Evo što mediji rade ženama

Autor: dubrovackidnevnik.hr Autori fotografija: screenshot youtube
Zaustavite Reuters

Svima je jasno da je medijski svijet oko nas fotošopiran, no u kakvoj mjeri i s kakvim sve posljedicama skloni smo previdjeti.

Jean Kilbourne godinama se bori protiv nerealnih slika žena koje nas gledaju s raznih plakata, naslovnica časopisa i ekrana, a imaju izuzetno štetan utjecaj na obične žene diljem svijeta. Ona upozorava na rastući problem izgladnjivanja koje vodi do anoreksije, ekstremnog koraka na koje se danas odlučuje sve veći postotak žena kako bi pokušale doseći svoje idole s filmskih platna i modnih pista.

No, ono što gotovo sve zaboravljaju (zajedno s muškarcima koji od njih takav izgled očekuju) jest činjenica da su gotovo svi modeli i manekenke na fotografijama kompjuterski uljepšane, fotošopirane i premazane slojevima šminke kako bi se ispravili "nedostaci" poput pora, nabora, strija, ožiljaka i sličnih najnormalnijih pojava na ljudskom tijelu.

Kilbourne nadalje tvrdi kako poput primjerice tiskanog izdanja Cindy Crawford ne izgleda nitko pa čak ni sama Cindy Crawford, a tu je njenu tezu podržala i sama manekenka.

Kako mediji mijenjaju ljudska očekivanja, potražnju, ukus i prioritete prema viđenju Jean Kilbourne pogledajte u videu objavljenom prošle godine koji je nedavno dosegao viralan status, a neki ga nazivaju "jednim od najvažnijih videa koje treba pogledati".

 

Popularni Članci