Brigadir Ivan Selak upravljao je legendarnim 'Osvetnikom Dubrovnika': Postati pilot nije problem, to može svatko

Autor: dubrovackidnevnik.hr Autori fotografija: A.Č.
"Prijatelj Dubrovnika", kako ga je nazvao pročelnik Miho Katičić, brigadir Hrvatskog ratnog zrakoplovstva, Ivan Selak, večeras je održao predavanje u organizaciji aerokluba "Nimbus" iz Dubrovnika i Zajednice tehničke kulture.

Brigadir Selak kojega nazivaju simbolom Hrvatskog ratnog zrakoplovstva sudjelovao je u svim ratnim operacijama od oslobađanja dubrovačkog zaleđa do "Oluje" u svom MIG-u "Osvetnik Dubrovnika". Za sebe je skromno kazao kako sebe ne smatra herojem već samo hrvatskim ratnikom.

- Tijekom Domovinskog rata radio sam ono za što sam se školovao, a hrvatski heroji su svi oni ljudi koji su stali u obranu hrvatske domovine, a nisu se za to školovali već su uzeli pušku u ruku i kada je barbarin došao na naša vrata rekli 'Sada je dosta' - kazao je Selak prisjetivši što je njega kao dijete usmjerilo da postane pilot. Naime, kako je naglasio bio je živahan i radoznao dječak kojega je fascinirao skok padobranom koji je zapazio u jednoj televizijskoj emisiji pa je tako odlučio skočiti s krova kuće uz pomoć kišobrana.

- Moj prvi kontakt sa zrakom nije bilo letenje već padanje. Naravno, nakon tog skoka s visine od oko dva i pol metra sam se razbio. Tada sam imao samo samo pet godina, ali to me nije pokolebalo jer sam kasnije ponovo proučavao skok s padobranom i shvatio sam u čemu sam pogriješio - nisam otvorio kišobran u letu već pri početku skoka - prepričao je Selak koji je naravno još jedanput skočio ovaj put u naknadno otvorenim kišobranom, a ishod je bio isti kao i prošli put. Idući skok s padobranom, kakao je dodao, bio je 20 godina kasnije što je bilo uspješno.

- Oduvijek me privlačilo to što ribe plivaju i ptice lete. Voda i zrak su mediji u kojima ljudska rasa ne obitava i to mi je bilo fascinantno tako da sam već u osnovnoj školi rekao da želim postati pilot što sam i ostvario - kazao je Selak otkrivši kako mu roditelji nisu bili sretni što je odabrao biti vojni pilot.

- Prošao sam puno obuka i testiranja, a najviše mi je pomoglo to što sam se cijeli život bavio sportom. Posao pilota je kao i svaki drugi posao i smatram da to svatko može raditi samo ne oni ljudi koji ne mogu uočiti visinu. Postati pilot zaista nije problem - rekao je Ivan Selak dodavši kako je razlika između vojnih i civilnih pilota ta što vojska ima visoke kriterije.

- Ako se u devet sati ne polože svi testovi i ne nauči letenje vojska ne odobrava takve pilote jer smatra da nisu sposobni brzo usvojiti znanje o novim avionima, dok za razliku od njih, civilni piloti mogu dodatno plaćati sate i obučavati se pa možda postati bolji piloti od vojnih - rekao je Selak koji se prisjetio kako ga je Domovinski rat zatekao na bihaćkom aerodromu.

- Mnogi piloti su shvatili još prije rata da određene stvari idu u krivom smjeru. Svi vojni piloti bili su članovi Saveza komunista, ali vidjeli smo da se država raspada, da nas žele iskoristiti i da se čini određena nepravda pa smo izašli iz takve partije - spomenuo je brigadir Selak prisjetivši se kako je prije rata imao tešku nesreću u kojoj su mu dvojica kolega stradali, a on je bio ispečen od buktinje koja je zahvatila njihov avion.

- Nitko od psihologa nije mislio da ću moći dodirnuti avion, ali kad sam se oporavio i ponovo prošao određene testove shvatili su da sam bolji nego prije. Rekli su mi da sam fenomen - kazao je umirovljeni brigadir Hrvatskog ratnog zrakoplovstva Ivan Selak na predavanju koje se održalo na kampusu Sveučilišta u Dubrovniku.

A.Čakić

Popularni Članci