VODEĆI TAXI PRIJEVOZNIK OD SUTRA I U DUBROVNIKU Mislav Munivrana: Cilj nam je biti na usluzi građanima, a ne samo odraditi sezonu

Autor: Aida Čakić Autori fotografija: Dalibor Urukalovic/PIXSELL
Eko Taxi je na tržištu u Hrvatskoj od 2011. godine, a posluje u mogim gradovima i županijama na sjeveru čiju uslugu koriste brojni korisnici.

Nakon dobro uhodanog poslovnog modela, ovaj već prepoznatljivi brend, svoje usluge je odlučio ponuditi Dubrovčanima i brojnim posjetiteljima stoga će biti dostupan od četvrtka na ulicama Grada. Jedni su od prvih koji su se pojavili na liberaliziranom tržištu taxija, a direktor Mislav Munivrana u ekskluzivnom razgovoru za Dubrovački dnevnik otkrio je zašto baš sad dolaze u Dubrovnik, koliko su investirali za taj poslovnih pothvat, kakve cijene mogu očekivati Dubrovčani te što misli o žestokoj konkurenciji u ovom poslu.

Kako komentirate novi Zakon o prijevozu u cestovnom prometu?

- Pozdravljamo svaku zakonsku inicijativu koja doprinosi uređenju tržišta i donosi jednake uvjete za sve. Eko taxi od samih početaka poštuje sve zakonske propise i ponosan sam što smo upravo mi doprinijeli kvalitetnijim taxi uslugama kroz liberalizaciju taxi tržišta prije sedam godina u Zagrebu jednako kao što nam je cilj sada napraviti i u Dubrovniku.

Eko taxi je jedna od prvih koji se pojavio na liberaliziranom hrvatskom tržištu taxi prijevoza. Kakva su vaša iskustva po pitanju toga?

- Mi smo zapravo dokaz da korisnici itekako imaju potreba za autotaxi uslugama i da je dobar omjer cijene i kvalitete ključ za zauzimanje pozicije na tržištu. Da je bilo lagano, nije. Osim administrativnih prepreka i birokracije, potrebna je bila i promjena svijesti, da taxi može biti dostupniji svim građanima, ali i dati dodanu vrijednost kroz nadogradnju postojećih usluga i slično. Drugim riječima, ako kvalitetno obavljate svoj posao, imat ćete i vjerne klijente.

Zadnjih godina broj taxista se dosta povećao. Kako to komentirate?

- Posao taxista zahtijeva iznimno visoku razinu odgovornosti jer ste kao vozač odgovorni za sigurnost putnika i autu i svih ostalih u prometu. Zvuči jednostavno, ali ne može svatko biti taxi vozač, morate znati umiriti i saslušati putnike, pomoći im u određenim situacijama i slično. Naši vozači dobivaju stvarno odlične povratne informacije od putnika. O takvim situacijama izdana je i knjiga 101 priča iz Eko taxija, iskustva su stvarno iznimno zanimljiva.

Eko taxi je od sutra dostupan i u Dubrovniku, zašto baš sad?

- Prepoznali smo Dubrovnik kao idealno tržište, potražnja je uistinu velika i vjerujem da ćemo pružiti povoljnu i kvalitetnu uslugu koju će putnici prepoznati. Potražnja je dovoljno velika i ima posla za svih, međutim Eko taxiju nije cilj doći u Dubrovnik, odraditi sezonu s turistima i otići. Želimo biti taxi služba koja će biti dostupna svima tijekom cijele godine, a posebice lokalnom stanovništvu. Kao što sam ranije naveo, cilj je pružiti najbolji omjer cijene i kvalitete, a organizirat ćemo razne promotivne akcije koje će donijeti dodatne pogodnosti za građane Dubrovnika.

Kakvi su vam planovi konkretno? Koliko vozila, kako ćete se organizirati?

- Trenutno smo još u fazi pripreme, a namjeravamo zaposliti pedeset vozača u početnoj fazi. Svim korisnicima bit ćemo dostupni putem Eko taxi aplikacije, ali i putem broja telefona, jer želimo biti dostupni putem nekoliko komunikacijskih kanala i građanima biti na raspolaganju u svakom trenutku.

Kolika je vaša planirana investicija u Dubrovnik?

- Planirano ulaganje za pokretanje posla u Dubrovniku iznosi oko četiri milijuna kuna.

Planirate li neka dodatna ulaganja?

- Kao što već godinama ulažemo u razvoj tehnologije i u nova vozila koja su mlađa od tri godine, dodatno ulažemo u obrazovanje i stručnu pripremu svih naših vozača, kako u Zagrebu tako ćemo nastaviti raditi i u svim gradovima u kojima ćemo biti prisutni. Naši vozači imaju podršku od 0 do 24 sata dnevno i od takvog standarda kvalitete nećemo odustajati. Sva naša vozila opremljena su najmodernijim tehnologijama, od kojih će neke biti prezentirane upravo u Dubrovniku, a naša vozila vrše prihvat svih kreditnih kartica. Na kraju svake vožnje putnicima se izdaje račun sa svim detaljima o vožnji. A za svim našim korisnicima dostupna je korisnička služba 24 sata dnevno.

Kakva će biti cjenovna politika i hoće li Dubrovčani imati neke benefite?

- Mi u Dubrovnik dolazimo prvenstveno biti na usluzi građanima Dubrovnika, sukladno tome cijene će biti vrlo prihvatljive, a građanima Dubrovnika ćemo uvijek omogućiti prijevoz po povlaštenoj tarifi.

Brine li vas konkurencija?

- Najiskrenije, niti najmanje. Pozdravljamo svaku konkurenciju, mi smo svoje mjesto na tržištu pronašli i to ćemo nastaviti činiti. Eko taxi će Gradu i građanima donijeti nove vrijednosti i pogodnosti, imamo bogato iskustvo koje je pokazalo da to naši korisnici uvijek prepoznaju. Dubrovnik za nas predstavlja velik izazov, ali ne bismo išli u tu priču da nismo sigurni da smo joj dorasli.

Što mislite o Uberu?

- Zakon je regulirao tržište, kako za Uber, tako i za sve ostale. Polažem nade u to da će se provoditi i da će svi poštovati propise i regulative.

Vaša tvrtka je zapravo brend u Hrvatskoj. Kako ste pratili trendove i modernizirali se?

- U bilo kojem biznisu, pa tako i u autotaxi industriji, teško je uspjeti, ako nemate kvalitetan brend koji na najbolji mogući način komunicira vaše prednosti. To je bila naša glavna misija kada smo kretali s Eko taxijem – naći tržišnu nišu koju će putnici prepoznati. Bili smo svjesni da je svaki početak težak, da je napredak spor proces, ali i da bez praćenje trendova i prilagodbe ne možete uspjeti.
Eko taxi danas ima odličnu aplikaciju, njezino korištenje potičemo kroz različite akcije, najpopularnija je ona s MasterCardom, prilikom koje na plaćanje putem beskontaktne MasterCard kartice putnik utorkom ostvaruje 70 posto popusta, a svim ostalim danima 20 posto popusta.
To su pravi benefiti za korisnike koji svima donose višestruku korist. Surađujemo s različitim organizacijama, dajemo potporu prilikom brojnih događaja. Aktivno prikupljamo sve povratne informacije, prvenstveno od putnika i vozača. Sve te komentare pokušavamo implementirati i poboljšati našu uslugu.

Koji model i drugi trebaju slijediti u ovom poslu da bi mogli ostvariti uspješne rezultate i bili lojalna konkurencija?

- Prije svega poštovati zakonske propise, to je osnova i temelj svega. Potrebno je pratiti potrebe korisnika, prilagoditi ponudu i prije svega biti u korak s trendovima. Autotaxi industrija se mijenja iz dana u dan, definira nas tehnologija, naši putnici zahtijevaju što bržu i jednostavniju uslugu. Tržište je uistinu izazovno, ali ako ste spremni puno raditi i učiti, za vas nema prepreka.