PRAZNA ŽELJEZNICA U PLOČAMA: Ukinut i putnički vlak Ploče-Metković

Autor: dubrovackidnevnik.hr Autori fotografija: emetkovic.com
HŽ Putnički prijevoz podlegao je racionalizaciji poslovanja povodom koje se ukidaju brojne linije vlakova za putnike, među kojima je i ona Ploče-Metković.

Ukidanje linije vlaka Ploče-Metković, nepopularan je nastavak priče o stanju na našim željeznicama, a koja je započela ukidanjem stoljetne linije Ploče-Sarajevo. Barem kada su putnici u pitanju, jer ministar je danas najavio kako će se u prugu Metković-Ploče i dalje ulagati radi prijevoza - tereta.

Ni ne čudi navedena odluka jer se takvim činom barem dijelom može opravdati činjenica kako je u istu prugu uloženo preko 30 milijuna kuna. Naime, predsjednik Uprave HŽ Putnički prijevoz Dražen Ratković odgovorio je kako se upravo na toj trasi uložilo 30 milijuna kuna ali radi teretnog prometa iz Luke Ploče koji ide ponajviše prema BiH, a ne radi putničkog prometa koji je imao oko 20 putnika na dan, prenosi 24 sata. Na istoj liniji uvest će se autobusi po jednakoj cijeni koja se plaćala za istu liniju vlakom.

'Bunit će se sindikati i lokalna samouprava, ali to je normalno', rekao je Hajdaš Dončić te najavio da će početkom sljedeće godine lokalnim samoupravama biti omogućeno financiranje željezničkog putničkog prijevoza prugama za koje su zainteresirane, i to u dogovoru s privatnim partnerom, a država će osigurati određeni, minimalni iznos subvencija.

Predsjednik Sindikata prometnika vlakova, Anto Iličić, optužio je Upravu za nesposobnost koja je rezultirala ovakvim događanjima i restrukturiranjem koje će tek uslijediti i dovesti do otpuštanja. 'Prihodi od prodaje putničkih karata pali su sa 342 na 250 milijuna kuna zbog neusklađenosti voznog reda s potrebama putnika na što smo dugo upozoravali', izjavio je. S druge strane ministar Hajdaš Dončić izjavio je kako je sve ovo rezultat dugogodišnje neracionalnosti u prošlosti, a da se danas došlo do situacije kada bi im se više isplatilo kupiti nekim putnicima automobil nego snositi troškove subvencija za nerentabilne linije, rekao je za RTL televiziju.

Od sadašnjih 720 vlakova, ukinut će se njih 22, dok se za 340 njih reducira vozni red od čega najviše vikendima kada je promet inače slabiji. Ovakve mjere trebale bi donijeti uštedu u iznosu od 80 milijuna kuna što otvara mogućnost za izbjegavanje stečaja.

Sve izmjene voznog reda bit će dostupne na web stranicama HŽ-a i kolodvorima, a promjene voznih redova startaju 24. travnja.

Popularni Članci