DOSAD NEVIĐENO U HRVATSKOJ! Velike dubrovačke agencije ušle u suradnju koja će iznajmljivačima nuditi kompletnu uslugu

Autor: Ivona Butjer Mratinović Autori fotografija: Goran Mratinović
Velike novosti na tržištu privatnog smještaja na dubrovačkom području koje se odnose na vođenje objekata privatnih iznajmljivača predstavljene su na današnjoj konferenciji za medije od strane vlasnika i osnivača tvrtki Direct Booker, Dominium Travel i Adatto koje se bave privatnim smještajem. 

Naime, Direct Booker je s tvrtkom Dominium travel potpisao ugovor o suradnji, dok su se tvrtke Dominium Travel i Adatto ujedinile u novi, zajednički brend koji nosi ime Dominatto. Plan je da Direct Booker s infrastrukturom ureda u Dubrovniku koji broji 60-ak zaposlenika bude na usluzi privatnim iznajmljivačima za prodaju i marketing, dok će se Dominatto pobrinuti za rastuću potrebu na tržištu koja se odnosi na primanje gostiju i čišćenje apartmana. Projekt su danas u prostorijama Direct Bookera predstavili vlasnici i osnivači tvrtke Nino Dubretić i Nikola Grubelić, vlasnica i osnivačica Dominium Travela Slavica Grkeš te Denis Dilberović i Leo Mrkić, vlasnici i osnivači tvrtke Adatto.

„Tržište se promijenilo. Usluga privatnog smještaja ima segment koji se svodi na prodaju i marketing. Do prije tri godine, usluga primanja gostiju i čišćenja apartmana bila je nepoznanica. Svela se na desetinu tržišta, ako ne i manje. Veliki broj novih objekata ima potrebu za full property managementom što je stvorilo veliku potrebu za agencijama koje će raditi taj posao. Posao je jako izazovan, nov je i svi učimo. Dominium i mi smo odradili početne sezone, a uvidjeli smo kako bi zajedničko rješenje i tržištu i svima nama napravilo pravu stvar,“ kazao je Dubretić te dodao kako su tvrtke Direct Booker i Dominium Travel bile u korektnim odnosima od njihovih samih početaka. Stoga je potpisivanje ugovora logičan slijed svojevrsnog partnerstva koje je postojalo od početka.

Dubretić je izrazio nadanje kako će lokalne vlasti prepoznati novi model poslovanja kakav dosad nije viđen na području Hrvatske, a i u budućnosti bi trebao donositi nova radna mjesta.

„Zapošljavamo oko 150 ljudi. Imamo oko 1 500 registriranih objekata o kojima vodimo brigu od ukupnog broja od 92 tisuće na hrvatskom tržištu. To je 1,6 posto hrvatskog tržišta. To nije puno, no imamo 150 zaposlenih, od čega su pola njih stalno zaposleni djelatnici. Nitko ovakav model usluge nije na ovoj razini još organizirao, a zasigurno ćemo dodatno povećati udio. Centrala je u Dubrovniku, a nezaposlenost mladih ljudi, informatičara, gospođa koje bi održavale apartmane, ljudi koji nemaju završen fakultet, ali znaju dobro govoriti jezike, bi trebala za ovo područje postati nepoznanica. Nadamo se kako će lokalne vlasti imati sluha za ovaj projekt. Za nekoliko godina netko će biti organizator privatnih iznajmljivača u Hrvatskoj. Postoji šansa da to budemo mi, s centralom u Dubrovniku i ogromnih brojem zaposlenika. Neka Grad i Županija razmisle je li bolje da to bude netko iz Dubrovnika ili recimo Rijeke ili Splita,“ rekao je.

Slavica Grkeš je navela pojedinosti koje se tiču samog full property managementa te najavila kako će tvrtka imati odjel koji će se baviti kvalitetom odnosno povećanjem broja komentara gostiju koja bi u konačnici Direct Bookeru trebala olakšati prodaju smještajnih kapaciteta.

„Što se tiče ovog spajanja, htjeli smo zadržati određeni broj objekata kojima ćemo se moći posvetiti kompletno u prodaji. Ostatak objekata prelazi u prodaju Direct Bookera. Dominium već pet godina radi full property management, ali svaka sezona donosi nove izazove s kojima smo se morali boriti. Posljednjih godina smo svi suočeni s problemom manjka radne snage po pitanju sobarica i općenito problemom čišćenja u Dubrovniku, što znaju i sami privatni iznajmljivači. S ovim spajanjem smo htjeli poraditi na određenim stvarima i podići uslugu na jednu veću razinu,“ kazala je te najavila velike planove za zimu koja bi trebala biti itekako radna.

Dilberović je kazao kako je cilj udruživanja činjenica kako su prepoznali izazove na tržištu koji se prije svega tiču manjka radne snage.

„Na dosta problema s kojima smo se susretali nismo mogli sami utjecati, a imaju ih svi u Dubrovniku. To je prije svega nedostatak kvalitetne radne snage, potom nedovoljna kvota uvozne radne snage. Trima odvojenim firmama se puno teže nositi s takvim izazovima, međutim kada se ujedinimo u jednu jaku tvrtku na tržištu, mislim kako možemo predvoditi određene stari. Glavni cilj nam je ponuditi uvjete koji su takvi da ćemo zapošljavati ljude na minimalno devet mjeseci odnosno na stalno i da ćemo ponuditi uvjete koji će biti konkurentni i hotelima i svim ostalim agencijama,“ rekao je dodavši kako je njihova misija biti prvi u Hrvatskoj koji će unaprijediti uslugu do te mjere da bi je mogli prodati kao franšizu van zemlje. Njihov rad je naveo kao primjer kako ne treba konkurenciju uvijek doživljavati kao nužno zlo, nego kako je moguće iskoristiti u svrhu poboljšanja poslovanja.

Inače, tvrtke su ostvarile milijun noćenja, preko 100 tisuća rezervacija i imaju oko 150 zaposlenih djelatnika.

Popularni Članci