GREŠKA HEP-a Evo što morate učiniti da bi vam vratili novac

Autor: dubrovackidnevnik.hr Autori fotografija: Goran Mratinović
Kupci koji su već platili pogrešno izračunate akontacijske rate zaprimit će nove, zamjenske uplatnice umanjene za provedenu uplatu

HEP je na adrese brojnih kućanstava u Dalmaciji poslao uplatnice s https://www.slobodnadalmacija.hr/dalmacija/split/clanak/id/535338/jesu-li-i-vama-stigle-39astronomske39-uplatnice-iz-hep-a-potvrdili-otkrice-39slobodne39-i-porucili-kupcimanbspnecete-biti-osteceni-evo-sto-trebate-uciniti-ako-zelite-povrat-novca za predstojeće šestomjesečno razdoblje te tako prouzročio gnjev građana. Iz tvrtke su se oglasili vezano za povećanje cijene struje na uplatnicama.

Iznosi mjesečnih rata nekim su potrošačima povećani za čak 40 posto u odnosu na svote s uplatnica za isto obračunsko razdoblje lani, ali i u odnosu na jesensku potrošnju po kojoj su, kako je bilo navedeno, formirani ti izračuni. Građani koji su sami vodili evidenciju rekli su kako nisu zabilježili razlike u potrošnji u odnosu na razdoblja koja su se prema HEP-u dovodila u obračunsku vezu, a ima i onih koji su potvrdili kako si im računi skočili za trećinu, piše Slobodna Dalmacija.

Sistemska informatička greška

Iz HEP-a je stigao brz odgovor – ispričavaju se te objašnjavaju ako su dijelu potrošača dostavljene neispravno izračunate akontacijske rate zbog sistemske informatičke pogreške.

‘HEP Elektra” i HEP ODS od 18. prosinca 2017. koriste različite aplikacije te se podaci s operatorom razmjenjuju tržišnim porukama, kao što to čine i drugi opskrbljivači. Jedna je od posljedica informatičkog razdvajanja nešto kasnija dostava računa u odnosu na dosad uobičajene termine, a razlika je bila oko pet radnih dana. Tako će kupcima koji mjesečno dobivaju račune oni stizati do 15. u mjesecu. Napominjemo kako su zbog spomenute promjene datumi dospijeća prilagođeni takvom načinu izdavanja računa, kao i da se na kasnije plaćanje akontacijske rate u odnosu na naznačeni datum dospijeća ne obračunavaju kamate’, objasnio je HEP te naglasio kako promjena informatičke podrške nije prošla bez problema.

HEP šalje nove rate

Na pitanje koliko je ljudi dobilo korigirane račune, nisu odgovorili. ‘Informatičkom provjerom utvrđeno je koji su kupci dobili pogrešno izračunate rate, a odmah nakon što je greška otkrivena, pokrenute su aktivnosti kako bi se ispravio program te poslale nove rate. Kupci neće biti oštećeni, nove su uplatnice poslane, a neki su ih već primili. Ispričavamo se zbog greške koja je prouzročila nezadovoljstvo naših kupaca, te vjerujemo kako će od uvođenja nove informatičke podrške upravo oni imati najviše koristi jer će to u konačnici omogućiti unapređenje usluge prema krajnjim korisnicima’, naglašavaju iz HEP-a za Slobodnu.

Za one koji su podmirili svoje obveze prema uvećanim računima, ovo je procedura koju trebate slijediti kako biste dobili povrat novca: ‘Kupci koji su već platili pogrešno izračunate akontacijske rate zaprimit će nove, zamjenske uplatnice umanjene za provedenu uplatu. Oni koji ipak žele zatražiti povrat uplaćenog novca mogu to učiniti preko nekog od kontakta navedenog na svojem računu’, objasnili su u HEP-u.

Popularni Članci