ONI SU NAJRANJIVIJA SKUPINA U PROMETU Dario Dragičević: Problem je što su motoristi prebrzi, vozači automobila moraju češće provjeravati ogledalo

Autor: Alena Hadžić Autori fotografija: Goran Mratinović
S toplijim mjesecima, sve je više motorista na cestama. Statistike pokazuju kako su jedna od ranjivijih skupina u prometu.

Najčešće greške vozača motocikala i mopeda zbog kojih stradavaju u prometu, kako su odgovorili iz Policijske uprave dubrovačko-neretvanske na upit Dubrovačkog dnevnika, su neprilagođena i nedopuštena brzina, nekorištenje zaštitne kacige, kretanje po površinama koje nisu namijenjene za tu vrstu vozila, precjenjivanje vozačkih sposobnosti uz istovremeno podcjenjivanje opasnosti u prometu, upravljanje vozilom prije stjecanja prava na upravljanje, uklanjanje blokade na motociklima i nedozvoljeno pretjecanje - pretjecanje desnom stranom, preko pune razdjelne crte ili pretjecanje kolone vozila.

Predsjednik Moto kluba Libertas Riders Dario Dragičević na motoru je već godinama i sam ističe važnost poštivanja pravila.

"Pojavom lijepog vremena drastično se povećava broj motora na prometnicama. Problem je što ljudi nisu navikli da ih je toliko, sada sa nabavom motora postali su svi skupa malo neoprezni. Osim toga, puno mladih sjeda na motore prvi put u životu, uče se voziti po najvećim gužvama. Treba uzeti u obzir da je grad blokiran i da će broj motora i skutera samo rasti, jer je to najbrži način prijevoza," ističe Dragičević koji smatra da su motoristi izuzetno osjetljiva skupina u prometu.

"Ako padnu i pri maloj brzini od 30, 40 kilometara na sat koliko se po gradu vozi, posljedice svejedno mogu biti kobne. Oprez, pamet u glavu i full oprema na sebe - kaciga, rukavice - jer koliko god to smiješno zvuči, to je jedino što motoriste dijeli od asfalta," naglašava Dragičević.

Iz Policije naglašavaju da svakodnevno provode nadzore u prometu, a ciljane aktivnosti usmjerene na motocikliste i mopede dva puta mjesečno. Preporučuju vozačima motora da provjere tehničku ispravnost uređaja, očiste vizir i nose zaštitnu kacigu, kao i da prilagode brzinu uvjetima na cesti te kontroliraju svoje ponašanje. No, oprezni moraju biti i ostali sudionici prometa, a prvenstveno vozači osobnih automobila, naglasili su iz Policije, koji trebaju poštivati pravo prvenstva prolaska mopeda ili motocikala kroz raskrižja sukladno stvarno postavljenoj prometnoj signalizaciji.

"Problem je što su motoristi prebrzi, kada krenu sa semafora i daju malo gasa postižu brzinu od 40, 50 kilometara na sat, vozači automobila moraju pogledati dva, tri puta u ogledalo, pogotovo mrtve kutove jer kad je prestizanje u koloni, što inače nikako ne preporučam, ali ljudi ipak prestižu, jedan potez volana može baciti motorista na pod. Mladi bikeri moraju voziti po pravilima, a vozači provjeravati iza sebe," zaključio je Dragičević.

Popularni Članci