Pitali smo dubrovačke ugostitelje je li gost uvijek u pravu

Autor: Aida Čakić Autori fotografija: Grgo Jelavić / Pixsell
Tijekom radnog vijeka ugostitelji se vjerojatno susreću s nekim zbilja nebuloznim zahtjevima i prigovorima od strane gostiju.

Često se kaže kako je gost uvijek u pravu, no slučaj iz jednog bara na otoku Lokrumu pokazuje kako je ova inačica u praksi dvojbena zbog raznih okolnosti u kojima se ljudi mogu naći. Naime, incident se dogodio prošli vikend između vlasnika i gosta iz Amerike. Gosti koji su bili stol do njih svjedočili su navodno agresivnom ispadu vlasnika na Amerikanca te napisali negativan komentar na TripAdvisoru. O samom slučaju kasnije se oglasio i vlasnik koji je potvrdio kako je doista burno reagirao.

"Žao mi je zbog svog postupka, ali stvarno sam bio isprovociran. Moj brat ima dijete s posebnim potrebama, a dotični gospodin ga je nazvao retardom, premda smo bili u njegovoj pritužbi za našu uslugu u potpunom pravu. Moja reakcija nije bila primjerena, ali nakon dvadeset godina bavljenja ovim poslom, smijem reći da gost nije baš uvijek u potpunosti u pravu", rekao je za Index Đani Banovac, vlasnik bara na Lokrumu. 

Iz ovog slučaja doista se da zaključiti kako svaka priča ima dvije strane te da se ljudi koji rade u turzimu nađu u prilično teškim situacijama iako im je posao ugađati posjetiteljima koji im za to plaćaju. Je li gost uvijek u pravu pitali smo nekoliko dubrovačkih ugositelja koji su za Dubrovački dnevnik ispričali i neka svoja negativna iskustva.

Ante Vlašić, ugostitelj i predsjednik Udruge ugostitelja Dubrovnik, kazao je kako je posao u ugostiteljstvu stresan te da svi oni koji se time bave moraju biti svjesni posla i zbog toga očvrsnuti i prihvatiti razne situacije.

- Svi mi kad-tad dođemo u nezgodnu situaciju, možda najmanje jednom mjesečno, da nas gosti dovedu do granice pucanja. U tim trenucima najradije bi ih izbacili iz objekta, ali treba ostati 'hladne glave' i biti priseban. Ako gost prijeđe granicu, treba ga zamoliti da izađe iz restorana ili zvati policiju ako je jako neugodan - kazao je Vlašić dodavši kako nije pobornik fizičkog sukoba. Na pitanje što misli o paroli da je gost uvijek u pravu, kazao je kako to svojevrsna 'mantra'.

- Usvojili smo tu izjavu od Amerikanaca kojima je sustav organiziran s ciljem da se udovolji svakom gostu jer su shvatili da tako lakše mogu eliminirati sve probleme nego da odlučuju o tome. Preuzeli smo izjavu zdravo za gotovo, a nismo sustav. Kod nas stvari funkcioniraju nešto drugačije, ali svakako prema gostu se treba odnositi najbolje moguće - kazao je dubrovački ugostitelj Ante Vlašić.

Vlasnik restorana Barba u povijesnoj jezgri, Miho Obradović, kazao je kako ne podržava frazu 'gost je uvijek u pravu'.

- Fizički obračun nije rješenje. Neugodnog gosta uvijek se možete zamoliti da izađe vani i mi uvijek pokušavamo izaći u susret ljudima - kazao je Obradović prepričavši neugodno iskustvo koje je imao prije nekoliko godina.

- U restoran nam je došao čovjek u alkoholiziranom stanju koji je uzeo maslinovo ulje sa stola i počeo ga piti. U čudu sam mu prišao i jednostavno rekao da napusti lokal, a on je počeo s pričom 'gdje si bio '91.' i prijetio mi da će sve polomiti. Takvo ponašanje mi je bilo neprihvatljivo, čovjek je čak bio iz Grada, ali nisam se dao isprovocirati već sam uspio sve riješiti razgovorom - rekao je Miho Obradović.

Brigita Polanda koja ima dugogodišnje iskustvo u ugostiteljstvu pobornica je stava 'gost je uvijek u pravu'.

- Tako su nas učili u školi i to je praksa pokazala. Moj stav je da mudrošću moramo iznaći načina da svaku spornu situaciju uspješno riješimo. Ima gostiju koji dođu i u oči nam lažu; naprimjer kažu da meso nije dovoljno pečeno, a ja vidim svojim očima da je dobro pečeno ili da smo im dali samo kosti, a prije toga su pojeli meso - prepričala je Polanda dodavši kako se u takvim situacijama dobro snađe.

- Uvijek prolaze osmijeh, smirenost, ljubaznost i strpljenje - komentirala je za Dubrovački dnevnik Brigita Polanda.

Predsjednica Ceha ugostitelja i turističkih djelatnika Obrtničke komore Dubrovačko-neretvanske županije, Nikolina Farčić, smatra kako je sve stvar individualnog pristupa.

- Iz perspektive profesionalnog pristupa poslu, rekla bih da je gost uvijek u pravu, a naravno uvijek postoji ono 'ali'. Dobro je držati se dubrovačke manire 'sa svakim lijepo' i onda na osnovu toga, ako ste, manje ili više, uspješni u primjeni socijalnih vještina iskomunicirati svoju stranu priče te približiti gostu argumentaciju - kazala je Farčić dodavši kako svatko ima različito iskustvo ovisno o situaciji u kojoj se našao.

- Rasprave su unaprijed izgubljene bitke, oduzimaju vrijeme i energiju i još bespotrebno privlače pažnju. Okolina uvijek redovito bira stranu gosta jer su i sami gosti. Činjenica je da su često vrlo needucirani, a oni gosti koji ne znaju što žele zapravo su najincidentniji. Ljudi koji imaju navike odlaska u restorane i koji znaju što žele, u pravilu nikad ne rade probleme. Osobno vidim najveći problem u onima koje svoje iskustvo 'skupljaju' na blogovima i raznim platformama s preporukama te ga na krivi način reinterpretiraju u zahtjevima i očekivanjima. Malo je i struka zastranila u tome inzistirajući na davanju preporuka tako da smo situaciji i sami doprinjeli - zaključila je za Dubrovački dnevnik Nikolina Farčić.

Popularni Članci