usporeni i lijeni.

      Prah spiruline izvor je željeza i vitamina B

      Šalica mlijeka s mekinjama mogla bi umanjiti umor za dobrih deset posto i utjecati na poboljšanje kognitivnih sposobnosti već ujutro. Alternativa je zobena kaša ili pečeno jaje – oboje će vas dobro držati do ručka. Zamijenite ih i smothiejem od banane, kojemu ćete dodati malo praha spiruline, koji je izvor bjelančevina, željeza i vitamina B.

Izvor: 24sata.hr

comments powered by Disqus

Popularni Članci