Croatia Airlines ne može ostvariti civilizacijski i poslovni iskorak sve dok Dubrovčanima ne osigura povoljniju povezanost sa Zagrebom

Autor: Aida Čakić Autori fotografija: Goran Mratinović
Kako je lijepo naslikavati se i uživati u Dubrovniku, a onemogućiti stanovnicima juga jednostavnu povezanost s glavnim gradom.

Nije to bio komunikacijski gaf, u utorak uvečer, u trenutku kada je predsjednik Uprave Croatia Airlinesa Jasmin Bajić bježao pred kamerama pokušavajući izbjeći novinarsko pitanje o jeftinim kartama za Dubrovčane. Riječ je, naime, o dugogodišnjem poslovnom gafu nacionalne aviokompanije koja već desetljećima ništa ne čini o pitanju rješenja tog problema za stanovnike krajnjeg juga Hrvatske. I ne, nije samo ekipa iz CA kriva, odgovorni su i lokalni političari koji o ovoj temi razgovaraju samo kada je potrebno skupiti jeftine političke bodove, a jednako su odgovorne i sve vlade koje do sada nisu uspjele omogućiti dobru povezanost cijele države.

Zbog svega toga, moglo bi se zaključiti kako će Dubrovčani i dalje u budućnosti teško do pristupačnijih karata od Croatia Airlinesa na relaciji Dubrovnik-Zagreb-Dubrovnik. Višegodišnji je to ogroman problem, na kojemu, čini se, apsolutno se ništa ne radi. Barem ne koordinirano od strane svih odgovornih. Pokušavao je po tom pitanju nešto učiniti bivši gradonačelnik Andro Vlahušić, pokušava sad i Mato Franković, ali izgleda od toga nema ništa.

Zato su vodeći ljudi iz međunarodne udruge za zračni prijevoz IATA sastali se u Dubrovniku povodom održavanje godišnje Skupštine, a sve u organizaciji Croatia Airlinesa zbog čega je u Grad došao i predsjednik Uprave Bajić.

Zanimljiva je i svojevrsna kandidatura Dubrovnika koji je odabran kao posebna destinacija za navedeni susret.

"Croatia Airlines je kandidirala Dubrovnik za domaćina ovogodišnje Skupštine te smo temeljito pripremljenom prezentacijom nastojali što bolje predstaviti biser hrvatskog juga u čemu smo i uspjeli, a to potvrđuje i rezultat glasovanja prema kojem je kandidatura Dubrovnika kao mjesta održavanja ovogodišnje Godišnje Skupštine pobijedila drugog kandidata Panamu s dosad nezabilježenom većinom glasova", istaknuli su iz CA prilikom najave ovog događaja. Također, organizatori su poručili kako su uvjerenja da je navedeni događaj od velike važnosti kako za njih tako i za promidžbu i razvoj Dubrovnika i Republike Hrvatske u cjelini.

Je li tom prilikom spomenuta povezanost juga s glavnim gradom Hrvatske ili se možda potražilo mišljenje vodećih predstavnika svjetskih aviokompanija za rješenje ovog problema? Vjerojatno nije, jer naravno to nije bila misao vodilja dvodnevnog susreta. No, koje li ironije da Croatia Airlines taj događaj baš organizira u mjestu iz kojeg najviše dopiru negodovanja po pitanju zračne povezanosti, u ovom slučaju s maticom državom pri čemu su cijene karata enormno visoke i teško ih se može pronaći kada je to potrebno.

Može netko reći kako ova Skupština nije bila ni mjesto ni vrijeme za odaslati poruku po pitanju skupih karata, ali mogao se barem uputiti neki signal i znak dobre volje da je Dubrovnik odabran kao zalog za bolju suradnju s lokalnom zajednicom i primjer društveno odgovornog poslovanja.

Elitisti su, nema sumnje, ugodno proveli dva dana u "biseru hrvatskog juga", no građane ipak više zanima kada će do prijestolnice moći letjeti jeftinije. Muk od strane Croatia Airlinesa po tom pitanju govori sam za sebe što je zapravo šteta jer se ovdje radi o civilizacijskom iskoraku.

Može zvučati patetično, ali jeftiniji let dobro bi došao svakome, a posebno onim ugroženijima. Od bolesnih do studenata... Prosječna cijena od tisuću i pol kuna preskupa je, no Dubrovčani će i dalje plaćati tako visoke iznose. Iz Croatia Airlinesa će jednostavno i dalje uživati u Dubrovniku grebući se za brend grada pri tome ne osjećajući potrebu objasniti nešto po pitanju koje građane zanima.

Licemjerno da ne može licemjernije.

Popularni Članci