ODRŽANA KONFERENCIJA O BRENDIRANJU LIJEPE NAŠE 'Imamo uzor iz povijesti-Dubrovačku Republiku'

Autor: dubrovackidnevnik.hr Autori fotografija: Grgo Jelavić / Pixsell
Održana je još jedna konferencija Hrvatska kakvu trebamo, koja je, nakon prvog izdanja održanog prije dva mjeseca, prerasla u jedan od najvažnijih društvenih i političkih događaja u Hrvatskoj.

Na konferenciji u prvom je planu bilo brendiranje Hrvatske, odnosno pozicioniranje Hrvatske u svijetu, i to kroz prizmu definiranja nove vanjske politike Hrvatske, prepoznatljivosti hrvatskih proizvoda na svjetskom tržištu, hrvatske kulture i kulturne baštine te tko smo mi i kako se možemo predstaviti svijetu.

I ovaj put izlaganje je održala predsjednica RH Kolinda Grabar-Kitarović i to na temu Hrvatska i svijet – geopolitički i geostrateški okvir. Naglasila je, između ostalog, važnost snažnog lidera u prepoznatljivosti države. Prva asocijacija na SAD vjerojatno bi bila predsjednik Donald Trump, rekla je.  – Međutim, uloga lidera može imati samo kratkoročan učinak ako nije praćena konkretnim političkim i institucionalnim potezima – rekla je Grabar-Kitarović. Istaknula je da je važno postaviti pitanje što državu čini posebnom i različitom od drugih. Predsjednica kaže da imidž Hrvatske može utjecati i na njezinu sigurnost, demografske potencijale... Spomenula je negativan primjer filma Borat zbog kojeg je Kazahstan dobio imidž nazadne i ksenofobne države, a zbog čega je Kazahstan morao uložiti goleme napore u rebrendiranje. Navela je i primjer Danske, s objavom karikatura Muhameda, koja je izazvala tolike reakcije u svijetu da je izvoz danskih proizvoda u većinu država arapskog i muslimanskog svijeta pao doslovno preko noći. Kao pozitivni primjer navela je rebrendiranje Španjolske nakon pada Francisca Franca.

Glavni urednik Večernjeg lista Dražen Klarić uvodno je rekao da je ideja konferencije, na njezinu početku, bila okupiti misleću Hrvatsku te da su u radu sudjelovali vodeći stručnjaci i političari. – Kada bi me netko pitao koja je najveća vrijednost konferencije Večernjeg lista "Hrvatska kakvu trebamo", odgovorio bih: dijalog. Okupili smo ljude koji imaju što reći, ali najbitnije je da smo uspjeli okupiti ljude različitih ideoloških uvjerenja. Zajednički cilj jest ponuditi uspješniju i bolju Hrvatsku – rekao je Klarić. Klarić je rekao da je niz država prepoznatljiv upravo zbog procesa brendiranja.

Naglasio je da imamo uzor iz vlastite povijesti – Dubrovačku Republiku. – Političari moraju donijeti odluku, a mi svi ovdje možemo ponuditi stručna rješenja o tome kako uspješno brendirati Hrvatsku – zaključio je Klarić.

Više pročitajte OVDJE.

Popularni Članci