RASKIDA SE PREDUGOVOR O KONCESIJI Tursko-francuski konzorcij neće graditi terminal u Gružu

Autor: dubrovackidnevnik.hr Autori fotografija: Goran Mratinović
Ne postoje pravne mogućnosti za potpis ugovora o koncesiji

Tursko-francuski konzorcij Dubrovnik International Cruise Port Investment (DICPI) izgubio je mogućnost gradnje terminala u Gružu, barem do sljedećeg natječaja koji će se, kako sada stvari stoje, ponovno raspisati. Naime, kako smo doznali od članova Upravnog vijeća Lučke uprave Dubrovnik ne postoje pravne mogućnosti za potpis ugovora o koncesiji s njima. Prema pravnom mišljenju Odvjetničkog društva Uskoković i partneri, s tursko-francuskim konzorcijem ne može, točnije ne smije se potpisati ugovor o koncesiji, jer do isteka 14. srpnja prošle godine, kada je bio dogovoreni rok, nisu usuglasili konačnu verziju ugovora o koncesiji. Zbog toga došlo je do automatskog raskida predugovora, a posljedično i nastavka postupka davanja koncesije.

DICPI se ne slaže s raskidanjem predugovora, te prijeti arbitražom, međutim, gradski HDZ smatra čak i kad bi se arbitraža izgubila da bi šteta bila znatno manja od one koja bi se dogodila da se dopustila gradnja s francusko-turskim konzorcijem po uvjetima koji su se prvotno dogovarali. Iz DICPI-ja posljednjih dana vode intenzivnu kampanju u medijima kako bi uvjerili javnost u njihove poštene namjere i korist koji će građani imati od njihova ulaganja, kojeg od samog početka prate brojne kontroverze. Sjetimo se samo natječaja za arhitekte o izgledu budućeg terminala.

U sljedećim danima, bit će vrlo zanimljivo vidjeti hoće li resorno Ministarstvo, koje je pod kontrolom HDZ-a, opet stati na stranu koncesionara, jer ako se to dogodi, to bi značilo da je nacionalni HDZ, u slučaju terminala Gruž, protiv lokalnog HDZ-a, jer je Marko Potrebica, kao član Upravnog vijeća, više puta jasno rekao da je protiv ovakve investicije. Međutim, spomenuti Odvjetnički ured smatra da bilo kakvo rješenje Ministarstva ne može promijeniti pravnu poziciju investitora i Upravnog vijeća Lučke uprave, a ona je za Odvjetnički ured jasna – predugovor o koncesiji s francusko-turskim konzorcijem treba biti raskinut.

Podsjetimo, DICPI je spominjao kako bi u čitavu investiciju uložio 95 milijuna eura (što su mnogi smatrali precijenjenim), a po nekim izračunima za vrijeme trajanja koncesije zaradili bi 300 milijuna eura.

Prema svemu sudećem, u budućnosti bi se trebao raspisati novi natječaj za gradnju terminala u Gružu, nadamo se po puno boljim uvjetima za Dubrovnik i njegove građane od prvotno raspisanog natječaja, a sve se glasnije čuje razmišljanje da bi se terminal dijelom trebao graditi javnim novcem, preko Luke Dubrovnik gdje Grad Dubrovnik ima gotovo polovičnu vrijednost u dionicama.

MM

VEZANE VIJESTI:

'Sve je to kriminal. Investitori će zarađivati, a Lučka uprava nagrabusiti'

NOVA VELIKA AFERA POTRESA GRAD Evo kako je lijepo mogao izgledati terminal u Gružu, a gradit će se sterilna zgrada

MARKO POTREBICA PROTIV HDZ-a Moguće je i da se takav scenarij dogodi u vezi terminala u Gružu

Popularni Članci