'STANJE U LIBERTASU JE ALARMANTNO' Dio nezadovoljnih vozača: Uvjeti su loši, više ne možemo! Pucamo!

Autor: Aida Čakić Autori fotografija: Goran Mratinović
Više od deset tisuća odrađenih, a neisplaćenih radnih sati, prekovremeni rad kao pravilo, a ne iznimka, gotovo da nema interesa za zapošljavanje u Libertasu a istovremeno zaposlenici s dugogodišnjim radnim stažom napuštaju Dubrovačkog javnog gradskog prijevoznika, bio je povod za konferenciju za medije koju su organizirali Sindikat hrvatskog vozača i dio nezadovoljnih vozača dubrovačkog javnog prijevoznika.

Predsjednik sindikata hrvatskog vozač Miljenko Gočin pojasnio je kako su problemi u Libertasu počeli početkom godine.

 - Upozoravali smo poslodavca da tako ne može raditi i da neće imati tko odraditi sezonu, ali nisu ništa poduzeli. Deset tisuća radnih sati je zamrznuto, a došlo je do takve situacije da dugogodišnji zaposlenici žele napustiti tvrtku. Sezona počinje, ljudi su izmoreni i ne mogu više raditi. Dubrovniku treba dobar gradski prijevoz koji mora biti točan i na korist građanima i turistima, a Libertas mora biti poželjan poslodavac, no on to nije - kazao je Gočin dodavši kako je u Libertasu šest do sedam vozača najavilo otkaze, a prema njegovim procjenama nedostaje oko 20 do 30 vozača.

- Raspisani su natječaji i zapošljavaju se ljudi na određeno vrijeme. Trebalo bi obratiti pažnju na primanja vozača i odnos prema njima. Libertas je naložio da trebaju dolaziti u svoje slobodno vrijeme i predavati inkas od prodanih karata, ti ljudi ne znaju kad će raditi, prekovremeno su angažirani i imaju veliku odgovornost - pojasnio je Gočin te rekao kako je i štrajk jedna od mogućnosti koju će vozači iskoristiti da se izbore za svoja prava.

- Danas još nije prekasno da se poduzmu određeni koraci i da vlasnik i uprava nešto poduzmu. Mora se spriječiti odlazak postojećih vozača - naglasio je predsjednik Sindikata hrvatskog vozač Miljenko Gočin koji je prokomentirao i drugi sindikat koji postoji u tvrtki Libertas, a koji pregovara s gradskom upravom. 

- U kontaktu smo s njima, međutim da su oni radili zadovoljavajuće ovaj sindikat ne bi nastao. Mogu otvoreno reći da je taj sindikat, sindikat poslodavca i da su oni zajedno doveli do ovoakog stanja - mišljenja je Gočin što je potvrdio i vozač Matija Štrkalj koji radi 15 godina u Libertasu te je dodao kako je 15-ak vozača dalo otkaz u zadnjih godinu dana.

- Iza nas nisu samo članovi sindikata vozača već nezadovoljni ljudi. Radi se preko granice, po 15 dana u komadu i ne možemo više. Pucamo! Pokušavali smo ići do gradonačelnika dopisom, ali nas nije nikad pozvao. Od 10. mjeseca pregovaramo s poslodavcem i pokušavamo to riješiti na ljudski način, ali ništa se ne poduzima tako da smo došli do sljepe ulice - kazao je vozač Zoran Marković dodavši kako Libertas trenutno ima oko 180-190 vozača, a kakao je dodao, za normalno funkcioniranje je potrebno 210-220 ljudi.

Marković je kazao kako će u dogovoru sa središnjicom sindikata poduzeti korake jer, naglasio je, ovako više ne ide.

- Slomljeni smo do kraja, radimo po 15 dana i nije lako to raditi. Ljeto dolazi, uvjeti su loši i zato ljudi odlaze. Osnovica plaće je 4600 kuna, a ostatak ovisi na kojoj smo liniji, imamo li noćnih sati, rad vikendom, blagdanom, radni staž... Prosječno se zaradi od pet do sedam tisuća kuna, a ja sam u travnju sa četrdeset godina radnog staža, 20 sati viška, zaradio 6800 kuna, a radio sam Uskrs i Uskrsni ponedjeljak - naveo je Zoran Marković, vozač u Libertasu.

Iz Sindikata hrvatskog vozača naveli su kako su pokušali doći do gradonačelnika Frankovića, a dodali su kako je rješenje problema njihov osnovni cilj.

- Da ne razmišljamo u tom smjeru, pokrenuli bi tužbe za prekovremene sate koji su odrađeni, ali nije nam interes naštetiti poslodavcu nego želimo da ovaj grad i građani imaju siguran javni prijevoz i da djelatnici imaju adekvatno radno mjesto. Nema veze koji su sindikati i tko što poduzima, prva i osnovna stvar je da se netko probudi i da se u Libertasu krene nešto konkretno dešavati. Libertas treba postati poželjan poslodavac, a ne onaj kojega napuštaju zaposlenici. Uprava bi se trebala zapitati zašto djelatnici napuštaju tvrtku, mnogi koji zapošljavaju vozače su se probudili i danas nude bolje uvjete, a riješili su svoje probleme tako što su uzeli vozače iz Libertasa. Oni se ponašaju kako su dogovorili prije godini dana 'Kome ne paše, može ići'. Mnogima ne paše, a ja se pitam što bi bilo da odu? - zaključio je predsjednik Sindikata hrvatskog vozač Miljenko Gočin.

Popularni Članci