ŠTEDNJA NOVCA, KREIRANJE JELOVNIKA Uvode se i međupredmetne teme, djeca će učiti korisne stvari

Autor: dubrovackidnevnik.hr Autori fotografija: Goran Mratinović
Idući tjedan u Narodnim će novinama izaći kurikularni dokumenti za 24 školska predmeta. Otkrili smo što će u reformi školstva donijeti i takozvane, međupredmetne teme, sveukupno njih sedam. Doznali smo i kada će javnost biti upoznata s onime što će ubuduće naša djeca učiti.

Tri su međupredmetne teme: održivi razvoj, poduzetništvo i učiti kako učiti, donosi HRT. Prva 24 dokumenta bit će vidljiva u Narodnim novinama od srijede. Najprije u elektroničkom obliku, a potom i tiskanom, najavljeno je.

"Ovih 24 kurikuluma znači da smo prešli rubikon i da je od jeseni reforma u svim školama. Među tim kurikulima su i kurikulumi međupredmetnih tema, najavila je ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak.

A međupredmetne teme nisu zasebni predmeti, nego će se protezati kroz sve predmete. Učenici već znaju što im donosi poduzetništvo.

"Kako štediti novac i kako recimo ako ćemo se baviti turizmom kako napraviti jelovnik ili nešto vezano uz hotel da bi bili bolji od konkurencije."

"Najzanimljivije je pravilno korištenje novca, od štednje do razumijevanja kućnog budžeta, ističe prof. engl. jezika OŠ Ludina, član radne skupine u obrazovnoj reformi "Škola za život" Tomislav Pavlović.

Svaki učitelj će odabrati koja mu tema poduzetništva najbolje odgovara i kako ju najbolje koristiti unutar svog predmeta.

Isto vrijedi i za međupredmetnu temu - održivi razvoj.

Uključuje i ekologiju, ekonomiju, volontiranje, a predviđa i dosta terenske nastave.

"Mogu posjetiti razna skloništa za nezbrinute životinje, pomoć starijim osobama kojima je potrebna pomoć jer cilj održivog razvoja je i dobrobit svih nas", ističe članica mentorskog tima "Škola za život" Tamara Vučković.

Ono što mnoge zabrinjava je problem da mnoga djeca ne znaju kako učiti. Zato je i predložena međupredmetna tema: učiti kako učiti. Naučit će kako planirati učenje, kako povezati informacije, kako ih upotrijebiti.

Ako su se koplja lomila oko predmeta povijesti i hrvatskog - razumljivo. Već  godinama tinja nezadovoljstvo bilo brojem tjednih sati tih predmeta, bilo sadržajem. No, ove međupredmetne teme budu li doista obrađene na način kako su i planirane - ne bi nikome trebale biti problem.

Popularni Članci