LOŠE VIJESTI S GRADILIŠTA Ponovno problemi s Pelješkim mostom

Autor: dubrovackidnevnik.hr Autori fotografija: Grgo Jelavic/PIXSELL
Primjenjujući odluku Državne komisije za kontrolu postupaka javne nabave (DKOM) kojom je uvažena žalba zagrebačke tvrtke "Lipov gaj" na natječaj za izbor nadzornika radova na Pelješkome mostu, Hrvatske ceste odredile su novi rok, 16. siječnja iduće godine za prikupljanje ponuda u ovom postupku.

Prema objavi HC-a u oglasniku javne nabave, cijena koju su spremne platiti nadzorniku radova na mostu kopno-Pelješac nije mijenjana, i dalje iznosi 53 milijuna i 549 tisuća kuna.
Budući da su državne ceste postupak izbora tvrtke kojoj će povjeriti nadzor gradnje pelješkog mosta pokrenule još sredinom srpnja ove godine, ispada da će se najnovijom odlukom o pomjeranju roka prikupljanja ponuda napuniti čak šest mjeseci pripreme i provedbe javnog natječaja, a da odluka o izboru tvrtke koja će odraditi posao nije ni donesena. U prvoj etapi pripreme i provedbe ovog javnog natječaja odrađeno je javno savjetovanje u kojem je, između ostalog, prihvaćen prijedlog da nadzor gradnje ne može dobiti tvrtka čiji inženjer nema iskustvo u sličnim graditeljskim poduhvatima čija je investicija bila veća od 400 milijuna kuna, piše Slobodna Dalmacija.

Hrvatske ceste također su uvažile prigovor da bi na nadzoru gradnje trebalo biti angažirano više od šest inženjera koji su prethodno bili predviđeni, jer se radi o objedinjenom nadzoru, od graditeljskih, preko geodetskih do radova na samome mostu, i to u razdoblju dugom 44 mjeseca koliko bi izgradnja mosta s pristupnim cestama trebala trajati, javlja Slobodna.
Ovako visoko podignuta letvica za izbor tvrtke koja će nadzirati gradnju mosta, međutim, nije ubrzala pripadajući javni natječaj koji je raspisan krajem rujna ove godine. Iako se u javnosti uvriježilo mišljenje da je natječaj usporila žalba male zagrebačke tvrtke "Lipov gaj", iz dokumentacije DKOM-a o ovom slučaju vidi se da je žalbu prvo potegnula španjolska tvrtka "IDP Ingenieria" u listopadu ove godine, i to uspješno. Komisija je naložila Hrvatskim cestama da izmijeni dio uvjeta u natječajnoj dokumentaciji, što je naručitelj i napravio te 24. studenoga objavio novi natječaj. No, tada se sa žalbom javio "Lipov gaj", također uspješno, jer je DKOM potvrdio njihov prigovor da dio troškovnika u novom natječaju nije u cjelini prepisan iz prethodnog.


Još se čeka i odluka o izboru izvoditelja radova na mostu kopno-Pelješac između austrijskog "Strabaga", tursko-talijanskog konzorcija "Astaldi-IC Ictas" i kineske "China Road Bridge" korporacije, najavljena za tekući prosinac, pa prolongirana za siječanj ili veljaču iduće godine. Njihove ponude još se ocjenjuju i analiziraju, pa od najavljenog početka gradnje mosta u ožujku ili travnju neće biti ništa. Država je pripremila milijardu i 756 milijuna kuna za gradnju mosta i pristupnih cesta na Pelješcu, a najjeftinija pristigla ponuda na natječaj, dana od kineske korporacije, je dvije milijarde kuna.
Radovi na mostu i cestama na Pelješcu ne mogu ni krenuti dok nije izabrana tvrtka za njihov nadzor. Ako ne bude žalbi na novi natječaj za nadzor gradnje, tvrtka kojoj će biti povjeren taj posao mogla bi biti izabrana u ožujku sljedeće godine, piše Slobodna Dalmacija.

Popularni Članci