DUBROVAČKI TRAMVAJ Prometna nesreća je odredila njegovu sudbinu

Autor: dubrovackidnevnik.hr Autori fotografija: društvene mreže
Dubrovački tramvaj, popularni dubrovački travanj, pušten je u javni promet na svečan način u četvrtak 22. prosinca 1910. godine.

Prva tram­vajska kola stigla su tog dana iz remize u Gružu na Pile u 11 i 30. Ta je prva tramvajska kola dočekalo na Pilama brojno građanstvo i pozdravila glazba Gundulića.

Točno u 12 sati krenula su ta kola s Pila prema Gružu u svoju prvu redovnu vožnju. Toga dana, poslije podne, prevezlo se tramvajem ukupno oko 3000 ljudi.

Početak tramvajskog prometa na dubrovačkom području bio je velik događaj za mali Dubrovnik. Bio bi to velik događaj i za mnoge druge, pa i više­struko veće gradove od Dubrovnika, koji do tada nisu imali takvo moderno prometno sredstvo u svom javnom prometu. Dubrovački tramvaj bio je, ne samo prvi, već i jedini tramvaj u Dalmaciji.

Šezdeset godina kasnije, usljed dotrajalosti i otkazivanja kočnica, na današnji dan, 7. ožujka 1970. godine, dogodila se prometna nesreća u kojoj je tramvaj broj 5 iskočio iz tračnica. Tom prilikom poginuo je jedan putnik, a četrnaest ih je bilo ozlijeđeno. Dva dana nakon nesreće promet na relaciji Pile – Bolnica je obustavljen, a 20. ožujka iste godine tramvajski promet u Dubrovniku je potpuno obustavljen. Jedna garnitura motornih kola s otvorenom prikolicom iz 1912. danas je izložena u Tehničkom muzeju u Zagrebu, piše u Gradoplovu Radio Dubrovnika.

comments powered by Disqus

Popularni Članci