USPJEŠNA SEZONA I AMBICIOZNI PLANOVI 'Idemo u dobrom smjeru, Dubrovnik u svijetu služi kao primjer' (FOTOGALERIJA)

Autor: dubrovackidnevnik.hr Autori fotografija: Goran Mratinović
Turistička zajednica grada Dubrovnika održala je treću redovnu sjednicu skupštine u prostorima Hotela Valamar Lacroma Dubrovnik.

Dnevni red sjednice jednoglasno je usvojen. Jednoglasno se utvrdio kvorom i izabrali su se zapisničarka Darija Dražeta i ovjeroviteljica zapisnika Katija Jerković i Katarina Dumančić.

Također, jednoglasno se usvojila točka verifikacije zapisnika za prošle sjednice Skupštine.

Rebalans financijskog plana za 2018. uključio je procjenu povećanja prihoda i sukladno tome smanjenja prijenosa iz prethodnih razdoblja te sitna tehnička usklađenja unutar istih grupa troškova. Prihodi su iznosili 25. 534, 754 kuna + jedan posto kao i rashodi. Najviše je prihoda došlo od boravišne pristojbe (15 milijuna i 400 tisuća kuna), a najmanje od "ostalih izvanrednih prihoda-sufinanciranja" (131 tisuća kuna).

Najviše rashoda išlo je na administrativne prihode (6 milijuna i 230 tisuća kuna i 40 lipa) dok je najmanje išlo na stavku "ostalo" (386 kuna).

Također, usvojio se i Program rada i Financijskog plana za 2019. prema kojem se planirana ostvariti 28. 424,125 kuna, a kao najvažniji i strateški ciljeve navedeni su nastavak aktivnosti na kreiranju ponude i programa te realizacija projekata za daljnje oživljavanje turističkog prometa u predsezoni i posezoni, aktivnosti za uspostavljanje novih direktnih letova s naglaskom na predsezonu i posezonu odnosno cjelogodišnje letenje, promocija destinacije (u suradnji s HTZ-om, TZ Županije i ostalim TZ-ima u sustavu, Gradom Dubrovnikom i samostalno) putem nastupa na sajmovima i prezentacijama te kroz udruženo oglašavanje i strateške projekte u suradnji s HTZ-om, nastavak aktivnosti i realizacija projekata razvoja selektivnih oblika turističke ponude-prvenstveno kongresnog turizma, cruising turizm i ruralnog turizma, organiziranje studijskih putovanja za putničke agente i suradnja s domaćim i inozemnim novinarima, podizanje razine sveukupne turističke ponude u destinaciji (uređenje mjesta, nastavak projekta smeđe turističke signalizacije, obogaćivanje kulturno-zabavnog života, kreiranje novih proizvoda), web stranica TZ grada Dubrovnika, kreiranje novih aplikacija i online marketing, tiskanje promidžbenih materijala i organizacija informativne djelatnosti, osmišljavanje novih proizvoda, sudjelovanje u EU projektima.

Direktorica Turističke zajednice grada Dubrovnika Romana Vlašić naglasila je kako TZ intenzivno promovira Grad u mjesecima izvan glavne turističke sezone.

"Na taj način uspijevamo produžiti sezonu, Dubrovnik je daleko najviše ostvario pomaka u privlačenju gostiju u predsezoni i posezoni u usporedbi s drugim hrvatskim gradovima. Ograničeni smo redom letenja, ali sada imamo povezanost sa sedam europskih destinacija uz Zagreb, što je veliki iskorak prema onome što smo imali prije," naglasila je Vlašić i napomenula kako će se iduće godine ostvariti direktna veza sa SAD-om nakon 28 godina.

Dubrovački gradonačelnik Mato Franković kazao je kako je ova sezona bila uspješna i kako je nemoguće govoriti o ovoj sezoni bez spomena na sezonu 2017. kada se, kako kaže, dogodio negativan marketing prema Gradu Dubrovniku, vođen od strane utjecajnih svjetskih medija poput BBC-a, CNN-a, Daily Telegrapha i slično. Navodi kako se u tim člancima govorilo o smrti destinacije, o Gradu koji treba izbjegavati i slično.

"U tom trenutku je brzo trebalo reagirati. Mi smo napravili projekt Respect the city odnosno Poštujmo grad. Krenuli smo korak naprijed i nakon svih akcija i programima svi navedeni mediji počeli su pisati pozitivno o Gradu, počele su se slati pozitivne priče. Upravljanje turizmom i održivost turizma se ne postiže preko noći," kazao je Franković.

Također, naveo je kako građani uvijek percipiraju situaciju u Gradu lošijom nego turistička javnost. 

"To kažem jer kada u Gradu imate kolonu veću od deset auta nastaje panika i zahvaljujući društvenim mrežama ona se širi brzo. Dobro je da znamo biti samokritični, ali treba biti realan. Kada postoje gužve treba znati da Grad funkcionira i da gospodarstvo raste, a ne smije nam se dogoditi kolaps odnosno potpuna blokada prometa. Događat će se da se vozi iz Lapada do Grada po 40 minuta, ali možemo spomenuti i činjenicu da je u velikim turističkim gradovima to normala poput New Yorka, Londona i Pariza," osvrnuo se Franković na prometne poteškoće.

Za sljedeću godinu dogovorio se, tvrdi Franković, bolji raspored po pitanju brodova na kružnom putovanju te kazao kako neće biti više od dva kruzera istovremeno te da će kruzeri svaki dan biti u gradu, a ne samo preko vikenda ili na određeni dan.

"Grad je prepoznat u svjetskoj turističkoj javnosti kao grad primjer. Ne mislim da mi zaista jesmo grad primjer, ali jesmo ako se usporedimo sa Venecijom, Barcelonom, Amsterdamom, New Yorkom, Parizom," rekao je Franković.

I Vlašić i Franković pričali su o ambicioznoj budućnosti Grada, a dugogodišnji turistički djelatnik i autor knjige "Utjecaj turističkih i drugih organizacija na razvoj dubrovačkog turizma u proteklih 120 godina (1898.-2018.)" Lukša Lucianović govorio je o prošlosti dubrovačkih turističkih organizacija.

"Brojni ljudi kada govore o turizmu ne znaju što su zapravo turističke zajednice i koje su njihove aktivnosti, turistička zajednica i sve organizacije vezane za turizam koje su djelovale i djeluju na području Dubrovnika zaslužne su za turizam kakav imamo danas," zaključio je Lucianović.

Popularni Članci