STAJALIŠTE ISPOD MINČETE Ministarstvo prometa provjerava odluku o dodjeli 'parkinga' Sindikalnoj podružnici

Autor: dubrovackidnevnik.hr Autori fotografija: Vedran Pervan
Odlukom Gradskog vijeća ukinuto je taksi stajalište ispod Minčete te je isto postalo parkiralište s rezerviranim parkirališnim mjestima dodijeljeno na korištenje isključivo Sindikatu turizma i usluga Hrvatske – Sindikalnoj podružnici autotaksi prijevoznika Dubrovnik.

Zakon o liberalizaciji taksi tržišta omogućio je priljev velikog broja taksi vozila u Dubrovniku što je prema mišljenju mnogih negativno zbog gužvi koje se stvaraju u prometu. Osim velike konkurencije što izaziva brojne prijepore između tvrtki koje obavljaju autotaksi prijevoz, pitanje taksi stajališta također izaziva sukobe jer svatko tumači zakon na razne načine.

Kako je Dubrovački dnevnik ranije pisao, Ministarstva mora, prometa i infrastrukture konkretno je u tom slučaju - svi autotaksi prijevoznici koji imaju važeće licencije i dozvole za obavljanje autotaksi prijevoza na području određene jedinice lokalne samouprave imaju pravo pod jednakim uvjetima koristiti autotaksi stajališta na području te jedinice lokalne samouprave.

No, Grad Dubrovnik je unatoč izjavi kako neće činiti neke taksiste jednakije od drugih donio drugačiju odluku, te je ukinuo taksi stajalište ispod Minčete i prenamijenio u parking koji je dodijelio Sindikalnoj podružnici, a za što će ista mjesečno plaćati naknadu od 12 500 kuna. Gradu Dubrovniku i Gradskom vijeću pristigle su još dvije ponude za korištenje istog parkinga, no ipak je odlučeno kako parking ide Sindikalnoj podružnici. Zbog toga su neki od ponuditelja pokrenuli pravne radnje pred nadležnim tijelima.

U posjedu smo dokumenata Ministarstva mora, prometa i infrastrukture koji su nedvojbeni po pitanju toga mogu li jedinice lokalne samouprave autotaksi stajališta dati u zakup pojedinim fizičkim ili pravnim osobama te tako osigurati njihovo korištenje. Naime, iz odgovora je vidljivo kako Grad Dubrovnik može utvrditi lokaciju i opremljenost autotaksi stajališta, njihovo korištenje i visinu naknade za izdavanje dozvole, ali definirano je kako jedinice lokalne samouprave nemaju pravo različito postupati prema autotaksi prijevoznicima koji imaju dozvole.

Budući da je područje ispod Minčete, po mišljenju Ministarstva i dalje u naravi ostalo takski stajalište, a kao dio nerazvrstane ceste koji nije namijenjen pješacima isti se ne smije dati u zakup, a iz Ministarstva smatraju kako se svatko može njime slobodno koristiti budući da je to javno dobro u općoj uporabi u vlasništvu jedinice lokalne samouprave. Na takvom području, mišljenje je Ministarstva, ne mogu se stjecati prava.

Budući da je iz odluke Grada Dubrovnika razvidno kako se Sindikalnoj podružnici autotaksi prijevoznika područje daje kao taksi stajalište te se tako isključuju svi ostali koji obavljaju usluge taksi prijevoznika, zanimljivo je kakvo će biti mišljenje Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja što je zatražili nadležno Ministarstvo. 

Popularni Članci