VIZUALNI IDENTITET UMJETNIČKE GALERIJE DUBROVNIK Ivanović: 'Ovo je novi smjer, ali i obveza'

Autor: dubrovackidnevnik.hr Autori fotografija: Goran Mratinović
Umjetnička galerija Dubrovnik ima novi vizualni identitet. Riječ je o radu grafičkih dizajnerica Nore Mojaš i Made Miličević koje su odabrane temeljem otvorenog natječaja za oblikovanje idejnog rješenja vizualnog identiteta.

Jednoglasnu odluku je donio ocjenjivački sud koji je od 17 pristiglih radova izabrao rad pod rednim brojem pet. Žiri je bio u sastavu: Marin Ivanović (ravnatelj Umjetničke galerije Dubrovnik), Marita Bonačić (produkt dizajnerica, Market Kolektiv), Božo Benić (predsjednik Društva arhitekata Dubrovnik), Lea Đurović Ruso (arhitektica, PROTO-ARCH) i Nedim Meco (grafički dizajner, MEC dizajn).

Ravnatelj Umjetničke galeriji Dubrovnik Marin Ivanović na predstavljanju novog vizualnog identiteta kazao je kako nije samo riječ o logotipu.

- Ovo je identitet koji određuje programski, sadržajni i komunikacijski smjer UGD kojim ona želi ići, a to je muzej 21. stoljeća koji prednjači među muzejima moderne suvremene umjetnosti u Hrvatskoj - rekao je ravnatelj Ivanović dodavši kako ovaj identitet određuje programski, sadržajni i komunikacijski smjer UGD. Također, dodao je Ivanović kako on zadaje i obvezu.

- Ovo je jedan potpuno novi dojam prostora i programa koji moramo ostvariti. Ne može posjetitelj nakon ovakvog logotipa koji ugleda na banneru ispred zgrade, u unutrašnjosti pronaći stari postav. S ovim novitetom nastavljamo programe koje smo započeli u kontekstu jačanja međunarodne perspektive, a to nam je posebno važno jer se u naslovu nalazi dvojezičnost - Umjetnička galerija Dubrovnik i Museum of Modern Art - pojasnio je ravnatelj Marin Ivanović.

"Sam logotip referira se na arhitekturu zgrade, a ne same elemente unutar nje, što je nagrađene također izdvojilo od drugih prijavljenih radova. Pohvalno je korištenje različitih stilova tipografije koje su spajanjem postale skladan znak kojim dominira dojam suvremenosti naglašavajući arhitekturu kojom je ova institucija i fizički i simbolički i identitetski već određena", stoji u obrazloženju zašto je rad grafičkih dizajnerica Nore Mojaš i Made Miličević odabran kao najbolji.

Dizajnerica Mojaš otkrila je kako je Umjetnička galerija lijep posao za dizajnere.

- Potrudile smo se ispuniti očekivanja jer je UGD velika stvar za Dubrovnik. Glavna inspiracija nam je bila zgrada i njezina arhitektura što je donekle bilo zadan natječajem. Riječ je o spoju modernog i suvremenog uz poštivanje tradicije, ali iskorak ka novom - kazala je Nora Mojaš dodavši kako se nada da će PR i marketing institucije odraditi komunikacijski posao i približiti novi vizualni identitet posjetiteljima. Grafička dizajnerica Made Miličević istaknula je podidentitet unutar glavnog identiteta, a riječ je o Galeriji Dulčić Masle Pulitika za koji je naglašen po jedan od elemenata svakog autora i Atelijeru Pulitika za što je uzeta stilizacija tvrđave svetog Ivana.

Ravnatelji Umjetničke galerije Dubrovnika najavio je kako će do kraja mjeseca novi vizualni identitet biti u upotrebi, dok je u primarnim sredstvima komunikacije već krenuo. Posebno je istaknuo suvenirski prigodni program koji je prema njegovom mišljenju važan jer "na taj način ljudi koji odlaze iz UGD nose i dio Galerije doma i u svijet".

Za novi identitet utrošilo se 30 tisuća kuna bruto za glavnu nagradu, a nisu davana obeštećenja pozvanim autorima.

- Drago mi je što su svi autori doživjeli to kao izazov i prihvatili raditi u ovakvim uvjetima tako da smo od njih 17 dobili jedno najbolje, a druga dva mjesta su posebno istaknuta jer su se izdvojili svojom idejom - rekao je ravnatelj Umjetničke galerije Dubrovnik. Inače riječ je o radovima broj 11: Zoran Đukić (autor), Hrvoje Živčić (suradnik), Vanja Perković (suradnik) i radu broj 9: Flomaster.

Aida Čakić