DONOSIMO SVE OKO NEZADOVOLJSTVA AGENCIJA NOVOM ODLUKOM 'Morat ćemo staviti ključ u bravu, ovo je apsurdno, molimo gradonačelnika za razumijevanje'

Autor: Vedran Salvia Autori fotografija: Tea Stjepović
Izmjena Odluke o zaustavljanju i parkiranju turističkih autobusa i osobnih automobila (8+1) koju je Gradsko vijeće donijelo na sjednici početkom svibnja nije najbolje sjela dubrovačkim turističkim agencijama.

Naime, donedavno ukcraj i iskrcaj putnika na Pilama vršio se besplatno prije 8 sati, odnosno poslije 19 sati. Izmjenama i dopunama ove odluke sad je besplatno prije 7 sati, odnosno poslije 21 sat. Cijena koju je potrebno platiti iznosi 400 kuna za minibuseve, odnosno 800 kuna za autobuse.

Kako doznaje Dubrovački dnevnik, djelatnici agencija smatraju da su tu grubo zakinuti, traže i sastanak s gradonačelnikom Matom Frankovićem, a u kuloarima se može čuti i kako je prosvjed jedna od opcija.

Cijela priča zahvaća tu desetak agencija, koje dakle odvoze goste iz Grada Dubrovnika na okolna mjesta poput Mostara, Korčule, Crne Gore... Dubrovački dnevnik je razgovarao s vlasnicima triju agencija, dakle Ninom Prkačinom iz Select Dubrovnik, Teom Tomšićem iz Perla Adriatice te Ivom Golikom iz Laus Travela, koji su objasnili zašto im ova nova odredba Grada Dubrovnika ometa posao.

Također, ustvrdili su i kako im iz Sanitata unatoč izmjenama odluke ukazali kako neće morati plaćati ukoliko dostave za svakog putnika boravišne podatkei, a što se, ističu, "u praksi ne provodi". Iz Sanitata su to, pak, za Dubrovački dnevnik negirali.

NINO PRKAČIN: MI NE STVARAMO GUŽVU, MI DISPREZIRAMO GOSTE IZVAN DUBROVNIKA

Vlasnik agencije Select Dubrovnik Nino Prkačin govori kako se tu radi o velikom problemu jer je već prije sezone svim agencijama na svjetskom i lokalnom nivou zadan rok kako će se ukrcaj gostiju odvijati u 7.30 sati.

- Sad imamo tisuću rezervacija koje ne možemo promijeniti. Problem je što se ne naplaćuje za goste iz hotela, ali eto naplaćuje za goste iz privatnog smještaja. I mi smo kao agencija zakupili apartmane, gdje ravnopravno kao hoteli plaćamo boravišnu taksu, poreze, prireze, porez na dohodak... Agencije koje vrše prodaju za nas naplaćuju pedesetak eura izlet po osobi i sve te agencije uzmu tu 30 posto, a mi od našeg dijela koji nam ostane još plaćamo poreze. Naša dnevna zarada je tisuću kuna po jednom autobusu. Imamo četiri, pet autobusa dnevno, i sad mi moramo za pet minuta ukrcaja platiti 800 kuna? Što nam tu ostaje? Mi to ne možemo plaćati. Odmah mogu staviti ključ u bravu - rekao je Prkačin, koji se zapitao "je li cilj da se dubrovački poduzetnici odstrane iz cijele priče kako bi došao neki stranac".

- Poanta je u tome što mi ne stvaramo gužvu. Mi te goste disperziramo izvan Dubrovnika. Dakle, mi prevozimo goste koji u Dubrovniku plaćaju boravišnu pristojbu izvan Grada. - dodaje Prkačin, koji kaže kako su sad primorani goste ukrcavati u automobile.

Facebook

- Mi sad zazovemo Uber, imamo naša vozila, mogućnost malog kombija pa tako preevozimo goste do samog autobusa. Jer tako plaćamo 80 kuna što je prihvatljivo, ali nije rješenje. Oni misle da će smanjiti gužve, a minibus ima četiri metra, a pet malih auta koje sad šaljemo ima osam metara u dužinu. Oni su gužve samo povećali. - ističe Prkačin.

GUBIM 100 TISUĆA EURA PO SEZONI

Kaže kako traže sastanak s gradonačelnikom Matom Frankovićem.

-  Želimo gospodinu Frankoviću mirnim putem ukazati na problematiku, dakle da dobijemo ternim i da nam se izađe ususret. Jer ovako nam se diže skoro cijela zarada. Ne možemo opstati. Što možemo? Ako povećamo cijenu izleta rušimo sami sebe, a ako smanjimo plaće radnicima onda će oni poći drugamo. Ako razgovor ne urodi plodom, onda ćemo morati organizirati mirni prosvjed u zakonskoj regulativi, dakle da bi nekako ukazali na problem. - dodaje Nino Prkačin.

Ističe kako mu se čini da gradska uprava ovako sama sebi zabija nož u leđa.

- Neće se gužva tako riješiti jer mi krećemo u rano ujutro kad ionako nema nikoga. Mi shvaćamo njihovu intenciju da se gužve smanje, ali doima mi se da ipak treba imati neku mjeru. Puno je pijavica na nama i svi nam se napijaju krvi, ali sad nas se hoće zaklati. Mi hranimo po 15, 20 obitelji, ulažemo konstantno, svako pet, šest sezona trebamo obnavljati i vozni red. Mi se ne bogatimo na neki nenormalan način, kao vlasnik firme imam solidnu plaću, ali i kredit od milijun eura oko svojeg biznisa. Ako imam dnevno pet autobusa na Pilama, to je onda 800 kuna po svakome, pa sad to pomnožimo sa 180 dana. To je preko 700 tisuća kuna. Sto tisuća eura! Što oni misle, da mi uzimamo milijarde? Mi to ne možemo plaćati. - zaključio je Prkačin. 

TEO TOMŠIĆ: DOVODIMO SE U STANJE APSURDA

Vlasnik Perla Adriatice Teo Tomšić smatra da se agencijama sputavaju noge u njihovom radu i poslovanju.

- Počelo je s dizanjem pulteva, zabranom reklama, a sad je ovo zadnja kap koja je prelila čašu. Nije to niti prije bilo pošteno da se naplaćuje za one goste koji borave i noće u Gradu, ali prije je ipak bilo do 8 sati besplatno. Mi sad to ne možemo izbjeći. Svugdje u svijetu se naplaćuje samo za goste koji dolaze u gradove, dakle za izletnike, a u nas nam naplaćuju, a mi goste razvozimo izvan Grada i tako smanjujemo gužvu. Tu bi se trebala upotrijebiti trunčica zdrave logike i razuma. - konstatirao je Tomšić.

Facebook

- Nekoliko agancija je dobilo pozitivan odgovor od Sanitata da nam se neće naplaćivati ukrcaj tih gostiju ako im podnesemo podatke ili nekakve potvrde rezervacija da su smješteni u apartmanima, hotelima itd. I to je upitno po zakonu oko zaštite podataka... Ali, svakako niti to nije prošlo, odnosno svejedno se naplaćuje ukrcaj i iskrcaj putnika. Dovodimo se u stanje apsurda, koje spada u rubriku vjerovali ili ne. - objasnio je Tomšić.

Dodaje kako bi se trebala povećati cijena izleta za oko 10 eura, što nije malo te će dovesti do toga da se smanji broj gostiju.

- Na kraju će na špag gosta pasti ovaj namet, a mi to ne možemo podnijeti. Morat ćemo povećati cijene i samim tim imati manje gostiju. Na kraju će oni iznajmljivati automobile što će još više zagušavati promet. Nadam se nekom rješenju. - dodaje Tomšić.

IVO GOLIK: MI PLAĆAMO POREZE, A ONI NAM NE DAJU RADITI 

Svoju stranu priče iznio je i vlasnik agencije Laus Travel Ivo Golik koji kaže da od 15 do 20 gostiju u minibusu bude njih tek nekoliko stacioniranih u povijesnoj jezgri. I on ističe kako su u Sanitatu rekli da neće morati plaćati ako dostave boravišne podatke o gostu, što kako napominje nije slučaj.

- Ne možemo reći gostima da ćemo ih kupiti na Bellevueu ako su ljudi odsjeli u Gradu. Mi plaćamo PDV na svaki izlet, milijun je tu drugih troškova, pogotovo je simptomatično da mi s tim izletima rasterećujemo povijesnu jezgru. Sad pošaljemo automobile po goste koje onda prevezemo do autobusa, gubimo vrijeme na takve stvari. Razumijem da se radi o autobusu koji dolazi iz Splita ili Poljske te se nešto treba naplatiti, ali ovo mi je nejasno. - pojasnio je Golik.

Facebook

- Ne znam na koji način da Grad shvati da se ne može raditi bez promišljanja usred sezone. Unaprijed bi se trebala dati neka obavijest da se znamo pripremiti. Imao sam agenciju na Pilama, morao sam izaći iz prostora jer mi se više nije isplatilo budući da su mi zabranili oglašavanje na vidljivom mjestu. Sad radim preko interneta, a evo hoće mi zabraniti da kupim goste iz Grada. Od Dubrovnika prave muzej, slično je i s ugostiteljima. Probat ćemo napraviti što možemo u zakonskim okvirima, ali čini mi se da oni ne razumiju stvari. Stvara se situacija uz koju se kažnjava nas da bi se isplaćivale plaće uhljebima, mi privređujemo i plaćamo poreze, a oni nam ne daju raditi. - zaključio je Golik.

IZ SANITATA NEGIRAJU NAVODE PREDSTAVNIKA AGENCIJA

Pak, iz Sanitata izričito su negirali kako "agencije neće morati plaćati ako dostave boravišne podatke o gostu", dodavši kako "oni samo djeluju po odluci koju je donijelo Gradsko vijeće.

U odgovoru su još napisali:

"Po Odluci i dopunama Odluke o zaustavljanju i parkiranju  turističkih autobusa i osobnih automobila u zoni posebnog prometnog režima, naknada za zaustavljanje se naplaćuje u vremenu od 07:00 do 21:00. Naknada se neće naplaćivati u vremenu od 21,00 h do 07,00 h za razdoblje od 01. ožujka do 30. studenog. Turističkim autobusima i osobnimautomobilima (8 + 1) nije dopuštenoz austavljanje u zoni posebnog prometnog režima, osim u slučajevima kad se postupilo o znaku ili pravilu kojim se upravlja prometom. 

Ovo se ne odnosi na turističke autobuse koji dovoze ili odvoze goste koji imaju osiguran smještaj u hotelima u zoni posebnog prometnog režima, te se ukrcaj i iskrcaj putnika - gostiju hotela - obavlja ispred tih hotela." - stoji u odgovoru Sanitata u kojemu se dakle pojasnili ovu odluku.

FRANKOVIĆ: DOSADAŠNJU PRAKSU SU ISKORIŠTAVALE AGENCIJE S ISTOČNOG TRŽIŠTA

Inače, na sjednici Gradskog vijeća pročelnik UO za promet Đuro Šutalo kazao je kako se ovaj dio odluke koji se odnosi na promjenu satnice mijenja zato jer "smo svjedoci sve većim gužvama kako u večernjim pa tako i jutarnjim satima". Inače, Mostovac Maro Kristić je podnio amandman da se se ipak omogući besplatan ukrcaj do 8 sati, objasnivši "kako domaće agencije upravo u tim jutarnjim satima vode goste koji su stacionirani u gradskoj jezgri". 

A.Č.

- Postoji veliki broj agencija koje dolaze u 7 sati, posebno one s istočnog tržišta i na taj način izbjegavaju plaćanje i zaustavljanje na Pilama. Mi ništa puno s tim nismo dobili i zato smatram da treba obavezno uvesti naplatu. Brojne takve agencije su poznate i po tome što ne uzimaju vodiče. - rekao je Franković, dodavši kako ne prihvaća prijedlog jer smatra da je potrebno produljiti vrijeme naplate.

Popularni Članci