ZAVIRITE U VELIČANSTVENU POESIU! U Dubrovnik sljedeće godine stiže i luksuzna Meraviglia (FOTOGALERIJA)
Osim toga, na kruzeru je održana i prezentacija o planovima tvrtke MSC u narednih nekoliko godina te svim novitetima koje će navedena kompanija tek uvesti.
Stižu novi, još luksuzniji brodovi
'Netko me je pitao koja je svrha današnje prezentacije. Naime, Dubrovnik je bio i bit će glavna točka u razvoju MSC-a pa nema ništa logičnije od okupljanja koje se dogodilo upravo ovdje kako bismo vidjeli što nas čeka u budućnosti,' uvodno je kazao direktor tvrtke MSC krstarenja Neven Delić.
Nakon toga je izvršni direktor kompanije MSC Cruises za tržišta u razvoju Angelo Capurro održao prezentaciju o povijesti tvrtke, ali i planovima u budućnosti.
Kako je istaknuo, riječ je o obiteljskoj kompaniji koja je osnovana 1970. godine u Italiji, a od 2003. godine se bavi i kruzerskom industrijom. Zasad zauzima četvrto mjesto najvećih kruzerskih kompanija u svijetu, a popet će se na treće mjesto nakon realizacije planova i rasta koji će se ostvariti u skoroj budućnosti. Tako se za razdoblje od 2016. do 2026. godine planiraju investicije u iznosu od 9 milijardi eura, a tiču se 11 brodova koje namjeravaju izbaciti u sljedećih 10 godina. Investirat će se u četiri najstarija MSC-jeva broda, između ostalog, i u vidu povećanja broja kabina.
U lipnju ove godine će se predstaviti prvi brod nove klase. Riječ je o trima novim klasama brodova – Meraviglia, Seaside i World klasi. To su brodovi s većim dimenzijama i s potpuno drugačijom koncepcijom oblika od onih koji su se dosad viđali u floti MSC-a. Naglasak će biti na davanju više mjesta u vanjskom dijelu brodova koji će se lansirati ove godine te će ostati na karipskom području godinu dana. Luksuzna MSC Meraviglia u Dubrovnik bi trebala stići sljedeće godine.
Inače, tijekom 2016. godine MSC je zabilježio zavidnu brojku od 1 700 000 putnika iz cijelog svijeta koji su putovali njihovim brodovima, no taj bi se broj 2026. godine mogao povećati na 4 100 000, što će donijeti povećanje kapaciteta brodova.
Hoće li Dubrovnik ponovno postati luka ukrcaja?
Delić je za Dubrovački dnevnik odgovorio postoji li mogućnost da Dubrovnik ponovno postane luka ukrcaja za MSC.
'Što se tiče očekivanja, MSC iz Hrvatske će činiti sve što je u njegovoj mogućnosti da ponovno dobije alotman od 20,30 kabina tjedno za ukrcaj u Dubrovniku. Bilo je interesa, no problem je što naše tržište nije dovoljno platežno sposobno prihvatiti one cijene koje druga tržišta prihvaćaju. Kako bismo ponovno mogli imati taj proizvod, MSC se mora odreći dijela svoje financijske dobiti, a naše je da ih uvjerimo da to treba učiniti. Dogodine se to najvjerojatnije neće dogoditi, no nadam se kako ćemo se uspjeti vratiti tamo gdje smo bili za dvije godine i nuditi ukrcaj u Dubrovniku svakoga tjedna,' kazao je Delić.
Kako kaže, da bi se to dogodilo, MSC bi se trebao odreći dijela svoje dobiti.
'Da bi se kabine koje bismo uzeli u zakup mogle popuniti, cijene se moraju spustiti, što na njemačkom, švedskom, engleskom tržištu nije potrebno činiti jer se tamo iste kabine prodaju po višim cijenama. Nužno je da MSC prihvati gubiti dio zarade, kako bismo dobili kabine, što je pomalo nerealno, ali pokušat ćemo,' izjavio je.
Kruzeri ipak donose beneficije Gradu!
U javnosti se vrlo često mogu čuti podijeljena mišljenja oko učinaka koje kruzeri donose Gradu. I dok dosta ljudi u njima vidi dobar način zarade, drugi kritiziraju kruzere zbog turističkih gužvi koje se stvaraju. Delić je za Dubrovački dnevnik odgovorio koliko Grad i Država zarađuju od kruzerskih gostiju.
'Studija hrvatskog Instituta za turizam je pokazala kako je prosječna potrošnja preko 40 eura dnevno po gostu koji posjeti Dubrovnik i koji se iskrca s broda, a takvih je 90 posto što nije malo. Takvih je turista puno i za mene to nije nikakva zanemariva brojka. Generalno gledajući Hrvatsku, govorimo o oko 60 milijuna eura prihoda i to nije malo. U Dubrovniku oko 4,5 tisuća ljudi ima prihode od kruzing turizma. Ako taj broj pomnožimo s četiri, dolazimo do brojke od 15 tisuća ljudi za koje je dolazak kruzera u Dubrovnik itekako značajan,' kazao je Delić.
Važno je napomenuti i kako je za kompaniju MSC radi i oko 4 tisuće Hrvata što je još jedna dodatna beneficija koju kruzeri nose sa sobom.