PELJEŠKI MOST NE VODI NIKAMO Dan prije otvaranja ponuda za jednu dionicu stigla žalba, sve se odgađa

Autor: dubrovackidnevnik.hr
Provedba natječaja za izgradnju pristupne ceste na Pelješcu ponovno je u velikim problemima, a realizacija ovog strateškog projekta u planiranim okvirima je teško ostvariva.

U četvrtak, 14. veljače, u Hrvatskim cestama su nakon dvije odgode trebale biti otvorene ponude za izgradnju druge dionice ceste preko Pelješca na dijelu Šparagovići - Doli. No, sve je odgođeno do daljnjeg jer je samo dan prije otvaranja ponuda tvrtka Colas iz Varaždina Državnoj komisiji za kontrolu javne nabave (DKOM) podnijela žalbu na dokumentaciju. S obzirom na žalbu, zaustavljen je cjelokupni postupak javne nabave do daljnjeg. Odnosno do odluke DKOM-a. Dionica Šparagovići - Doli izuzetno je zahtjevna dionica te uključuje izgradnju obilaznice Stona. U Hrvatskim cestama procijenili su vrijednost radova na 449,1 milijun kuna, a predviđeno vrijeme trajanja radova je 30 mjeseci. S obzirom na ovu žalbu, radovi na ovoj dionici mogli bi u najboljem slučaju početi tek na jesen. Kako je rok za izgradnju 30 mjeseci ova dionica bi u najboljem slučaju mogla biti gotova negdje na proljeće 2022. godine, što je oko sedam mjeseci nakon što bi most Pelješac već trebao biti završen, piše Jutarnji.hr

Drugi problem je i natječaj za izgradnju prve dionice ceste preko Pelješca od Jadranske magistrale do budućeg mosta Pelješac te na pelješkoj strani od Duboke do Šparagovića. Hrvatske ceste ni osam mjeseci nakon otvaranja ponuda za izgradnju nisu odabrale izvođača radova. Na natječaj je pristiglo sedam ponuda tvrtki i konzorcija. Hrvatske ceste vrijednost radova procijenile su na 482 milijuna kuna bez PDV-a, a rok za izvođenje radova su 33 mjeseca. U građevinskim krugovima čuđenje je izazvala ponuda tvrtke Integral iz Banja Luke čija financijska ponuda iznosi 321,2 milijuna kuna bez PDV-a, što je čak 160 milijuna kuna manje od procijenjene vrijednosti. Ta ponuda među građevincima se tumači kao nerealno niska.

U međuvremenu se za investitora, Hrvatske ceste, pojavio i dodatni problem. Ponude su, naime, dale i dvije grčke tvrtke - J&P AVAX S.A. i AKTOR S.A. Obje tvrtke su bile pod istragom grčke Komisije za zaštitu tržišnog natjecanja zbog udruživanja u građevinski kartel, koja je odluku o tome objavila u rujnu 2017. godine. I jedna i druga grčka tvrtka priznale su krivnju te su pristale na nagodbu i plaćanje višemilijunske kazne: J&P AVAX je platio 18,3 milijuna eura, a AKTOR 38,4 milijuna eura.

Popularni Članci