Gradonačelniče Frankoviću, ovo prometno rješenje za smanjenje gužvi možete sprovesti odmah, a koštat će nula kuna

Autor: Maro Marušić Autori fotografija: Vedran Pervan
Zašto se osobnim vozilima dubrovačkih registracija ne dopusti vožnja do parkirališta na Gradcu preko Boninova?

Prošli tjedan obilježile su velike prometne gužve. Svatko je imao svoju teoriju tko je glavni krivac jer se stvaraju prometni čepovi. Gradonačelnik Mato Franković prozvao je Uberovce, koji u ogromnom broju dolaze voziti iz drugih krajeva Hrvatske u Grad tijekom ljetne sezone, da su glavni uzrok kaosa na cestama. Drugi pak najveći problem vide u prijevozu gostiju koji se vrši autobusima (bilo gostiju s kruzera, bilo izletnicima iz okolnih mjesta), trećima su problem kombiji, četvrtima lijeni građani koji ne mogu napraviti ni 50 metara bez vozila…

Kako god bilo, činjenica je da promet u Dubrovniku ne funkcionira, ali isto tako da ni ne postoji neko kvalitetno rješenje koje bi preko noći smanjilo gužve. U biti postoji, mogu se sprovesti neke zabrane prometovanja, ali one bi se odrazile na nečiji džep, pa se rješenja koja se tiču zabrana opet ne čine idealnima.

No, jedna solucija se može napraviti odmah, a koštala bi točno nula kuna. Više puta smo o tome pisali, ali nadležni ne čuju, pa ćemo ponoviti. Zašto se osobnim vozilima dubrovačkih registracija ne dopusti vožnja do parkirališta na Gradcu preko Boninova?

Poznato je kako parkiralište na Gradcu mogu koristiti samo građani Dubrovnika. Tamo ima trocifreni broj parkirnih mjesta, i sva ta vozila koja svakodnevno tamo dolaze, moraju proći okolo preko Pila. Svako dodatno vozilo na toj relaciji, gdje se stvaraju najveće gužve, je dodatni problem. Kada bi se svim tim autima koji idu na Gradac dozvolilo da voze iz pravca Boninova, a ne preko vatrogasaca, za točno toliki broj vozila automatski bi se smanjila gužva preko Pila.

Nije uopće jasno tko je i kada donio tu odluku da osobna vozila ne mogu prometovati iz smjera Boninova do Parka Gradac, ali je, po našem sudu, besmislena. Da se dozvoli prolazak tim vozilima, oni ni na koji način ne bi ugrožavali sigurnost prometa autobusima i taksijima koji jedini smiju tuda prometovati.

Računica je jasna k'o dan - svako vozilo koje se ukloni na putu iza grada preko Pila znači smanjenje gužvi za to vozilo. A ponavljamo kako na Gradcu i okolnim parkirnim mjestima stane trocifreni broj vozila, tako da nije riječ ni o tako malom broju vozila koji više ne bi prolazili preko Kapelice i Pila.

Popularni Članci