ISTRAŽILI SMO ŠTO VAS ČEKA! Evo kako ćete uskoro razvrstavati otpad, koje ćete spremnike dobiti i koji su rokovi

Autor: Ivona Butjer Mratinović Autori fotografija: Goran Mratinović
Odluka koja se tiče razvrstavanja otpada na području Dubrovnika usvojena je na sjednici Gradskog vijeća održanoj krajem siječnja. 

Neki od vijećnika tada su kazali kako im 'ništa od navedenog nije jasno' pa su predložili i aktivnosti po pitanju informiranja građana. Dubrovački dnevnik uputio je upit Čistoći Dubrovnik vezano uz razvrstavanje otpada kako bi se razjasnili rokovi i kako će to ustvari izgledati. 

"Kao što ste upoznati na sjednici Gradskog vijeća održanoj 24. siječnja donesena je Odluka o načinu pružanja javne usluge prikupljanja miješanog i biorazgradivog otpada na području Grada Dubrovnika. Prema toj Odluci svim kućanstvima je potrebno osigurati spremnike za odvojeno prikupljanje otpada i to miješanog komunalnog otpada, biorazgradivog i reciklabilnog otpad. Rok za primjenu ovakvog načina prikupljana otpada je 1. studenog 2018. godine odnosno od dana kad se ispune tehničko -tehnološki uvjeti za primjenu navedene Odluke. Također, obzirom na spomenuti rok Ministarstvo zaštite okoliša i energetske učinkovitosti kao i  Fond za zaštitu okoliša planiraju objaviti javni natječaja za centralnu nabavu spremnika kroz prvi kvartal 2018. godine te će obzirom na rezultate istog i rokovima isporuke navedene opreme našim korisnicima biti podijeljeni spremnici," odgovorio je direktor Čistoće Marko Iveković. 

 

Kako stoji u odgovoru, vlastite spremnike dobit će oni korisnici koji imaju takve mogućnosti. Primjerice, ako netko živi u obiteljskoj kući i ima svoj vrt, dobit će vlastiti spremnik. Spremnici će biti čipirani i na taj način će se evidentirati količina predanog otpada od svakog korisnika.

Korisnici koji žive u stambenoj zgradi dobit će zajednički spremnik većeg volumena i moći će ga koristiti samo oni stanari/korisnici kojima isti bude dodijeljen. Na spremniku će biti ugrađen uređaj za mjerenje količine, a korisniku će se dodijeliti jedinstveni kodirani ključ ili kartica. Prilikom svakog otvaranja, bit će potrebno otključati takav spremnik s dodijeljenim ključem ili karticom i naj taj način će se evidentirati količina otpada od pojedinog korisnika.

U onim dijelovima Grada  gdje nema kolnog prilaza pojedinim nekretninama postavit će se spremnik na javnoj površini, a način evidentiranja otpada bit će kao i za korisnike u stambenim zgradama.

Iz Čistoće Dubrovnik navode kako uvijek postoji mogućnost da netko postupa s otpadom na neprimjeren način. Takvu vrstu postupanja nadzirat će komunalno redarstvo te postupiti u skladu sa svojim ovlastima, a Grad Dubrovnik je u tom smislu donio i Odluku o mjerama za sprečavanje nepropisnog odbacivanja otpada i mjerama za uklanjanje odbačenog otpada na području Grada Dubrovnika.

Popularni Članci