Tvrtka koja je zaustavila Pelješki most ima temeljni kapital od 10 kuna i nula kuna prometa

Autor: dubrovackidnevnik.hr Autori fotografija: Grgo Jelavic/PIXSELL
Natječaj za nadzor gradnje Pelješkog mosta zaustavila je tvrtka Lipov Gaj, s 10 kuna temeljnog kapitala i 0 kuna prometa.

O tome se govorilo u Direktu prošlog četvrtka, a gost je bio bivši ministar prometa Siniša Hajdaš Dončić koji je ustvrdio kako je to samo još jedan primjer legalnog reketa, kada se tvrtke osnivaju samo kako bi zaustavile neki natječaj sve dok im se ne plati da odustanu od opstrukcije posla. A u ovom slučaju je riječ o strateškom državnom poslu, vrijednom dvije milijarde kuna.

Javila se i druga strana, tvrtka Lipov Gaj i njezin vlasnik Ivan Mahnić koji iza sebe ima više tvrtki i još više žalbi.

Ivan Mahnić i njegov Lipov Gaj, tvrtka s manje od 5 zaposlenih i s nikakvim prihodom u prošloj godini, stopirala je natječaj za nadzor izgradnje Pelješkog mosta.

"Ovaj put smo uočili da nema troškovnika. U tom slučaju ako želite biti sigurni da će se to ispraviti, podnosite žalbu komisiji", kazao nam je Ivan Mahnić, vlasnik tvrtke Lipov Gaj.

Ali Ivanu Mahniću ovo nije prvi put da podnosi žalbu na javni natječaj. Žalio se na postupke javne nabave u Hrvatskim šumama, HEP-u, i raznim drugim tvrtkama, ukupno više od 20 puta. I ne uvijek u ime Lipovog Gaja nego - nekoliko drugih tvrtki za koje je u sudskom registru upisan kao odgovorna osoba. 

"Ja sam osobno sudjelovao u preko 20 žalbenih postupaka otkad postojim, i to je normalno. Mi smo besplatni korektiv svim javnim naručiteljima. Svi ponuditelji na tržištu. Pravila igre su takva", kaže Mahnić.

U slučaju Pelješki most Mahnić je žalbu podnio zato što je kao rok za prijavu naznačen 21. prosinca u 10 sati, a ne u ponoć. Zato što dva stavka dokumentacije opisuju isto traženje i zato što su Hrvatske ceste izmjenjeni tekst natječaja zbog prethodne žalbe objavile već dva dana nakon što je usvojena, što su smatrali prebrzim. 

Sve je to Državna komisija za kontrolu postupaka javne nabave odbacila. Ali dio su prihvatili - onaj da u dokumentaciji nije bio cjelokupni troškovnik nadzora. 

"Nedostaje troškovnik što bi mi sad? Nudili ono što ne možemo nuditi. Nama je to natječaj kao svaki drugi. nismo gledali ni most ni politiku. Samo poslovnu priliku", tvrdi Mahnić.

I tako je most do Pelješca još jednom zapeo - barem na dva mjeseca. Na natječaj o nadzoru prvo se žalila jedna španjolska tvrtka, a potom je postupak još jednom produljila žalba Lipovog Gaja i izbacila ministra iz takta.

"Pelješki most prolazi Scile i Haribde, ali nas to neće zaustaviti niti unutarnji niti vanjski neprijatelji neće zaustaviti odluku o odabiru koja će se donijeti vrlo brzo", izjavio je ministar Oleg Butković 6.prosinca 2017.

Da bi ovakve žalbe mogle značajno odgoditi početak gradnje, upozorio je bivši ministar Siniša Hajdaš Dončić u RTL Direktu. Praksa je to koju je već više puta vidio, piše RTL.

Popularni Članci