TEDESCHI U DUBROVNIKU 'Još sam u vrtiću govorio da želim postati direktor' (FOTOGALERIJA)

Autor: dubrovackidnevnik.hr Autori fotografija:
Gostujuće predavanje na Sveučilištu u Dubrovniku danas je održao osnivač i vodeći većinski vlasnik Atlantic grupe Emil Tedeschi koji je studentima govorio o osobnom iskustvu stvaranja multinacionalne kompanije uz niz zanimljivih primjera i korisnih savjeta. Tedeschi je na početku predavanja pojasnio kako je pedavanje jedan vid njegovog transfera znanja i iskustva na studente.

'Hrvatska ima ogromne prirodne, prostorne i ljudske resurse, ali ih slabo ih koristi, no posebno se bahato odnosi prema ljudima jer se svake četiri godine obračunava se s onima koji su nešto ostvarili i uspjeli stvoriti pa ih se svake četiri godine miče jer se smatra kako je netko pametniji došao na vlast', kazao je Tedeschi poručivši studentima kako se nada da će upravo oni pronaći svoju perspektivu u Hrvatskoj, a prema njegovom mišljenju posebno je važno učiti iz povijesti.

"Dubrovnik je veličanstven jer je kroz svoju povijest bio otvoren svijetu i bio je dio svijeta te su ljudi dolazili i odlazili baveći se trgovinom i pomorstvom", istaknu je on.

Mladi ljudi moraju učiti strane jezike jer su tržišta jedne države mala da bi samo tu tražili sreću. Normalno je poći u svijet i da on nama dolazi. Danas živimo u globalnom vremenu gdje je sve prohodno i teško je zamisliti poslove koji su postojali prije 26 godina – kazao je Tedeschi koji je naveo primjer svog posla kada je radio za jednu britansku kompaniju.

Naime, kompanija je imala komparativnu prednost tako što je znala gdje se nalazi jeftini papir npr. u Bugarskoj gdje ga je kupovala da bi ga kasnije prodavala u Afriku, prisjetio se Tedeschi. "Tada nije postojala svijest trećih tržišta gdje postoje izvori sirovine kao vid informacije, a danas je dovoljan jedan klik mišom na internetu da saznate gdje sve postoje razne vrste papira", kazao je on nazvačivši kako se "unapređenjem tehnologije, stjecanjem novih znanja i promjenom načina života promjenio i način stvaranja novih vrijednosti".

Tedeschi je istaknuo poantu priče kako se "sve mijenja pa i biznis". 

Danas je Atlantic Grupa hrvatska multinacionalna kompanija koja u svojem poslovanju objedinjuje proizvodnju, razvoj i distribuciju robe široke potrošnje. Prisutna je na više od 40 tržišta diljem svijet.

Osnivač i vodeći većinski vlasnik Emil Tedeschi kazao je kako se razvijala pojednostavljenim načelom "izbjeći ovisnost o jednom faktoru i uvijek pokušati postati broj jedan".

'Sve strategije koje teže nekoj posebno kompliciranoj priči jednostavno lažu. Kada smo osnovali kompaniju 1991. godine imali smo šest zaposlenika, a danas ima imamo više od pet i pol tisuća, nikad nismo ovisili o jednom čovjeku, o jednom proizvodu, o jednom tržištu, o jednom dobavljaču, kupcu, sirovini, ali uvijek smo pokušavali biti prvi u tome što smo radili – otkrio je Tedeschi dodavši kako je sasvim slučajno postao poduzetnik nakon što je dobio otkaz u britanskoj kompaniji.

'Tada sam se našao na cesti i imao sam opciju da pođem trbuhom za kruhom u Italiju ili Veliku Britaniju ili da pokrenem nešto svoje. Tržište rada je bilo loše tako da sam bio prinuđen postati poduzetnik. To sam napravio ne zato što sam sanjao biti sam svoj gazda nego zato što nisam imao puno opcija – rekao je Tedeschi prisjetivši se kako je još u vrtiću na pitanje što želi biti kad odraste govorio kako želi postati direktor.

"Uvijek sam imao ambiciju biti broj jedan i to nisam nikad krio", rekao je on. Prisjetivši se svojih početaka istaknuo je kako je bio radoznao te se upuštao u nove projekte koji su većinom bili uspješni, poput distribucije žvakaćih guma, ali kazao je kako je bilo i onih negativnih poput proizvodnje grickalice Smoki.

'U biznisu tko vam kaže da postoji neka velika mudrolija znajte da baš i nema.  Amerikanci kažu držite se metode KISS, tj. keep iz simple and stupid. Distribucija kao takva je jednostavna i ona je stvar discipline, a proizvodnja i razvoj novih tehnologija su komplicirane – savjetovao je Tedeschi koji je studentima na Sveučilištu u Dubrovniku poručio kako postoje tri preduvjeta za dobiti dobar posao.

1. "Kada dođete na intervju za posao u firmu koja nešto proizvodi pitat će vas u odjelu za ljudske resurse koji je vaš posao iz snova te vam vjerojatno ponuditi pet opcija za odabir: financije, strategije, poslovni razvoj, prodaja i marketing. Ako vas to pitaju obavezno odaberite prodaju jer jako je važno da u mladoj dobi što prije imate iskustvo prodaje. Prodavači su 'prašinari' i oni deru ceste, ali kada dođu u kompaniju oni zabijaju golove", živopisno se izrazio Tedeschi dodavši kako se teško uspinjati i biti uspješan bez prodajnog znanja i iskustva. "Nije važno biti najbolji prodavač, ali kada na prvom intervju kažete da to želite budite sigurni da će psiholog koji vas testira pomisliti 'Ovaj mi treba'. Iskustvo realnog života prodaje i kontakta s kupcima i potrošačima olakšat će napredovanje u karijeri", istakno je Tedeschi.

2. "Za uspjeh u poslovnom životu jako je važno poznavanje čitanja financijskih izvješća. To je kao da ne znate pisati. Prošla su vremena kada su direktori imali dobrog financijskog stručnjaka pored sebe koji im je predlagao što treba raditi i što se isplati. Danas svaki čovjek mora znati čitati financijska izvješća".

3. Kao treću važnu stvar bez koje nema uspjeha u poslovnom svijetu, Tedeschi je naveo dobru komunikaciju s ljudima. "Ona je temelj uspjeha svake kompanije jer se tim putem stvara povjerenje".

Tedeschi je pred kraj predavanja studentima pustio verziju pjesmu "One" u izvedbi glazbenog sastava U2 i Mary J. Blige što je, prema njegovom mišljenju, primjer kako najbolji trebaju potražiti pomoć pametnijih.

'U2 je došao u kreativnu krizu nakon uspjeha i najvećeg hita prve verzije pjesme One, pa su se odlučili izdići iznad svog ega i pozvati bolju, ali manje uspješniju pjevačicu da obogati njihov najveći hit. Upravo taj primjer može se povezati s poantom ovog predavanja, a ona se zasniva na poruci o prihvaćanju različitosti – rekao je Tedeschi.

'Morate se okružiti pametniji i sposobnijim ljudima od sebe. Kada nečiji ego ispuni sobu toliko da nema mjesta za drugi ego u prostoriji onda će taj ego uništiti sve neovisno koliko je pojedinac velik, moćan, jak, pametan i sposoban – zaključio je Emil Tedeschi koji je predavanje na dubrovačkom sveučilištu posvetio prerano preminulom prijatelju Teu Kalogjeri.

Aida Čakić/Portal Oko

Popularni Članci