DOBRO RAZMISLITE O OVOME! Motociklisti sve češće stradaju, Pavela nazvao stvari pravim imenom

Autor: dubrovackidnevnik.hr Autori fotografija: Goran Mratinović
Na Facebook stranici udruge Sigurnost u prometu Dubrovnik objavljen je osvrt na povećano stradavanje motociklista koje prenosimo u cijelosti. 

Za neke je motocikl statusni simbol kojim dokazuju svoju ekonomsku snagu i moć, za neke je sredstvo kojim se želi pridobiti naklonost, najčešće suprotnog spola, za neke je predmet obožavanja. No, sve u svemu, motocikl je sa svojim zastrašujućim voznim osobinama iznimno opasno vozilo kojim bi smjele upravljati samo osobe koje su u prvom redu, emocionalno zrele i psihički stabilne s visokom razinom osobne odgovornosti za sudjelovanje u prometu, a isto tako i dobro uvježbane i sposobne pojmiti sve opasnosti upravljanja takvim vozilom u prometu dok najveću opasnost predstavlja to što motocikl, zbog svojih karakteristika, u pravilu potiče agresivno ponašanje vozača u smislu brze vožnje koja je primjerena trkaćim stazama.

Motocikl ukupne mase od 176 kilograma ima motor koji razvija brutalnih 126,4 kilovati maksimalne snage i omogućuje ubrzanje od nule do 100 kilometara na sat za samo 2,5 sekunde. Ostavlja bez daha, zar ne?! No, onu pravu i najveću opasnost u prometu predstavljaju vozači motocikla i to zbog svoje agresivnosti i mladosti, a često puta i zbog toga što voze, a nemaju položen vozački ispit.

Mladi često ignoriraju i odbacuju zabrane i pravila. Mladost je željna dokazivanjem i isticanjem poručiti da biti najbrži znači biti najluđi. Precjenjivanje svojih sposobnosti nikako ne idu zajedno s neiskustvom ili nedostatnim iskustvom tih mladih ljudi. Ako čak i imaju nešto vozačkog iskustva nedostaje im onog pravog, životnog, koje je također neophodno za upravljanje takvim snažnim i prebrzim vozilima. Takvi vozači predstavljaju pogibeljnu opasnost za sve sudionike u prometu, jer je upitna njihova razina poznavanja prometnih propisa i osposobljenosti za upravljanje motociklom.

Savjetujemo vozačima kako je potrebno predvidjeti vozače na motociklu te stalno pratiti situaciju oko sebe.

Isto ako motociklisti započnu pretjecanje, potrebno je pomicanje vozila desnom rubu ceste, smanjenje brzine i omogućavanje preticanja, jer posebno kobno može biti natjecanje s njima.

Denis Pavela, predsjednik udruge Sigurnost u prometu Dubrovnik

FOTO: arhiva

Popularni Članci