DUBROVAČKA 'ARBOTEGA' Mlada farmaceutkinja Ivana Vlahušić izvukla je najbolje iz prirode i lansirala vrhunske proizvode

Autor: Lucija Komaić Autori fotografija: , Lucija Komaić, Nikša Klečak, Nikša KlečakNikša Klečak
Mlada Dubrovkinja Ivana Vlahušić, po struci farmaceutkinja, prije mjesec dana lansirala je svoju liniju kozmetike bazirane na biljkama dubrovačkog kraja.  Pročitajte njenu dubrovačku priču o tome kako je nastala ‘Arbotega’, koje sve proizvode maštovitih dubrovačkih naziva možete pronaći na tržištu i koliko je vremena i truda prošlo od početne ideje do realizacije.

Priču o vašoj dubrovačkoj kozmetici Arbotega najbolje je početi iz početka. Kako ste se uopće odmah uz završetak fakulteta  odlučili na ovakav poduzetnički potez? Kako se rodila ideja da lansirate vlastitu liniju kozmetičkih proizvoda?

- Tijekom studija kroz predmete iz područja kozmetologije koji su zanimljivi i gdje radimo svašta, od krema do prašaka, prvi put sam se susrela s tim tehnologijama i načinom na  koji se nešto zaista može izraditi. Usputno su naši susjedi u Imotici Vlaho i Ruže Butigan krenuli prikupljati bilje ovoga kraja te su pokrenuli vlastitu destileriju. Nakon što sam se vratila s faksa, gledala sam što rade s tim biljkama, kako stvaraju vrijedne sirovine, a uz svoje znanja s fakulteta počela sam sa svojima u obitelji pričati o tome zašto ne bih pokrenula nešto svoje. Uz njihovu podršku ipak sam se odlučila na to i ovo danas je rezultat. Iako imam znanje iz same struke, bez njihove podrške ne bih imala hrabrosti upustiti se, posebno bez tatine podrške. On je rekao: Kćeri, ti to možeš!

Naravno, on to vama ne bi ni mogao reći da niste te struke i da se niste za to obrazovali.  Kad vas je zainteresirala baš farmacija?

- Uvijek sam voljela te prirodne znanosti, a u srednjoj školi posebno kemiju, fiziku i biologiju. Kad je trebalo odlučiti se za predmete u okviru državne mature to sam i  izabrala. Nije mi padalo na pamet studirati medicinu, ali sam opet  htjela  nešto iz tog područja. Volim rad s ljudima i farmacija mi je bila prvi izbor.

Niste ostali u Zagrebu nakon studija, vratili ste se doma.

- Bilo mi je lijepo i studentski život mi je bio super, ali sam uvijek znala da se želim vratiti u Dubrovnik i da mi tamo nije dom, nego tek usputna stanica.

Prirodna kozmetika je definitivno trend, ljudi se sve više okreću proizvodima koji imaju što prirodniji, a time i zdraviji sastav.  Vaša Arbotega prati upravo te trendove. Koje prirodne sastojke koristite?

- Posljednjih godina prirodna kozmetika je doživjela bum. I sama sam počela okretati kutijice i čitati sastav proizvoda, a ne samo gledati kako izgleda sami omot. U proizvodima iz Arbotege ima dosta smilja, grožđa, smokve, dunje, gospine trave, rogača pa čak i kozjeg mlijeka.

...

Ne tako davno ljudi su se trovali svim i svačim, sve je prolazilo na tržištu, samo je bilo potrebno da je u lijepom omotu i da piše nešto laskavo u što je lijepo povjerovati.

- Ljudi nisu imali dovoljno informacija. Sad postoje i aplikacije koje odmah izbace što je od sastava u redu, a što nije. Informacije su dostupne.

Vaša Arbotega zasad uključuje tri linije, proizvode za dan, za noć i liniju Lokrum, za ljeto. To je sada aktualno.  Unutar te linije je i popularna i omiljena marmelada za sunčanje i tamnjenje.  O njoj se već priča po Gradu. Od čega je ona proizvedena, na kojim sastojcima je bazirana?

- Tradicionalni recept koji se ovdje uvijek koristio za mazanje bilo je maslinovo ulje i kantarion, odnosno gospina trava, iako se proizvodi bazirani na njoj ne bi smjeli koristiti na taj način zbog jednog fotosenzibilizirajućeg sastojka koji može izazvati iritaciju kože.  Posebnom ekstrakcijom se dobiva produkt bez tog sastava i sve je sigurno za korištenje i provjereno.

Kako ljudi ne bi dobili dojam da ste vi ovako maštovito uzeli te biljke pa nešto s njima doma eksperimentirali kako biste došli do željene formule, treba također naglasiti kako se sve proizvodi u poznatom laboratoriju.

- Naravno,  inače svi proizvodi moraju biti bazirani na dobroj laboratorijskoj praksi, odnosno sve sirovine moraju imati certifikate, taj cijeli postupak, tehnologija izrade mora biti po zadanim pravilima i propisanim procedurama. Toliko je dozvola potrebno pribaviti...

Znači ima tu i mnogo birokracije?

- Toliko ima birokracije da nekad zaboli glava. Svaki proizvod mora biti registriran. U svakom proizvodu mora biti isti sastav, onako kako je proizvod registriran. A znate kad doma kolač radite po istom receptu da opet nikad neće ispasti isto, a mora tako biti, uz minimalna, gotovo zanemariva odstupanja, mora biti isti u svakom dijelu.  Na kraju sve mora biti testirano na mikrobiološku ispravnost i stabilnost na recimo visokim temperaturama, da se neće  početi odvajati sastav ili da neće početi oksidirati ili da neće tu nastati neki drugi metaboliti.

- Koliko je trajao taj birokratski proces za ovih prvim osam proizvoda?

- Samo su ova posljednja testiranja, otkad smo definirali formulaciju, trajala godinu dana. A od same ideje i dok smo razvili ovih osam proizvoda prošle su tri godine.

Vaši proizvodi imaju vrlo maštovite nazive.  Uz popularnu marmeladu u ljetnoj liniji je tu još i ni manje, ni više nego Body joghurt za njegu kože poslije sunčanja. Podsjeća na one trenutke kad bismo pocrvenili nakon pretjeranog sunčanja pa bi nas doma mazali jogurtom.

- To smo svi prošli.  Da ne biste morali koristiti taj jogurt, ovaj proizvod sadrži potrebni sastav za njegu poslije sunčanja. Sadrži kozje mlijeko, za koje se zna da je dobro za kožu, aloe veru i panthenol tako da umiruje kožu poslije crvenila i nahrani je. Kozje mlijeko je bogato proteinima  i lipidima tako da vrati koži njenu prirodnu ravnotežu. Poslije svakog sunčanja bi zapravo trebalo nahraniti kožu, nije crvenilo jedino mjerilo, kao što bi kod svakog sunčanja trebalo koristiti zaštitni faktor.  Inače, ljetna linija Lokrum u kompletu dolazi još i uz  lijepu vrećicu  u kojoj se proizvodi mogu nositi na plažu.

 Tu je još jedan hit proizvod Arbotege, ovo jako zanimljivo Zlatno ulje. Izgleda prekrasno, u samoj bočici i na koži. Na čemu je ovo bazirano?

- Sadrži čak sedam ulja, među kojima su maslinovo, arganovo, bademovo, ulje od marelica, ali ima najviše smilja. Suho je, nije masno i vrlo se brzo upije i jako lijepo sjaji.

...

Evo još jednog proizvoda maštovitog naziva – Kotonjata sorbet iz vaše dnevne linije. Što je to, kad se on koristi?

To je hidratantni booster sorbeto kotonjata, a tako se zove  jer je baziran na dunji.  Odličan je kao primer, za dodatnu hidrataciju kože i pripremu za make up. Lijepo zagladi kožu i pripremi je za puder, a može se  koristiti i ispod kreme. Jako se lijepo razmaziva, a tijekom ovih ljetnih vrućina može se koristiti i sam.  Tu je još i ova dnevna krema od smokve. Lagana je i hidratantna. Smokva tu raste od pamtivijeka, a bogata je vitaminom c i antioksidansima tako da je za dnevnu zaštitu izvrsna.

Noćna krema  je  na bazi smilja, nešto je masnija i  bogatija po teksturi kako bi bila hranjiva tijekom noći. Uz smilje sadrži još vitamin E, matičnu mliječ i hijaluronsku kiselinu te pruža 'anti ageing' učinak.

Ima tu još zanimljivih proizvoda maštovitih naziva. Što bi bila ova vodica Mantala mist?

To je vodica na bazi grožđa, a zapravo 4 u 1 proizvod. Može se koristiti za olakšavanje od ljetnih vrućina,  da se s njom osvježite.  Grožđe je bogato tvarima koje služe za hidrataciju, veliki je antioksidans, a može se koristiti kao fiksator šminke.  Dakle, uz primer za make up iz linije Arbotega može se koristiti i ovaj fiksator.

...

Izvrsno. I to sve bazirano na prirodnim sastojcima, vjerojatno bez onog osjećaja kad se koriste uobičajeni proizvodi koji su mahom teška kemija i nakon kojih se osjećaš kao da si satima nosio tešku masku na licu?

- Tako je.  S ovom vodicom se može prskati ne samo lice, nego i tijelo i kosa, na koju često zaboravljamo u ovim ljetnim vremenima, a i njoj je potrebno održavati hidrataciju.  Ovi proizvodi iz dnevne i noćne linije dostupni su i u okviru poklon paketa.

Zašto baš naziv 'Arbotega'? Ima li neko značenje?

- Taj naziv obuhvaća pojam arboretum, uz kojega se vežu biljke, kao baza naših proizvoda,  ali i apoteka, pojam koji se vezuje uz farmaciju, moju struku. I naš arboretum u Trstenom, ali i apoteka imaju stoljetnu tradiciju. Art Botega bila bi umjetnost trgovanja, kao treći motiv naziva, a istovremeno i umijeće kojim se također ponosila naša Dubrovačka Republika. 

Čini se kako je novi trend uz proizvode pisati što sve nemaju. To su oni natpisi 'bez parabena, bez silikona, bez umjetnih mirisa' i slično. Je li to marketinški trik?

- Da, danas se navodi sve to što proizvod nema, ali je pitanje što ima umjesto njih? Te parabene je isto nešto moralo zamijeniti, jer su oni imali svoju ulogu u stabilnosti tog proizvoda.

Imaju li vaši proizvodi istaknute te natpise uz dizajn?

-  Proizvodi Arbotege također ne sadrže te sastojke poput parabena i silikona, ali nije to posebno istaknuto na taj način.

Što se tiče samog dizajna, zaista lijepo izgledaju svi proizvodi. Tko je zaslužan za to?

- Zaslužan je Orsat Franković, Dubrovčanin sa zagrebačkom adresom.

 ...

Posebno se dizajnom ističe serum za lice Cvijeta Zuzorić. Od atraktivnog crnog pakiranja do same bočice iz koje sjaje ovi biseri. Izgleda prekrasno.

- To je serum za lice s biserima i rogačem. Jedna vizualno atraktivna formulacija koja sadrži kuglice bisera, koji nisu tu samo za ukras. Te se kuglice u ovoj pumpici razbiju i proizvod se nanese na lice, za dodatnu hidrataciju kože. Primjenjuje se za umornu kožu, smanjuje podočnjake, vraća sjaja i blistavost te kožu lica hrani iznutra.  Posvetili smo ga Cvijeti Zuzorić.

Koji su vam daljnji planovi?

Trenutno imam poprilično obaveza na 'dva fronta' s obzirom na to da radim i u  ljekarni. Naravno, u procesu su i novi proizvodi, na kojima već radimo. 

Tko je sve tu još  uz vas u timu Arbotege?

Prvenstveno je to moja obitelj,  sada najviše brat koji je dosta angažiran oko plasiranja proizvoda, pronalaženja prodajnih mjesta i marketinga. Mama  je poprilično sudjelovala u cijelom procesu, sa svojim savjetima što joj bolje miriše, koja ambalaža bolje pristaje i slično. Tata je bio glavni motivator u početku, ali sad je to prepustio više nama, meni i bratu da se dalje bavimo s time. No, oni su tu uvijek iza nas, kao potpora. Za plasirati ovakvo nešto potrebno je surađivati s velikim brojem ljudi, ja imam farmaceutsku pozadinu, ali to nije dovoljno. Imamo dobar tim ljudi koji rade na tome.

Gdje se zasad mogu kupiti ovi lijepi proizvodi iz linije Arbotega?

Trenutno su dostupni u ljekarnama Čebulc, Domus Christi Mjehović - Antunica, na Stradunu u suvenirnici Plus i u Turističkom informativnom centru (TIC), zatim u duty free shopu u Zračnoj luci, u ljekarni Essert-Roko u Stonu,  Mišković u Cavtatu i u Zagrebu u koncept dućanu Cremme u Tkalčićevoj 21. 

 Arbotega.hr

Popularni Članci