Ivo Baldasar: Split vidim ponovno kao kulturni i otvoreni mediteranski grad pristojnih i civiliziranih ljudi

Autor: dubrovackidnevnik.hr Autori fotografija: Slobodna Dalmacija
S Ivom Baldasarom, SDP-ovim gradskim vijećnikom koji će slijedeće godine biti kandidat te stranke na neposrednim izborima za splitskoga gradonačelnika, razgovarali smo o gradskim aktualnostima, Željku Kerumu, turističkoj povezanosti Dubrovnika i Splita, upravljanju Splitom kao turističkom destinacijom, te odnosima unutar SDP-a, kao i o samoj odluci da krene u bitku za fotelju koju neuspješno drži Željko Kerum.

S Ivom Baldasarom, SDP-ovim gradskim vijećnikom koji će slijedeće godine biti kandidat te stranke na neposrednim izborima za splitskoga gradonačelnika, razgovarali smo o gradskim aktualnostima, Željku Kerumu, turističkoj povezanosti Dubrovnika i Splita, upravljanju Splitom kao turističkom destinacijom, te odnosima unutar SDP-a, kao i o samoj odluci da krene u bitku za fotelju koju neuspješno drži Željko Kerum.

Baldasar, diplomirani pravnik, čitav je radni vijek proveo u turizmu, a u zadnje vrijeme, nakon odlaska iz “Atlasa”, obavlja dužnost ravnatelja u Agenciji za obalni i linijski promet.


SDP je prva stranka koja je objavila tko će joj u 2013. godini biti kandidat za gradonačelnika. Ta kampanja traje već više od desetak mjeseci. Doživjeli ste i niskih udaraca, poput ovog zadnjeg unutar svojih redova, manjine doduše, ali ostaje visiti pitanje u zraku: da li se osjeća sinergija unutar splitskih socijaldemokrata, a posebice foruma mladih koji će vam itekako trebati?

SDP je javno objavio moju kandidaturu čim je ona potvrđena na stranačkim tijelima i to je za nas bilo logičan potez. Za razliku od ostalih, nismo smatrali da ima ikakvog smisla kalkulirati niti odugovlačiti sa mojim predstavljanjem javnosti. Građani imaju pravo upoznati kandidata i njegov potencijal, iako prava kampanja zapravo još nije počela.
Što se tiče situacije u splitskom SDP-u, nema govora o nikakvom unutarnjem raskolu. Ako ciljate na situaciju sa g. Bajrovićem, radi se o izoliranom slučaju na koji se ne bih se previše osvrtao niti mu davao na važnosti. U konačnici svatko snosi odgovornost za vlastite postupke, kako osobno tako i kao član stranke u kojoj su statutom jasno propisana pravila, pa i sankcije za njihovo kršenje. Ovo pitanje će se uskoro riješiti.
U potpunosti računam na podršku stranačkih kolega, a osobito na forum mladih s kojima odlično surađujem.


Ako postanete gradonačelnik, što mislite zateći u Banovini, a obzirom da je sadašnji gradonačelnik više na moru nego na kopnu, da ga se više vidi na janjetini nego u službi za koju je izabran?

Nemam iluzija oko stanja u Banovini jer sam kao gradski vijećnik upoznat sa situacijom, a ona je više nego ozbiljna. Nema smisla komentirati rad, odnosno nerad, aktualnog gradonačenika jer je po tom pitanju sve svima jasno. Ali posljedice toga nerada osjećat ćemo, nažalost, svi još dugo. Zato ne mislim građanima mazati oči nerealnim obećanjima. Cilj je napraviti izvodiv akcijski plan i učiniti maksimalne napore da se najprije zaustavi devastacija Splita i preokrenu negativni trendovi u svim sferama, ponajprije u gospodarstvu, koje je na najnižim granama. Kerumova vlast je negativno utjecala i na imidž Splita, koji je od kulturnog i otvorenog mediteranskog grada, pristojnih i civiliziranih ljudi, pretvoren u grad slučaj. Promjena mentaliteta, načina rada i ponašanja gradske vlasti prvi je korak u smjeru pozitivnih promjena koje sa svojim timom namjeravam provesti.

Ako nećemo o osobnim porivima gradonačelnika, onda vas moram pitati ono što je u interesu budućeg poslovanja Grada, a to je da li se on kocka Splitom?

Ono što želim i nudim građanima Splita je da svojim velikim životnim i radnim iskustvom pomognem da se zaustavi daljnja devastacija grada i okrenu negativni trendovi - u ekonomskom, kulturnom i uopće u društvenom smislu. Ja sebe smatram jednostavnim čovjekom, prvenstveno operativacem koji ima viziju, te koji je spreman zajedno sa svojim timom, raditi odgovoran javni posao u gradu Splitu, bez mesijanstva, velikih riječi, populizma, nerealnih obećanja i sličnih priča koje su nas i dovele u ovakvu situaciju. Takvu kampanju mislim voditi, a ako dobijem priliku, na isti način i Grad.


Ivan Grubišić – politički oponent ili budući koalicijski partner?

Don Ivan za sada nije službeno istaknuo svoju kandidaturu i zato nema smisla spekulirati. Načelno, ne isključujem mogućnost suradnje sa bilo kime tko misli i djeluje u interesu grada Splita.

Imate podršku predsjednika Zorana Milanovića, kompletnog rukovodstva SDP-a. I 2008. godine ste bili jedan od tri kandidata SDP-a za gradonačelnika u Splitu. Možete li opravdati hipoteku koju je za vas založio Marin Jurjević? Kakav je vaš odnos u stranci?

Točno, imam punu podršku vrha stranke na čelu sa predsjednikom Zoranom Milanovićem, županijske organizacije Splitsko-dalmatinske županije i predsjednika Arsena Bauka, te, naravno, gradske organizacije i predsjednika Marina Jurjevića s kojim sam oduvijek u dobrim odnosima.

U svojim ste javnim istupima spas Splita pronašli u turizmu i građevinarstvu. Ono što posebno upada u oči je što smatrate da je rast i solidan razvoj turizma plod privatnih ulaganja, a posebice dubrovačkih tvrtki Atlasa i Elite-a. Treba li Splitu pravi destinacijski management, netko poput Pave Župan Rusković u Dubrovniku?

Split je prirodno okrenut turizmu i moru, ali to do sada nismo znali iskoristiti. Činjenica je da se posljednjih godina gradu Splitu dogodio turistički 'bum', s naglaskom na riječ 'dogodio', jer to sigurno nije posljedica strateškog promišljanja Grada, nego prvenstveno privatne inicijative građana i pojedinih turističkih tvrtki. Ključno je kojim ćemo smjerom dalje i u tom smislu ćemo ponuditi jasna, dugoročna, rješenja. U turizmu sam proveo gotovo cijeli radni vijek i imam jasnu viziju razvoja turizma u Splitu, a detalje ću prezentirati kroz program.

Gđu Pavu Župan Rusković, koju izuzetno cijenim i poštujem, svakako bih želio imati na svojoj strani, da pomogne razvoju turizma u Splitu, pa ne isključujem dogovor u tom smislu.

DMC vidim kao gradsku tvrtku koja će moći organizacijski i financijski odgovoriti na izazov iskoraka Splita kao turističke destinacije. Nakon početnog uspješnog razvoja , ta gradska tvrtka bi mogla nakon nekoliko godina biti ponuđena na tržište i privatizirana.

Najbitnije je prvenstveno pokrenuti nekoliko ključnih takozvanih gradskih projekata, tu prije svega mislim na projekt istočne obale koji bi pokrenuo novi ciklus razvoja gradnje i građevinarstva u Splitu, prvenstveno vezan za turizam.

Složit ćete se da stup turizma u Hrvatskoj mora ležati na dobroj suradnji gradova i općina u regiji. Smatrate li da bi Dubrovnik i Split trebali po toj osnovi produbiti odnose i u budućnosti biti jedan drugome potpora i partner?

Suradnja je nužna i neminovna, na svim razinama kako sa Dubrovnikom, tako i sa Šibenikom i Zadrom. U Dubrovniku imam brojne kolege, turističke djelatnike, s kojima me veže suradnja i prijateljstvo obzirom da sam bio i dugogodišnji zaposlenik Atlasa.
Vjerujem da ima puno prostora za suradnju, i to ne samo na području turizma, koji je za oba grada izuzetno bitan. Dubrovnik je svjetski turistički brend, a moj Split, koji je jednako turistički atraktivan, ima dobru startnu poziciju da se kvalitetno pozicionira i razvije sve svoje potencijale. Partnerstvo i suradnja među naša dva grada moraju i mogu biti još bolji i konkretniji i to svakako namjeravam aktivno poticati.

Obzirom da ste ovo ljeto preuzeli vođenje Agencije za obalni linijski pomorski promet možete li komentirati namjere o mogućem ukidanju preko 100 godina stare obalne linije Rijeka-Dubrovnik? Ako se već ne može most sagraditi u planiranom roku, ako smo prometno izolirani zar ne bi bilo zgorega da Vlada financijski pretrpi eventualne financijske gubitke na toj liniji?

Kao ravnatelj Agencije moram vam odgovoriti da mi ne ukidamo uzdužobalnu liniju već predlažemo Ministarstvu da je prestanemo sufinancirati, a da je brodar Jadrolinija nastavi održavati na način da je pretvori u komercijalnu liniju uz pomoć sponzora (npr. zaintertesirani gradovi i velike tvrtke, te turističke zajednice). Ponavljam, mi ne oduzimamo dozvolu za tu liniju već ukidamo financiranje. Sve ovo je zbog znatnog smanjenja proračunskih sredstava tj. štednje.

Morat ćemo u dogovoru s Jadrolinijom, a možda i s nekim gradovima, promijeniti karakter te linije i od tradicionalno transportne pretvoriti je najvjerojatnije u turističku kruzersku liniju.


 

Popularni Članci