ISPLATI SE VOZITI ZA LIBERTAS Provjerili smo brojne prijevoznike, evo kakve su plaće vozača autobusa diljem Hrvatske

Autor: Ivona Butjer Mratinović Autori fotografija: Goran Mratinović
Prije nekoliko tjedana u Dubrovnik je s područja Zagreba stiglo 12 vozača koji prevoze putnike za Libertas Dubrovnik do kraja ove sezone.

Dolazak novih sezonaca povuklo je pitanje potrebe dolazaka ljudi iz ostalih dijelova Hrvatske pored lokalnog stanovništva.

„Došli smo u tu situaciju jer smo imali nešto više bolovanja i roditeljskih dopusta, tako da nismo bili u mogućnosti organizirati cijeli ljetni vozni red koji je dosta zahtjevan jer na pojedinim linijama traje i do 2 ili 3 sata, a prvi autobusi ujutro kreću od 4, 4 i 30 sati,“ izjavio je nedavno direktor Libertasa Dubrovnik za DD TV.

Sve navedeno ponukalo je ekipu Dubrovačkog dnevnika da provjeri uvjete rada u Libertasu, a pri tom se najčešće u prvi plan stavlja pitanje visine plaće. Dubrovački dnevnik stoga je uputio upit prema ovoj gradskoj tvrtki o visini prosječne neto plaće za mjesec srpanj ove godine. Iz Libertasa su odgovorili kako je ona iznosila 7.926,29 kuna. Vrijedi spomenuti kako u ovaj iznos nisu uračunata bolovanja, razni dopusti kao ni prekovremeni rad.

Kako bismo usporedili prihode koje vozači Libertasa ostvaruju, uputili smo upit prema javnim gradskim prijevoznicima diljem Hrvatske, a prema dobivenim podacima, upravo vozači u Dubrovniku ostvaruju najviše plaće u odnosu na gradove prema kojima smo poslali upit.

Tako je iz Promet Splita, prijevoznika koji obavlja javni gradski prijevoz u Splitu, odgovoreno kako je prosječna neto plaća za srpanj iznosila 7.566,16 kuna.

U Osijeku je ona nešto niža. Naime, vozači koji voze za Gradski prijevoz putnika Osijek, obavljaju svoju djelatnost za prosječnu neto plaću od 5.963,51 kuna, koliko je iznosio prosjek plaće za srpanj.

Iz Liburnije Zadar odgovorili su kako je prosječna neto plaća vozača za srpanj iznosila 5.236,64 kuna.

Dubrovački dnevnik uputio je upit prema Čazmatransu, koji obavlja javni gradski prijevoz putnika u Vukovaru, odakle su odgovorili kako im je teško dostaviti podatke s obzirom na to kako se one razlikuju ovisno o prijevozu koji obavljaju (je li gradski i prigradski, međugradski i turistički, a pružaju sve navedene usluge).

Iz Autotransporta Šibenik odgovorili su kako su podaci o visini plaća službena tajna, mada su podatak dužni dostaviti. Bez obzira na to što smo ih uputili na Zakon o pravu na pristup informacijama, u kojemu stoji kako su tražene podatke tijela javne vlasti dužna dostaviti, a pod tijela javne vlasti spadaju tijela državne uprave, druga državna tijela, jedinice lokalne i regionalne samouprave, pravne osobe čiji je osnivač RH ili jedinice lokalne i regionalne samouprave, pravne osobe koje obavljaju javnu dužnost, do danas odgovor nismo dobili.

Iz svega navedenog razvidno je kako su vozači Libertasa, u odnosu na vozače iz ostatka Hrvatske, u nešto povoljnijem položaju, barem kad je riječ o mjesečnim primanjima. To je još jedan dokaz kako je Dubrovnik pozitivan primjer po mnogočemu, pa i po pitanju primanja vozača javnog gradskog prijevoza, što je posve opravdano s obzirom na to kako su i oni važna karika kad je u pitanju dubrovački turizam.

Popularni Članci