RESPECT THE CITY Dubrovnik treba postati brend odgovornosti i mjesto koje će biti više od 'kupi-prodaj'

Autor: Aida Čakić Autori fotografija: Goran Mratinović
'Respect the City' naziv je projekta koji je danas predstavio na konferenciji za medije voditelj projekta Ranko Milić, a riječ je o upravljanju održivog turizima u Dubrovniku kroz kratkoročne i dugoročne ciljeve.

Voditelj projekta, Ranko Milić, koji se predstavio kao „društveni inovator“, inače inženjer elektrotehnike koji se bavi upravljanjem složenih sustava u području održivog razvoja, obrazložio je projekt 'Respect the City' kroz prezentaciju.

- Ključne metode našeg rada su transparentnost i odgovornost. Ovo je neobičan projekt jer se po prvi put razvija inovacija koja se nudi svijetu, a Dubrovnik to može napraviti jer je svjetska atrakcija i brend kojega treba sačuvati i unaprijediti – kazao je Milić naznačivši kako je fokus održivi turizam i suočavanje s problemima koje Dubrovnik ima. Kao glavnu ulogu u projektu Milić je istaknuo ljude, tj. okupljanje kroz strategije i politike. Naznačeno je kako je problem prekomjernog turizma aktualan posvuda u svijetu, a do toga dolazi prvenstveno zbog nedovoljnog upravljanja.

- Gradonačelnik Franković je prepoznao potrebnu integriranog i sustavnog pristupa. Svi na neki način živimo od turizma, ali je pitanje postoje li granice i kako ih postaviti te kako ćemo donositi odluke i razvijati destinaciju u kojoj živimo i radimo. Projekt smo nazvali Respect the city jer želimo poslati snažnu poruku i početi od sebe prakticirati odgovornost – kazao je Ranko Milić dodavši kako će projekt puno koštati. Prema njegovom mišljenju, to ne moraju biti sredstva iz gradskog proračuna već se mogu povući iz EU fondova kao i suradnjom javno-privatnog partnerstva. U projekt su uključeni brojni dionici iz Grada poput Zavoda za obnovu, stručnih službi, Sveučilišta, DPDS-a, komunalnih poduzeća, Lučke uprave, Luke Dubrovnik, privatnog sektora, turoperatera i ostalih važnih čimbenika pa i samih građana, a Milić je istaknuo kako je cilj da ljudi sami kažu što im je bitno.

- Želimo podići svijest ljudi i animirati ih da znaju kako svaki čovjek može nešto doprinijeti. Oformit ćemo tijelo koje će davati prijedloge i ideje, a mi ćemo stvarati skupine koje će se baviti tematskim stvarima iz čega bi trebao nastati projektni konzorcij. U Dubrovnik će dolaziti sve veći broj ljudi i moramo znati kako se nositi s tim. Imat ćemo i represivne mjere kao krajnje instance za one koji ne poštuju pravila – poručio je voditelj projekta te dodao kako inače postoji puno strategija koje se teško provode. 

Njegovo mišljenje je kako Dubrovnik treba postati „brend odgovornosti i mjesto koje ima drugačiji timbar od onog 'kupi-prodaj'“. Srž  za postizanje toga Milić vidi u upravljanju posjetiteljima i inovativnim rješenjima. Između ostalog, rečeno je kako je plan organizirati međunarodnu konferenciju 2019. godine u Dubrovniku na kojoj će se razmjenjivati ideje svjetskih turističkih središta, a 2020. godine postići da Dubrovnik bude mjesto okupljanja kulture i kreativnosti te povećati omjer održivog turizma.

- Ovo je ogroman izazov koji neće biti sigurno brzo gotov, ali ima svoju realnost i ostvarivost. Već ovo ljeto će se vidjeti neki rezultati – istaknuo je voditelj projekta 'Respect the City' Ranko Milić.

Gradonačelnik Mato Franković istaknuo je kako 'Respect the City' nije projekt samo ove gradske vlasti i njega kao gradonačelnika.

- Pozvali smo sve dionike, političke stranke i gospodarstvenike da sudjeluju u njemu jer trebaju biti dio svega. Kada se donese konačni projekt on će biti obvezujući za buduće dubrovačke gradonačelnike – rekao je Franković te pojasnio zašto je Dubrovnik krenuo u realizaciju toga.

- Činjenica je da na svijetu nemamo jedinstvenog rješenja koje možemo implementirati i zbog toga smo krenuli u osmišljavanje ovoga. Grad Dubrovnik mora znati što želi, a uz sve to važno je da imamo investicije koje se događaju, održivost i buffer zonu koja će zaustaviti nedopustive gradnje – poručio je gradonačelnik Mato Franković.

 

Popularni Članci