DUBROVAČKI IZNAJMLJIVAČI I UGOSTITELJI NA MUKAMA Istražili smo je li i u Dubrovniku došlo do podbačaja sezone

Autor: Ivona Butjer Mratinović Autori fotografija: Goran Mratinović
Dok Hrvatska bilježi porast broja turista, ugostitelji i iznajmljivači se žale na lošiju sezonu. 

Smještajni kapaciteti ove sezone nisu bili 100-postotno popunjeni, a primjedbe imaju i ugostitelji koji tvrde kako turisti ove godine nešto češće zaobilaze njihove restorane i kafiće. Ekipa Dubrovačkog dnevnika porazgovarala je s dubrovačkim privatnicima u turizmu kako bi istražila je li i u Dubrovniku došlo do podbačaja sezone.

IZ Turističke zajednice grada Dubrovnika imaju odlične vijesti. U Dubrovniku je od 1. siječnja do 29. kolovoza 2018. godine boravilo 907 527 turista što je šest posto više nego prošle godine u istom razdoblju, a ostvareno je 3.017.783 noćenja, što je porast od četiri posto u odnosu na prošlu godinu. Tradicionalno nas najviše vole gosti Velike Britanije, potom redom SAD, Francuska, Njemačka, Španjolska, Italija, Australija, domaći gosti, Finska i Norveška. Ipak, dubrovački iznajmljivači i ne trljaju zadovoljno ruke.

Grkeš: Turisti kratko ostaju pa troškovi rastu

Dubrovačka poduzetnica Slavica Grkeš, vlasnica tvrtke Dominium Travel koja se bavi iznajmljivanjem smještajnih jedinica  i čišćenjem istih, tvrdi kako gosti ostaju kraće, zbog čega se povećavaju troškovi.

„Gosti ove godine ostaju kraće. U užem dijelu grada je to dan ili dva, a izvan grada u prosjeku tri dana. Recimo, u jednom smještajnom objektu u Gružu smo imali 19 rezervacija u kolovozu, a nije cijelo vrijeme bio pun. Samim time se povećavaju i troškovi, češće se čisti, uređuje, prima goste,“ izjavila je Grkeš koja je dodala kako je ova sezona za njihovu tvrtku u prosjeku slabija za oko 10 posto.

„Čitala sam kako postoji porast gostiju pa se očito dogodila određena disperzija. Moguće je kako je razlog taj što postoji velika ponuda, ali je potražnja nešto manja. Dakle, postoji vjerojatnost kako ponuda i potražnja ne rastu jednako,“ tvrdi Grkeš.

Dubretić: Ovo je vjerojatno prva godina kako se ne bilježi 100-postotna popunjenost

Vlasnik i osnivač tvrtke 'Direct Booker' Nino Dubretić koja se bavi iznajmljivanjem smještajnih kapaciteta

„Kao tvrtka smo u porastu, ali su u porastu i službene brojke e-visitora. Ipak, osobno, kao privatni iznajmljivač, bilježim podbačaj u odnosu na prošlu godinu. Mislim kako individualno ima ljudi koji bilježe nešto lošiju sezonu. Ovo je prva godina kako u udarnom periodu kolovoza kapaciteti nisu bili u potpunosti popunjeni,“ izjavio je Dubretić dodavši kako je na ukupnu turističku sliku Hrvatske utjecalo i oporavljanje destinacija kao što su Grčka i Turska.

Vlašić: Sezona je za ugostitelje lošija za oko 10 posto

Predsjednik Udruge ugostitelja Ante Vlašić za Dubrovački dnevnik je otkrio kako ni dubrovačkim ugostiteljima ne ide bajno.

„Po razgovoru s mojim kolegama, sezona jest nešto lošija, oko osam do 10 posto s obzirom na proteklu godinu.  To se pogotovo odnosi na samu špicu sezone, dakle od prve polovice srpnja pa na ovamo,“ kazao je Vlašić.

Prema njegovom mišljenju, za takvo stanje postoje višestruki razlozi.

„Druga turistička tržišta se oporavljaju i oduzela su jedan veliki dio ljudi koji su u špici sezone dolazili kod nas. Imali smo dobar rast zadnjih nekoliko godina, ali to se dogodilo zahvaljujući nekim globalnim situacijama, dakle situaciji u Grčkoj, Turskoj, Sjevernoj Africi, a ta se tržišta pomalo stabiliziraju. Turska je ove godine imala pad vrijednosti valute pa su postali izrazito konkurentni i neusporedivo jeftiniji od nas. Također, last bookinzi u RH su ove godine bili jako loši,“ izjavio je.

Kakvi nam gosti dolaze?

S obzirom na to kako službeni podaci govore o porastu broja turista, postavlja se pitanje kakvi gosti dolaze u Dubrovnik i kakva je njihova platežna moć. Ove sezone povuklo se pitanje je li se dogodila situacija u kojoj gosti dolaze u grad, ali izbjegavaju restorane i ne žele trošiti.

„To je sve individualno. Gosti troše onoliko koliko imaju i onoliko koliko mogu trošiti. Najveći problem u Dubrovniku je što ne znamo kakve goste želimo. Dugi niz godina se nije ni radilo na nekoj Strategiji razvoja turizma, da se barem odlučimo što zapravo želimo. To je rezultiralo situacijom u kojoj mi i dalje tapkamo i hvatamo prvo što nam naiđe. To je splet različitih okolnosti i utjecaja, i vanjskih i unutarnjih. Situacija je vrlo kompleksna,“ tvrdi Vlašić koji dodaje kako je potrebno raditi i na kvaliteti, no kako je poduzetnicima to sve teže.

„Moramo i dalje raditi na kvaliteti, ali moramo razumjeti kako zakonske i porezne regulative RH  ostavljaju jako malo prostora poduzetnicima koji se bave turizmom i ugostiteljstvom kako bi ulagali u kvalitetu. Sad smo u situaciji da moramo zaštititi sebe i svoju zaradu jer čemu inače ulaziti u posao?,“ poručio je Vlašić.

Popularni Članci