Legalizaciju objekta uz kuću koju kupuje Slavica Ecclestone brani tek jedna Golf dvica (FOTO)

Autor: Ivona Butjer Mratinović Autori fotografija: Ivona Butjer
Da bi se navedni objekt mogao legalizirati, potrebno je izraditi nogostup i zelenu površinu s lijeve i desne strane od pristupnog puta, a apsurd je što dovršetak nekoliko metara toga puta brani tek jedna Golf dvica

Dubrovnik je već odavno otvorio svoja vrata bogatima i slavnima koji u njemu rado borave, rade mu promociju i iznova ga posjećuju, no nekima je to izgleda još uvijek novina.

Mediji su se u posljednje vrijeme naveliko raspisali o kupnji nekretnina na dubrovačkom području od strane poznatih ličnosti koje ga rado posjećuju iz godine u godinu. Podsjetimo, nedavno je objavljeno kako nogometaš Edin Džeko namjerava kupiti objekt u Ulici Petra Svačića u Lapadu, a još se više priča o kupnji kuće u Zatonu od strane Slavice Ecclestone, bivše supruge prvog čovjeka Formule 1 Berniea Ecclestonea koja je često viđena gošća u Gradu.

Kako Dubrovnik postaje sve atraktivniji imućnima i slavnima, zbog čega je grad na cijeni, mnogima laska, no izgleda kako pojedinci nisu skloni navedenom progresu. Tako je Ecclestone kupila dvije kuće u Zatonu; jedna je trokatnica, a druga je pomoćni objekt. Kako neslužbeno doznaje Dubrovački dnevnik, trokatnica je legalizirana, dok je pomoćni objekt  u procesu legalizacije. Da bi se navedni objekt mogao legalizirati, potrebno je izraditi nogostup i zelenu površinu s lijeve i desne strane od pristupnog puta, a apsurd je što dovršetak nekoliko metara toga puta brani tek jedna Golf dvica.

Imaju sve dozvole, a ne mogu dovršiti radove

Prema riječima vlasnika tvrtke Župa Dom Cvijeta Cvjetkovića, koja je izvođač radova na nogostupu, dobivene su sve potrebne dozvole, no jedini je problem što pravna država očito ne funkcionira.

'Za radove smo ishodovali suglasnost Hrvatskih cesta. Tomislav Demarin, vlasnik tvrtke Transfer d.o.o. izradio je Prometni elaborat na koji su Hrvatske ceste dale suglasnost. Dakle, postoje sve potrebne dozvole,' izjavio je Cvjetković.

Inače, elaboratom je planiran nogostup duljine od oko 30-ak metara, s lijeve i desne strane, širine 1,60 metara od zida, a dio bi trebale zauzeti i arle. Radovi su započeli, no svega pet metara do završetka budućeg nogostupa bila su parkirana dva osobna vozila čiji su vlasnici akademski slikar Slobodan 'Braco' Dimitrijević i njegova sestra. Cvjetković tvrdi kako ih je upozorio kako bi bilo poželjno da pomaknu svoja vozila s navedenog područja kako bi se mogao izraditi nogostup. Jedan je pomaknut, no sporna 'Golf dvica' još stoji tamo gdje je i bila.

'Riječ je o čovjeku koji nema ni elaborat, ni riješen svoj prilaz objektu. Ponudio sam mu da ću napraviti zaobljenje i urediti i njegovu stranu, zbog čega je on bio zadovoljan. Ipak, radovi su odmicali, no on nije htio pomaknuti svoje vozilo koje se jednim dijelom nalazi na prostoru budućeg nogostupa, a drugim tamo gdje su predviđene arle te je na neki način opkoljeno rubnicima,' tvrdi Cvjetković.

Prema njegovim riječima, u više navrata je pokušao stupiti u kontakt s Dimitrijevićem, no ovaj se nije oglašavao. Bitno je naglasiti kako vozilo nije registrirano odnosno ima francusku registracijsku oznaku, ali ne i oznaku Europske unije te tu navodno stoji nešto manje od 20 godina i ne koristi se.

Institucije nemoćne pred Golf dvicom kojoj registracija ne vrijedi

Kako bi pronašao rješenje za ovaj problem i kako bi mogao dovršiti radove za koje postoje sve suglasnosti, Cvjetković se obratio nadležnim institucijama no za sada bitnije pomoći još uvijek nema.

'Razgovarao sam i s policijom, i Policijskom upravom koji su mi kazali kako oni ne mogu pomaknuti vozilo obzirom kako ne ugrožava promet. Obrazložili su kako automobil nije parkiran na nogostupu, jer je riječ o terenu koji će tek postati nogostup, nego o gradilištu. Također sam se obratio Komunalnom redarstvu koji je kazao kako oni ne mogu uklanjati registrirane automobile, premda ta ista registracija ne vrijedi. Obzirom kako je cijelo zemljište vlasništvo Hrvatskih cesta, obratio sam se i njima, nakon čega su me oni ponovno uputili na policiju koja tvrdi kako je nemoćna,' izjavio je Cvjetković koji smatra kako pravna država po svemu sudeći ne funkcionira. Za sada se čeka rješenje i od Carine obzirom kako je zbog tablica vlasnik u carinskom prekršaju, a nedavno je na terenu bio i inspektor iz Hrvatskih cesta te se Cvjetković ipak nada kako će se rješenje za ovaj problem uskoro iznaći, obzirom kako 1. kolovoza ističe rok za dovršetak radova.

'Nismo koristili ne kompresore, ni bagere!'

Golf dvica nije jedina kontroverza koja prati ovaj slučaj. Tako je kroz nacionalne medije bilo primjedbi kako se navodno radovi vrše bagerima i kompresorima što je zabranjeno u vrijeme turističke sezone, kao i to da je tijekom radova probijena cijev zbog čega mještani nisu imali vodu. Međutim, Cvjektović tvrdi kako stvari nisu onakve kakvima se predstavljaju.

'Nismo koristili ni kompresore, ni bagere, to nije točno naprosto jer takvo što nije dopušteno u sezoni. Koristili smo samo ručni alat u primjereno vrijeme i sukladno propisima. Sve što je Ugovorom traženo, to je i ispunjeno. Čak smo stavili i oznake 'radovi na putu' i 'opasnost na cesti', gradilište je označeno i nikakvih radova koji su zabranjeni nije bilo,' izjavio je Cvjektović.

Potvrdio je kako je tijekom radova probijena cijev od vode no također je pojasnio zbog čega je do toga došlo te kako takvo što ne može biti njihova krivnja.

'Cijev koja je probijena nalazila se 20 centimetara od visine ceste, a po propisima ona mora biti na 90 centimetara od visine. Hrvatske ceste su prihvatile elaborat, no očito nemaju katastar jer se nigdje nije upozorilo kako se cijevi nalaze na tom području. Uglavnom, Vodovod je sanirao štetu te je voda ubrzo puštena, a ponovno zatvorena od 22:00 sati do 1:00 sati, dakle u vremenu kad se ona najmanje koristi, kako bi se cijev zamijenila novom, metalnom. Trošak snosi Vodovod obzirom kako je to njihova domena, a ja sam u svojoj dobroj namjeri dao svoje ljude koji su bili ispomoć pri radovima Vodovoda,' kazao je Cvjetković.

Kakvu poruku šaljemo investitorima?

Inače, radovi na nogostupu koji je preduvjet za legalizaciju pomoćnog objekta trebali su biti gotovi do ove srijede no na putu ka završetku, i doslovno, i figurativno, stoji jedna Golf dvica koja navodno služi jedino toj svrsi – da bi stajala nekome na putu. Za izjavu smo zatražili i Dimitrijevića koji nije bio raspoložen za razgovor.

'Ne mogu dati nikakvu izjavu na tu temu, zahvaljujem i pozdravljam,' kazao je Dimitrijević putem mobilnog telefona stoga je Dubrovački dnevnik u nemogućnosti iznošenja i njegove strane priče. Ipak, na posljetku se vrijedi zapitati kakvu to poruku Dubrovnik šalje stranim investitorima koji su spremni na ovaj ili onaj način ulagati u njega i kako je moguće da postoji itko tko ne želi da se objekti na području Grada Dubrovnika legaliziraju. Također, vrijedi se zapitati u kakvom Državi živimo ukoliko su sve nadležne institucije nemoćne pred (samo)voljom jednog jedinog čovjeka.

 

Popularni Članci