BOŽO PETROV ZA DUBROVAČKI DNEVNIK 'Evo što smo napravili u Gradu Metkoviću'

Autor: dubrovackidnevnik.hr Autori fotografija: Grgo Jelavić / Pixsell
Grad Metković nakon 15 dana, točno u 15:00 sati odgovorio je na upit Dubrovačkog dnevnika, vrlo detaljno. Odgovore koji su stigli na upit poslan prije 15 dana, sa zamolbom da stignu do prošlog ponedjeljka, prenosimo u cijelosti. 

Koje gradske tvrtke će, kako najavljujete, ostvariti milijun kuna dobiti umjesto dosadašnjih 80 tisuća? Ljubazno vas molimo da nam precizirate o kojim se gradskim tvrtkama radi i na temelju koji poslovnih poteza su se dogodile promjene?

METKOVIĆ RAZVOJ d.o.o.        

Metković razvoj d.o.o. je do 2013. godine upravljao s autobusnim kolodvorom, veletržnicom te je bio prisilni upravitelj u nekoliko zgrada. Danas, osim upravljanja autobusnim kolodvorom i veletržnicom, upravlja parkingom na javnim površinama te daje uslugu interneta, kako za privatne tako i za poslovne korisnike. 
Nabavljen je led display na kojem se vrši besplatno oglašavanje za potrebe Grada, gradskih ustanova i sportskih klubova te usluga komercijalnog oglašavanja za sve koji to žele. 

Razvili su i pokrenuli aplikaciju Bezproblema koja se koristi za prijavu komunalnih i ostalih problema na koje građani nailaze u gradu. Vrše usluge izrade web stranica i održavanje računalne mreže.

Od značajnijih projekta koje su pokrenuli treba spomenuti organizaciju i kontrolu prometa u mirovanju, Metkom internet te projekt prerađivačkog pogona za mandarinu koji je u fazi projektiranja i otvorenog postupka javne nabave za izbor najpovoljnijih ponuđača.

Bilanca poduzeća na kraju 2012. iznosila je 489.695,12 kuna, na kraju 2013. iznosila je 611.098,99 kuna dok je na kraju 2014. godine bila 3.081.305,99 kuna.

Tvrtka Metković razvoj osnovana je nakon što je tvrtka Gradsko gospodarstvo Metković d.o.o. otišla u stečaj.  Gradsko gospodarstvo Metković d.o.o. prije odlaska u stečaj, godinama je poslovalo s 50 do 100 tisuća kuna dobiti,bez širenja djelatnosti i opsega posla. Metković razvoj d.o.o. je nakon pokrenutog stečaja spomenute firme naslijedilo upravljanje veletržnicom i autobusnim kolodvorom. Od 2013. godine i imenovanja novog direktora Zorana Kozine tvrtka širi svoje djelatnosti, posao, dokapitalizirana je, ulazi u nove projekte i očekuje se da će uskoro početi ostvarivati značajnu dobit.

ČISTOĆA METKOVIĆ d.o.o.

Gradska tvrtka Čistoća Metković d.o.o. do 2013. godine obavljala je: održavanje čistoće i odlaganje komunalnog otpada, održavanje javnih površina, upravljanje tržnicom na malo te održavanje groblja i obavljanje pogrebnih poslova. Danas, uz navedene djelatnosti, tvrtka obavlja djelatnosti: upravljanje grobljem, odvoz otpada, djelatnost sakupljanje otpada, zbrinjavanje otpada, gospodarenje otpadom te prijevoz za vlastite potrebe.

U razdoblju od 2013. godine tvrtka je aplicirala:

  • Prema Fondu za zaštitu okoliša u listopadu 2013. godine za nabavu posuda za skupljanje otpada kako bi napravili preduvjet za odvojeno skupljanje otpada na kućnom pragu. Posude od 80/ 120 / 240 litara – ukupno 2800 posuda – sufinanciranje Fonda 40 %. Konačna ugovorena cijena je bila 374.152,00 kuna bez PDV-a (Fond 40%).
  • Prema Fondu za nabavu malog vozila za skupljanje komunalnog otpada. Ugovorena vrijednost nabave je 834.172,33 kuna bez pdv-a. Fond je donio pozitivnu odluku o sufinanciranju nabave 40%, a ostatak će se nabaviti preko financijskog leasinga.
  • Za  IPA projekt prekogranična suradnja sa Crnom Gorom – JKP Cetinje – vrijednost projekta je 182.186,76 €, a vrijednost ućešća Čistoće je 36.500,00 € - 80 % financiranja, za nabavu 31 kompleta zelenih otoka, te 1000 kompostera koje bi djelatnici podijelili po kućama, kako bi smanjili biorazgradivu komponentu koja završi na odlagalištu
  • Prema Fondu za nabavu komunalne opreme - kanti, kontejnera, poklopca i koševa za sakupljanje komunalnog otpada na području grada Metkovića. Ugovorena vrijednost nabave je 309.060,00. Fond je donio pozitivnu odluku o sufinanciranju nabave 40%
  • Prema Fondu za nabavu opreme za nadogradnju sustava prikupljanja otpada u pogledu obračuna naplate komunalne usluge odvoza otpada po volumenu. Ugovorena vrijednost nabave je 318.803,00. Fond je donio pozitivnu odluku o sufinanciranju nabave 40%
  • Prema Fondu za nabavu   novog specijalnog komunalnog vozila za sakupljanje komunalnog i selektiranog otpada zapremine sanduka 16 m3, putem financijskog leasinga. Procijenjena vrijednost nabave je 1.234.824,10. Fond je donio pozitivnu odluku o sufinanciranju nabave 40%
  • Prema Fondu za nabavu 150 kućnih kompostera  - ugovorena vrijednost je 31.350,00 kuna bez PDV-a. Fond je donio pozitivnu odluku o sufinanciranju nabave 40%
  • Prema Fondu za nabavu  balirke za prešanje otpada. Ugovorena vrijednost nabave je 149.000,00 kuna. Fond je donio pozitivnu odluku o sufinanciranju nabave 40%
  • Prema Fondu za nabavu press kontejnera za sakupljanje komunalnog otpada. Ugovorena vrijednost nabave je 52.500,00 kuna. Fond je donio pozitivnu odluku o sufinanciranju nabave 40%

Uskoro se planira i:

  • Proširenje odlagališta Dubravica  - Trenutno u fazi izradi projektne dokumentacije (Idejnog projekta temeljem kojeg se traži lokacijska dozvola)
  • Proširenje gradskog groblja sv. Ivana Nepomuka - Problem sa istekom lokacijske dozvole i vlasništvom zemljišta. Novelirati će se idejni projekt, temeljem kojeg će se obnoviti lokacijsku dozvolu. Problem se može pojaviti kod izvlaštenja od strane DUDI-a odnosno plaćanja nakunaade.
  • Izgradnja pogona za obradu i sortiranje izdvojenih kategorija otpada (vezano je za prvi točku i uvođenje cjelokupne infrastrukture za skupljanje od vrata do vrata
  • Izgradnja kompostane (ovisno o strategiji grada na koji način ćemo zbrinjavati biootpad.  Ako se izgradi bioplinsko postrojenje ono može biti primarno prihvatno mjesto za bio otpad, ali ostatak koji ostane nakon procesa u postrojenju teba zbirnuti na prihvatljiv način)
  • Izgradnja reciklažnog dvorišta (vezano za točku a )
  • Postavljanje polupodzemnih sustava za prikupljanje otpada na 5-10 lokacija po gradu, kako bi u cijelosti makli preostale kontejnere s ulica.  Tako će grad biti čišći, a smanjit će se trošak odvoza, budući da će se morati rjeđe prazniti, a zbog načina skladištenja (pod zemljom) neće biti primjedbi na neugodne mirise.   

 

USTANOVA ZA KULTURU I SPORT

U odnosu na razdoblje prije 2013. godine Ustanova je proširila svoju djelatnost po točkama: Prikazivanje filmova, Organizacija koncerata, izložbi i različitih predstavljanja posvećenih športu, Upravljanje i održavanje športskom građevinom, Športska rekreacija, Športska priprema, Športska poduka, Promidžba u športu i Pripremanje hrane i pružanje usluge prehrane, pripremanje i usluživanje pića i napitaka.

Proširenje djelatnosti je prvenstveno zbog revitalizacije kina i dodjele športskih građevina  Ustanovi za kulturu i sport Metković. 

Od 2013. godine pokrenuto je nekoliko projekata kao:

1. nabava audioopreme za Gradsko kulturno središte Metković

2. digitalizacija kina  

3. projekt rekonstrukcije stare zgrade kina

4. projekt adaptacije istočnog dijela zgrade Gradskog kulturnog središta Metković, što uključuje: geodetsko snimanje ljetnog kina u Metkoviću i troškovnik adaptacije

5.  Provođenje mjera protupožarne zaštite što uključuje: radove na sustavu zaštite od munje (gromobrani), radove na unutarnjoj hidrantskoj mreži, protupanična rasvjeta, provjera različitih instalacija, strojeva, uređaja, izrada Pravilnika o zaštiti od požara,  izrada Plana evakuacije i spašavanja u slučaju izvanrednih okolnosti, označavanje izlaznih putova iz građevine, osposobljavanje djelatnika za provedbu preventivnih mjera zaštite od požara

6. Obnova pozornice u kazališnoj dvorani – brušenje i bojanje pozornice i promjena zadnjeg horizonta (platna)

7. Osvjetljavanje parkirališta

Uskoro se planira i:

1. Vanjska rekonstrukcija Gradske športske dvorane

2. Sanacija istočnog krovišta zgrade Gradskog kulturnog središta (Ljetna kazalište/kino) i sanacija kabine za kinoprojektor (uključivo krov/terasu)

3. Nabava odgovarajućih reflektora za kazališnu dvoranu

4. Rekonstrukcija stare zgrade Kina Pobjeda Metković

 

Gledano s financijske strane, Ustanova je u 2015. godini znatno povećala vlastite prihode te će u budućnosti, uz iznose dotirane iz proračuna Grada Metkovića imati više sredstava na raspolaganju koja će koristiti za prijave projekata, obnovu i adaptaciju objekata i slične stvari.

JAVNA VATROGANSNA POSTROJBA METKOVIĆ

 

Javna vatrogasna postrojba Metković obavlja svoju djelatnost u skladu sa Zakonom o vatrogastvu. Djelatnosti kojima se postrojba bavi osim osnovne djelatnosti zaštite i spašavanja su:  usluge piljenja, rad na visini, usluge prijevoza sanitarne vode i usluga servisiranja vatrogasnih aparata.

Do polovice 2013 godine Grad nije izvršavao svoje obaveze sufinanciranja prema JVP Metković, te je financijski rezultat na kraju godine bio kontinuirano negativan. Od polovice 2013. godine, grad uredno izvršava svoje obaveze, te postrojba nema nikakvog duga prema dobavljačima.

Shodno tome, u skladu sa svojom djelatnošću, JVP se fokusirao  na kupnju osobne zaštitne opreme, koja je već bila dotrajala i nije zadovoljavala profesionalne standarde, te se u tu svrhu potrošilo blizu 300.000 kn , a to se odnosi na intervencijska vatrogasna odijela, intervencijske čizme za strukturne požare, intervencijske čizme za šumske požare, vatrogasni opasači tipa „A“, zaštitne rukavice, sve dakle novo za 14 profesionalnih vatrogasaca. Što se tiče investicijskog ulaganja, radi se novi servis vatrogasnih aparata i 4 nova garažna prostora, te se radovi  odvijaju prema planu i projekcijama koje smo sami sebi zadali. U tu svrhu je na razini 2015. godine potrošeno cca 25000 kn (otvori i vrata na servisu) iz vlastitih sredstava JVP-a, a sve zato što je Grad uredno izvršavao svoje obaveze prema postrojbi. Na razini 2013. i 2014. godine postavljena su dvoja nova sekcijska vrata s motorom na garažama vatrogasnog doma, a do kraja 2015 godine bit će postavljena još dvoja, čija se ukupna vrijednost s ugradnjom kreće na razini  cca. 110.000 kn za 4 komada vrata.

5. Planirati se može samo onda kada nisi nikome dužan. Znači, uz pomoć Grada Metkovića koji od 7 mjeseca 2013.g. kontinuirano dodatno plaća 6 vatrogasaca iznad minimalnih standarda, a od 2015. još jednog, dakle 7, postrojba trenutno zapošljava  21 profesionalnog vatrogasca, što je samo tri vatrogasca ispod Procjene ugroženosti od požara i tehnološke eksplozije za grad Metković (24 vatrogasca), čime se operativna sposobnost postrojbe pojačala za 50 % u razdoblju 2013 – 2015 godine. Jedini plan je trenutno održati rad postrojbe na ovoj razini, jer samo ovako možemo u potpunosti odgovoriti na sigurnosna pitanja u pogledu zaštite ljudi i i imovine, a u isto vrijeme uz pomoć Grada i iz vlastitih sredstava raditi na unapređenju infrastrukture vatrogasnog doma.

METKOVIĆ. d.o.o

U protekle dvije godine Metković d.o.o. odradio je ili je započeo:

  • Rekonstrukcija vodoopskrbne mreže u ulici Andrije Hebranga, Iznos Ugovora: 214.500,00 kn. Radovi završeni u 2013.g. Grad Metković – 100% financiranje
  • Rekonstrukcija vodoopskrbne mreže u ulici Zrinskih i Frankopana. Iznos Ugovora: 308.000,00 kn. Radovi završeni u 2013.g. Grad Metković – 100% financiranje
  • Rekonstrukcija vodoopskrbne mreže u ulicama grada Metkovića  kao i sanacija vodoosprema i ostalih objekata – manji zahvati. Iznos odrađenih radova: 200.000,00kn. Radovi završeni u 2014.g. i 2015.g. Grad Metković – 100% financiranje
  • Radovi uz i oko izvorišta Doljani na zaštiti izvorišta. Iznos odrađenih radova u 2014.g. 130.000,00 kn. Iznos odrađenih radova u 2015.g.: 75.000,00 kn. Grad Metković – 100% financiranje
  • Radovi na izgradnji nadzorno upravljačkog sustava vodovodne mreže grada Metkovića i radovi na otkrivanja gubitaka na vodoopskrbnoj mreži. Iznos odrađenih radova u 2014.g. 350.000,00 kn. Iznos odrađenih radova u 2015.g. 240.000,00 kn. Grad Metković – 100% financiranje
  • Kanalizacijski kolektor u Ulici Zrinskih i Frankopana – izvođenje radova. Iznos Ugovora: 2.044.479,40 kn. Kod izvođenja radova u navedenoj ulici Grad Metković odnosno Metković d.o.o. je sudjelovao u suinvestiranju sa 10% iznosa osnovnog Ugovora – 204.447,94 kn. Radovi završeni u 2013.g.
  • Izrada idejnih glavnih i izvedbenih projekata za kanalizacijske kolektore u pojedinačnim ulicama  na području grada Metkovića. Iznos odrađenih radova u 2014.g. i 2015.g. 340.000,00 kn. Grad Metković – 100% financiranje
  • CCTV SNIMANJE postojećeg stanja kanalizacijskog sustava grada metkovića (za potrebe EU projekta). Iznos odrađenih radova u 2014.g: 100.000,00 kn. Grad Metković – 100% financiranje
  • Nabavka vozila za pražnjenje septičkih jama i održavanje sustava javne odvodnje grada metkovića. Cijena vozila kupljenog u 2014.g.:1.749.000,00 kn. Projekt JADRAN 2 – Grad Metković 40% financiranje
  • Izrada studijsko-projektne dokumentacije potrebne za prijavu projkata sufinanciranih iz eu fondova. Vrijednost Ugovora: 3.899.350,00 kn. Do sada plaćeno: 1.699.000,00 kn. Projekt gotov do kraja 2015. godine.
  • Projekt JADRAN 2 – Grad Metković 25% financiranje
  • Izrada studijske i tehničke dokumentacije biljnog uređaja za pročišćavanje otpadnih voda naselja Prud. Vrijednost Ugovora: 1.020.000,00 kn. Projekt završen. Projekt JADRAN 2 – 100% darovnica Svjetske banke
  • Projektiranje,izrada,dobava, izgradnja, montaža, testiranje i puštanje u rad biljnog uređaja za pročišćavanje otpadnih voda naselja Prud. Procijenjena vrijednost nabave: 7.000.000,00 kn. Natječaj raspisan, početak radova do kraja godine. Projekt JADRAN 2 – 100% darovnica Svjetske banke.
  • IPA projekt prekogranične suradnje hrvatska – crna gora – Održivo upravljanje vodnim resursima. Vrijednost projekta: 1.824.000,00 kn. Aktivnosti na projektu započete. Bespovratna sredstva – 1.504.800,00 kn

U budućnosti se planira:

  • EU PROJEKT METKOVIĆ, izgradnja sustava javne odvodnje i uređaja za pročišćavanje otpadnih voda, uz rekonstrukciju postojeće zastarjele vodovodne mreže na području obuhvata zahvata Aglomeracije Metković. Procijenjena vrijednost izvođenja: 220.000.000,00 kn. Rok završetka: 31.12.2018.g.
  • Izgradnja nastavka sustava javne odvodnje i spajanje na izgrađeni uređaj za pročišćavanje otpadnih voda u naselju Prud uz rekonstrukciju postojeće zastarjele vodovodne mreže. Procijenjena vrijednost izvođenja: 8.000.000,00 kn. Rok završetka: 31.12.2017.g. Izgradnja sustava javne odvodnje i rješavanje pročišćavanja otpadnih voda, uz rekonstrukciju postojeće vodovodne mreže u naseljima manjim od 2.000 stanovnika koji se nalaze na području grada Metkovića (Vid, Dubravica, Glušci). Rok završetka: 31.12.2020.g.
  • Daljnje ulaganje u nadzorno upravljački sustav i manjivanje gubitaka na vodoopskrbnom sustavu grada Metkovića sa sadašnjih 55 % na 30%. Rok završetka: 31.12.2018.

2. Na koji način ste uspjeli vratiti 70 posto dugova, kojim potezima? Koliko je dug bio i koliko je smanjen, u kojim iznosima. Molimo vas da navedete glavne od njih koji su pridonijeli takvim rezultatima.

Nakon stupanja na dužnost jedan od najvećih problema bilo je utvrditi kome je Grad Metković sve dužan i koliko. U trenutku stupanja na dužnost, prikazani dug bio je oko 10 mil kuna (proračunski manjak iz 2012. uvećan za gubitke iz prve polovice 2013.). Nažalost, to nije bilo sve jer su se u sljedećem periodu obveze koje je prouzročila bivša gradska vlast počele iskakati kao gljive poslije kiše. Radilo se o obvezama za prijevoz sportskih klubova koje je Grad na sebe preuzeo unaprijed potpisanim cesijama, zakonska obveza prema Crvenom križu, obveze prema županiji za projektnu dokumentaciju škola, odvjetničke usluge odvjetniku koji je, usput rečeno, izgubio spor za koji smo mu onda morali isplatiti oko pola mil. kuna, naknadno utvrđeni troškovi reprezentacije, obveza PDV za Gradsko gospodarstvo u stečaju d.o.o...

Racionalizacijom troškova, znatno smanjenje dotacije udrugama i sportskim kolektivima, gotovo su ukinuti troškovi reprezentacije, smanjenjem plaća na minimalac u jednom periodu, a ukupnog iznosa koji odlazi za plaće trajno, dugovi su smanjeni za 70 posto.

3. Na koji iznos ste smanjili plaće sebi i svojim suradnicima nakon što ste preuzeli vlast 2013. i kada, od kojeg datuma? Koliko dugo ste Vi i Vaši suradnici primali plaće u tom smanjenom iznosu, odnosno do kojeg datuma? Koliko sada iznosi vaša plaća i od kojeg datuma primate u toj visini? Zbog čega ste nakon proteka nekoliko mjeseci ponovno vratili plaće na znatno veći iznos? Primaju li vaši zamjenici plaću i koliko ona sada iznosi?

Stupanjem na dužnost  7. lipnja 2013. godine zatekli smo praznu gradsku blagajnu. U tom trenutku zaposlenici Grada i gradskih ustanova nisu još bili primili plaće za ožujak 2013. godine. Zbog poreznog duga, kao i neplaćenih obveza, netočnih podataka o visini obveza i gubitka te ovrha raznih vjerovnika, bili smo prisiljeni provesti drastične mjere.

Za vrijeme bivše vlasti koeficijent za obračun plaće gradonačelnika iznosio je 4.06, a osnovica za obračun iznosila je 4.630,14kn, što je za ožujak 2013. činilo iznos bruto plaće za gradonačelnika Stipu Gabrića u iznosu od 21.524,13 kn, dok je neto za isplatu bila 12.861,41 kn. Budući da je svim zaposlenicima Gradske uprave i ustanova u 2013. godini bivša gradska vlast smanjila osnovicu za 10 %, u ožujku 2013. plaća bivšeg gradonačelnika iznosila je bruto 19,.456, 33 kn, a neto za isplatu 11, 935, 04 kn.

Nakon preuzimanja vlasti u Gradu Metkoviću i analize zatečenog stanja novi gradonačelnik je prvo sebi i pročelnicima srezao plaću za gotovo 30 %, a nakon toga i na, u medijima toliko spominjani minimalac, u iznosu od 3.700 kn i trajanju od šest mjeseci.  I nakon ukidanja minimalca od 3700 kn, plaća sadašnjeg gradonačelnika nije vraćena na staro nego je znatno snižena pa koeficijent za obračun iznosi 3,052 a osnovica 3.890,00 kn što čini bruto plaću od 11.872,28 kn, a u netu za isplatu 9.424,79 kn (olakšice za rad i troje prijevljene djece).

Još veće smanjenje vidljivo je kod zamjenika gradonačelnika. U siječnju i veljači 2012. bruto plaća zamjenika Stipe Gabrića Jambe, Mate Mustapića iznosila je 16.957,43 kn, što je u netu iznosilo 12.085, 90 kn, a nakon sniženja osnovice od 10 % u ožujku 2013. iznosila je u brutu 15.329,80 kn, a neto 11.141,19 kn dok je zamjeniku Grmoji koeficijent 2, 45, a osnovica 3.890,00 kn što je iznos u brutu od 9.530,50, a primio je neto plaću u iznosi od 7, 163,30 kn. što je za 5,799 kn manje od Mustapićeve plaće. Trošak grada samo je na ovoj plaći smanjen za 69.588 tisuća kuna godišnje.

Za vrijeme bivše vlasti osnovica za obračun plaće pročelnika (kao i svih ostalih službenika)  bila je 2.745. Osnovica se nije mjenjala, no koeficijenti jesu. Koeficijent za obračun plaće pročelnika je sa prijašnjih 4,20 smanjen na 3,30 tako da prosječna neto plaća bivših pročelnika iznosila 9.100,00 kn a danas je to oko 6.400,00 kn. Također, bivši zamjenik gradonačelnika Mario Batinović koji je svoju funkciju obnašao volonterski, za to je primao mjesečnu naknadu od 2.500,00 kn neto što je u bruto iznosu svaki mjesec Grad Metković koštalo oko 4.900,00 kn (kroz 4 godine 235.000 kn). Trenutačna zamjenica gradonačelnika Katarina Ujdur koja svoju funkciju obavlja volonterski odrekla se te naknade što će Gradu Metkoviću u 4 godine uštedjeti 235.000 kn. Iste se volonterske naknade za 15 mjeseci odrekao i drugi zamjenik gradonačelnika Nikola Grmoja što je Gradu Metkoviću ukupno uštedjelo 73.500 kn.

 4. Kakvu ste situaciju što se tiče gradskog voznog parka zatekli kad ste preuzeli vlast? Je Grad Metković kupio novi automobil, kada i u koje iznosu? Koristite li gradski automobil 24 sata dnevno?

Kada sam stupio na dužnost Grad je u vlasništvu imao razbijeni automobil Audi A6 čiji su leasing građani Metkovića platili preko 800.000,00 kuna. Zanimljivo ja da, nakon što se usporede isplate iz blagajne za gorivo tijekom godina i pređena kilometraža automobila, navedeni automobil trošio oko 29 litara goriva na 100 kilometara (informacije dostupne u financijama Grada Metkovića). Olupina automobila je prodana, a od iznosa kojeg je Grad dobio od auto osiguranja i kupca olupine, učenicima teškog imovinskog stanja kupljeni su udžbenici.

U proračunu za 2015. godinu planirana su sredstva za kupnju službenog automobila. Kupnja je realizirana 6. srpnja 2015. godine a kupljen je automobil srednje klase, Renault Megane Generation 1.5 po cijeni od 108.718,50 kuna. Kako je kupnja planirana šest mjeseci unaprijed, navedena sredstva su bila prikupljena na računu te je račun plaćen jednokratno.

Automobil ne koristim 24 sata dnevno iako prema Pravilniku Grada Metkovića o korištenju službenog automobila na to imam pravo. Automobil koristim za loko vožnju a ponekad ga, u slučajevima kada krećem na put rano ujutro, parkiram ispred zgrade u kojoj živim. Automobil koriste i moji zamjenici i službenici gradske uprave po potrebi.

5. Koliki je službeni broj nezaposlenih u Metkoviću danas? Koliko je broj nezaposlenih bio u Metkoviću 2013. kada ste došli na vlast? Kako i koji programima i projektima mislite smanjiti broj nezaposlenih u Metkoviću?

Službeni broj nezaposlenih u Metkoviću danas, kao i broj nezaposlenih u 2013. godini dostupan je u Državnom zavodu za statistiku. O točnim brojkama ne možemo govoriti jer se pod Ispostavom Metković vode i susjedne općine te Grad Opuzen. Uvjeren sam da nezaposlenost u odnosu na broj stanovnika nije porasla.

Da bi se realizirale potencijalne investicije i smanjila nezaposlenost, potrebno je prije svega riješiti imovinsko-poravne odnose na određenim lokacijama. Grad Metković je učinio sve što je u njegovoj ingerenciji kako bi olakšao moguće investicije unatoč velikoj potrebi za novčanim sredstvima kako bi se namirila dugovanja (smanjenje komunalne naknade i doprinosa). Službe Grada Metkovića stajat će na raspolaganju svim manjim poduzetnicima koji se u današnje vrijeme bore na opstanak na tržištu te nemaju novaca za plaćanje konzultantskih usluga koje se tiču prijave projekata na različite fondove. Osobe zadužene za EU projekte u Gradu Metkoviću pomoći se svim obrtnicima, poljoprivrednicima i ostalim zainteresiranima oko pripreme dokumentacije, praćenja i pravovremenog javljanja na natječaje. Ukoliko neki od njih povuku određena sredstva iz financiranje nekih projekata, povećati će se opseg njihovog posla kao i potreba za radnom snagom. Ujedno, ukoliko neki od njih povuku određena sredstva, to može biti poticaj nekim nezaposlenim osobama da krenu u proces samozapošljavanje.

 

6. Koliki broj zaposlenika gradske uprave u Metkoviću ste zatekli kad ste došli na vlast? Koliko je sada zaposlenika  u Gradu Metkoviću?

Do našeg stupanja na vlast gradska uprava je imala 23 zaposlenika:

  • 4 pročelnika
  • viši savjetnik za normativu i kadrovske poslove u Uredu Gradonačelnika
  • tajnik gradskog vijeća
  • administrativna tajnica
  • administrativni referent –zapisničar
  • vozač
  • administrativni referent za poslove pisarnice i arhive
  • daktilograf
  • domaćica
  • spremačica
  • viši stručni suradnik za komunalno gospodarstvo
  • viši stručni suradnik za gospodarstvo i projekte EU
  • viši referent za komunalnu infrastrukturu
  • 2 komunalna redara
  • viši stručni suradnik za razrez i naplatu poreza
  • viši stručni suradnik za proračun i financije
  • viši računovodstveni referent za proračun
  • 2 računovodstvena referenta.

Danas Grad Metković ima 22 zaposlenih na neodređeno od kojih je jedna službenica na porodiljnom dopustu a jedan službenik već duže vremena na bolovanju. U službu su primljene dvije osobe do povratka s bolovanja odnosno porodiljnog dopusta navedenih službenika. Jedan službenik je trenutno neraspoređen, a uskoro će biti zaposlena dva viša stručna suradnika za pripremu i vođenje projekta EU. Uskoro će Grad Metković imati 23 službenika na neodređeno i to po radnim mjestima:

  • pročelnik
  • 3 voditelja odsjeka
  • viši stručni suradnik za društvene djelatnosti i poslove Gradskog vijeća
  • administrativna tajnica
  • administrativni referent za poslove pisarnice i arhive
  • administrativni referent za opće poslove
  • domaćica
  • spremačica
  • viši stručni suradnik za komunalne djelatnosti
  • viši stručni suradnik za prostorno planiranje i gradnju
  • viši stručni suradnik za javne površine i održavanje komunalnog uređenja
  • viši prometni referent
  • 3 komunalna redara
  • viši stručni suradnik za proračun, razrez i naplatu poreza
  • viši stručni suradnik za proračun i proračunske korisnike
  • 2 referenta za obračun plaća
  • 2 viša stručni suradnik za pripremu i vođenje projekata Europske Unije

Od stupanja na dužnost do danas došlo je do promjena u strukturi radnih mjesta. Promijenila se i vrsta i obujam poslova koje rade pojedini zaposlenici. Tako se ukinulo nekoliko radnih mjesta npr. vozača službenog automobila, daktilografa, tajnika Gradskog vijeća jer nije bilo potrebe za njima. Reorganizirali smo gradsku upravu na način da je formiran jedinstveni upravni odjel na čelu s pročelnikom (prije su postojala 4 odjela i četiri pročelnika) što je također rezultiralo uštedama na rashodima za plaće.

7. Počela je berba mandarina, na koji način pomažete da se mandarina plasira na tržište i da ne završi na otpadu kao prošle godine? 

Nažalost, ove godine urod mandarina je zbog velikog mraza ovo proljeće puno manji. Količine neće dosegnuti  40% prošlogodišnjeg uroda. Dosta  proizvođača samostalno distribuira mandarinu diljem Hrvatske, a i otkupna cijena je povoljna za proizvođače.

Od ove godine grad Metković sudjeluje sa svojim predstavnikom u Radnoj grupi za praćenje provedbe projekta suzbijanja sredozemne voćne muhe u nasadima mandarina i drugog voća na području doline rijeke Neretve primjenom SIT tehnike. Jedina smo lokalna samouprava iz doline Neretve koja je prepoznala tu opasnost za plodove mandarine i odlučili smo osigurati sredstva u proračunu iako se na području grada Metkovića nalazi najmanje poljoprivredne površine pod nasadima mandarine. Smatramo da je mandarina važan bred naše doline i da ju treba pomagati kako bi opstala. Osim  toga, pomažemo organiziranje Dana Neretve u Zagrebu kako bi se promovirala Neretva i mandarina.

U gradskoj upravi smo osigurali savjetovanje za poljoprivrednike kako bi povukli sredstva iz EU fondova. U idućoj godini planiramo u proračunu stavku pomoći za osnivanje zadruga i proizvođačkih organizacija  poljoprivrednicima na području grada Metkovića.

U proteklom vremenu otpadna mandarina je predstavljala problem kako za proizvođače i otkupljivače (zbog količine obračuna valjane mandarine koja prolazi kroz kalibratore ), tako i za zbrinjavatelje otpada kojima zbrinjavanje mandarine predstavlja ogroman problem. U budućnosti, najveći dio otpadne mandarine, koja je prema svim standardima još uvijek konzumna, trebao bi završiti u pogonu za preradu mandarina. Ostvarivanjem ove investicije omogućit ćemo stvaranje nove vrijednosti iz onoga što je do jučer bio otpad. Pored toga su u planu izgradnja postrojenja na kojoj bi se obrađivao preostali otpad od obrađene mandarine odnosno kompostane.

8. Natječaj za poljoprivredno zemljište bio je pun nepravilnosti. Znate li zašto i zbog čega se vaši građani ljute? Nakon toga je "alfa i omega" za provedbu natječaja Marlena Ostojić iz Agencije za poljoprivredno zemljište postala zaposlenica Grada Metkovića, točnije postavili ste je za voditeljicu odsjeka. Kako komentirate priče koje stižu iz Metkovića da se natječaj namještao MOST-ovcima? Kako komentirate stavove nekih građana Metkovića d ste je "uhljebili" nakon što je odradila natječaj za vas?

Javne pozive za zakup državnog poljoprivrendog zemljišta provodi Agencija za poljoprivredno zemljište i to sukladno Zakonu o poljoprivrednom zemljištu (NN63/13 i 48/ 15).  Činjenica je da pojedinim odredbama Zakona kao i izmjeni Zakona, a koji se dogodio tijekom trajanja javnog poziva, ljudi nisu zadovolji i pretpostavka je da se ljute što je svatko nije dobio „komad kolača“. No, to je problem Zakona za čije je donošenje nadležno Ministarstvo poljoprivrede, dok je Agencija samo provedbeno tijelo. O sudbini svake proizvodno-tehnološke cjeline odlučuje ostvareni broj bodova. Svaki sudionik javnog poziva može se obratiti u Agenciju te zatražiti uvid u dokumentaciju i uvjeriti se u ispravnost ocjenjene ponude.

Slijedom navednog, jasno je da javni poziv nije namješten MOST-ovcima nego je proveden sukladno zakonskim odredbama. Nadalje, Marlena Ostojić došla je u Grad Metković sukladno Zakonu o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi, te ukoliko o istome postoje bilo kakve sumnje, potrebno je potkrijepiti ih valjanim argumentima.

9. Je li istina da ste prijavljeni USKOK-u za kupovinu 300 m2 zemlje po cijeni 350 tisuća kuna od tvrtke MGA?

Nisam upoznat sa spomenutom prijavom niti sam dobio išta službeno od mjerodavnih institucija. Isto tako, ne vidim zašto bi kupnja nerazvrstane ceste koju koriste i koristit će građani grada Metkovića, a čiju je vrijednost procijenio stalni sudski vještak za graditeljstvo, bila predmetom bilo kakve istrage ali s obzirom da je predizborno vrijeme za očekivati je pristizanje raznih kaznenih prijava.

Naime, Grad Metković je dana 24. travnja 2015. godine potpisao sa tvrtkom MGA Nekretnine d.o.o. Ugovor o otkupu nerazvrstane ceste (KLASA: 340-09/11-01/27, URBROJ: 2148/01-02-15-6)na čest.zem. 797, zk.ul. 6282, k.o. Metković, ukupne površine 312 m2 po cijeni od 326.639,00 kn (1.046,92 kn po m2). Kupoprodajna cijena utvrđena je sukladno nalazu i mišljenju ovlaštenog sudskog vještaka građevinske struke, ing. Stojana Knezovića iz Metkovića, izrađenog dana 1. prosinca 2012. godine (KLASA: 340-09/11-01/27, URBROJ: 2148/01-02-15-4) te dopuni istoga od dana 27. ožujka 2015. godine. Potpisivanju ugovora je prethodio Zaključak o otkupu nerazvrstane ceste (KLASA: 340-09/11-01/27, URBROJ: 2148/01-02-15-5) kojeg je donijelo Gradsko vijeće Grada Metkovića na svojoj XVI. sjednici održanoj dana 7. travnja 2015. godine.

Dakle, Grad Metković nije kupio 300m2 zemlje po cijeni od 350.000,00kn, kako vi navodite, nego je otkupio 312m2 pristupne nerazvrstane ceste sa svom potrebnom infrastrukturompo cijeni od 312.639,00kn koja je utvrđena nalazom i mišljenjem sudskog vještaka (iz procjene vrijednosti sudskog vještaka: graditeljsko-obrtnički radovi 171.695,00kn, projektna dokumentacija 3.000,00kn, otkup terena 151.944,00kn).

10. Zbog čega na javnom, gradskom portalu, službenom i koje se financira novcem svih građana Metkovića objavljujete vijesti o medijskim nastupima vaših stranačkih kolega? Zbog čega su dr. Drago Prgomet i njegov nastup u Otvorenom na HRT-u i na N1 bili interes gradskog portala Grada Metkovića, 1. listopada?

 

Metkovic.hr je news portal u vlasništvu Tursitičke zajednice Grada Metkovića ali se cijelo vrijeme koristio i kao službeni gradski portal. Na njemu se ne objavljuju samo informacije vezane uz rad Gradske uprave nego i zanimljivosti iz političkog, kulturnog, javnog i sportskog života doline Neretve. Takav tip news portala prenosi sve što mi moglo biti zanimljivo građanima Metkovića, a morate priznati da je zanimljiva vijest o pristupanju Drage Prgometa političkoj opciji koja je krenula iz Metkovića i postala treća politička opcija u Hrvatskoj. Slijedom toga zanimljivi su i njegovi javni nastupi. Vjerujem da bi i Vi prenijeli vijest da je neko jako političko ime pristupilo DUSTRI g. Željka Raguža?!

Metkovic.hr prenosi priopćenja i aktivnosti svih političkih opcija u Metkoviću te što se tiče toga ne vidim nikakav problem ni u objavljivanju vijesti vezanih uz Most nezavisnih lista. U izradi je službena stranica Grada Metkovića koja će preuzeti navedenu domenu metkovic.hr, a news portal će se prebaciti na domenu metkovski.hr i time će biti riješene moguće nejasnoće. I to je jedan od naslijeđenih problema za koje nismo odgovorni.

11. Je li vaša imovinska kartica ispravno popunjena i pravovremeno izmijenjena? Kupili ste kuću od 109 kvadrata u Metkoviću u razdoblju kada ste postali gradonačelnik. Kako ste i kad kupili kuću? S kolikim kamatama i u roku od koliko godina morate vratiti pozajmicu nadbiskupu i bivšem apostolskom nunciju mons. Martinu Vidoviću?

Imovinska kartica je ispravno popunjena. Kuću sam kupio 10. prosinca 2013. godine sklapanjem kupoprodajnog ugovora sa vlasnicima kuće. Pozajmnicu od 222.000,00 kuna, kojim iznosom sam kupio kuću, bez kamata planiram vratiti u roku od 20 godina, tj. 240 mjeseci. Mjesečni anuitet iznosi 925,00 kuna. U zakonskom roku sam prijavio novu imovinu u 2014. godini i zatražio pravovremenu izmjenu. Zbog mijenjanja sustava u Povjerenstvu za sukob interesa, moja kartica nije obrađena, te se u trenutku kad je uočen njihov propust, izmjena i prihvatila.

12. Bavite li se vašom primarnom strukom trenutno, kao liječnik, gdje u kojim još ustanovama?

Radim 45 minuta tjedno u Zdravstvenoj ustanovi za medicinu rada u dr. Bošnjak, u Metkoviću, i to pri pregledima za koji se vežu za nošenje oružja. Zbog obima posla kojim se bavim kao gradonačelnik, nemam trenutno mogućnost raditi kao psihijatar za izdavanje nalaza i mišljenja.

13. Koliko se protiv vas trenutno vodi sudskih sporova n sudovima u RH? O kojim se slučajevima radi, odnosno o kojim u koje ste uključeni kako gradonačelnik Grada Metkovića

Koliko sam upoznat ne vodi se nijedan sudski spor.

14. Je li Mirko Volarević kojega ste zaposlili u gradsku upravu član MOST-a? Bio je na vašoj listi. Koje je stručne spreme i koje je prethodno radno iskustvo imao prije zaposlenje.

Mirko Volarević je član MOST-a i bio je na listi MOST-a za Gradsko vijeće na izborima 2013. godine. Ima završen diplomski specijalistički stručni studiji odnosno visoku stručnu spremu. Prije zaposlenja radio je oko dvije godine u tvrtki koja se bavi računovodstvom i financijama te zadovoljavao sve kriterije natječaja. Ne vidim zašto se netko ne bi trebao javiti na javni natječaj za posao samo zato što je član neke političke stranke.

Napominjem da je na natječaju za radno mjesto Pročelnik jedinstvenog upravnog odjela, Mirko Volarević bio jedina osoba koja je pristupila testiranju.

15. Je li Vaš zet Pero Jerković zamjenik predsjednika nadzornog odbora u tvrtki NPKLM VODOVOD d.o.o. i predsjednik nadzornog odbora gradske tvrtke ČISTOĆA METKOVIĆ d.o.o.?

Gospodin Pero Jerković sudionik je peteročlane inicijative za pokretanje neovisne liste u Gradu Metkoviću koja u prosincu 2012. godine rezultira osnivanjem Mosta nezavisnih lista. Član je predsjedništva Mosta, vijećnik je i predsjednik kluba vijećnika Mosta nezavisnih lista u Skupštini Dubrovačko-neretvanske županije od 19.srpnja 2013 godine. Od 30. prosinca 1999. zaposlen je na mjestu direktora poslovnice i regionalnog direktora u poduzećima iz sustava "Čazmatrans" (prijevoz putnika autobusima u tuzemnom i međunarodnom prometu).

Kako u nadzorni odbor i NPKLM-a i Čistoće Metković d.o.o. političke opcije imenuju svoje predstavnike, gospodin Pero Jerković nije ušao na osnovu rodbinske veze samnom, nego na temelju iskustva, sposobnosti i funkcija koje obavlja u Županijskoj skupštini Dubrovačko-neretvanske županije ali i u tijelima Mosta. Ovdje još jednom napominjemo da je grad Metković jedini grad u Republici Hrvatskoj u kojem članovi upravnih i nadzornih odbora gradskih ustanova i tvrtki ne primaju nikakve novčane naknade za svoj. Budući da  su svi ostali članovi nadzornog odbora NPKLM-a postavljeni prema političkoj funkciji ne vidim nikakav problem u imenovanju gospodina Pere Jerkovića na tu funkciju. Što se tiče naknade koje NPKLM dodjeljuje svim članovima nadzornog obora, podsjećam vas da NPKLM nije u našoj ingerenciji i da ćemo sigurno i tamo ukinuti naknade kada budemo u poziciji. Podsjećam vas da smo ukidanje naknada tražili i u skupštini Dubrovačko-neretvanske županije u kojoj smo oporba s četiri vijećnika.

16. Je li istina da je vaša supruga Maša putem javnog natječaja dobila posao u Osnovnoj školi Stjepana Radića u Metkoviću, a da je jedan od uvjeta natječaja na kojem je zaposlena bio uvjet „najstarije diplome“? Je li vaša supruga zaposlena u razdoblju u kojem ste vi bili gradonačelnik Metkovića?

Moja supruga je nakon 6 godina provedenih na Zavodu za zapošljavanje, prvi privremeni posao dobila prije početka mojeg bilo kakvog javnog djelovanja u politici. Poslije je iz stručne zamjene dobila ugovor o radu. Obrazovne ustanove nisu pod ingerencijom lokalne samouprave, tako da mi ne postavljamo nikakve uvjete. Dodatno, obrazovne ustanove su pod ingerencijom Županija, koje daju svoje članove u upravna vijeća uz školski kolektiv, koji donose sve odluke vezane za obrazovne ustanove, dok lokalne samouprave nemaju svog predstavnika u školskom vijeću.  

17. Raskinuli ste ugovor sa Svjetskom bankom za obnovu i razvoj, koji se odnosio na izgradnju druge faze projekta Jadran s kojim je Metković do sredine 2015. godine trebao dobiti pročistač i glavne kanalizacijske kolektore. Zaustavili ste investiciju vrijednu 50-ak milijuna kuna, kako napreduje situacija s EU fondovima?

Ugovor sa Svjetskom bankom nije raskinut, već je potpisan novi aneks ugovora 30. rujna 2014.g. na iznos 14.373.430,00 u kojem je izgradnja sljedećih objekata isključena iz ugovora: 

  • Uređaj za pročišćavanja otpadnih voda grada Metkovića
  • Crpna stanica Metković i crpna stanica 2
  • Podvodni cjevovod, prijelaz ispod Neretve ( 580 m )
  • Gravitacijski kolektori ( 3580 m )
  • Tlačni kolektori ( 37 m )                                                                                                     

Procijenjena vrijednost tih radova je iznosila 42.200.000.00 kn, što je i navedeno u osnovnom ugovoru sklopljenom 1. travnja 2010.g.

Međutim, nakon provedene javne nabave za uređaj za pročišćavanje otpadnih voda čija je procijenjena vrijednost bila 16.000.000 kn ispostavilo se da je najpovoljnija ponuda iznosila cca 39.000.000 kn. Također nakon izrade glavnog projekta za izgradnju: crpna stanica Metković i crpna stanica 2, podvodni cjevovod -prijelaz ispod Neretve ( 580 m ), gravitacijski kolektori ( 3580 m ), tlačni kolektori ( 37 m ), procijenjena za izvođenje tih objekata je iznosila 105.000.000 kn ( procjena po ugovoru je iznosila 24.200.000 kn ).

Iz gore navedenoga je vidljivo da bi realizacija svih gore navedenih projekata iznosila preko 144.000.000 kn, što višestruko nadmašuje procijenjenu vrijednost ugovora potpisanog 1. travnja 2010.g.

Dogovoreni iznos financiranja iz ugovora potpisanog 1. travnja 2010 g., a za iznos za koji se ispostavilo da je višestruko veći od planiranoga je izrazito nepovoljan za krajnjeg korisnika (građane grada Metkovića ).

Naknada za razvoj koju plaćaju građani grada Metkovića, a koja iznosi 2,34 kune/m3 sukladno procijeni izgradnje od 42.200.000.00 kn bih se trebala povećati 2 do 3 puta.

Zbog svega gore navedenoga odlučeno je da se krene u izradu nove projektne dokumentacije kroz ugovor sa Svjetskom bankom, gdje bih za iznos od cca 250.000.000 kn dobili najoptimalnije rješenje za rješavanje javne odvodnje grada Metkovića kod koje bih 95% korisnika bilo spojeno na sustav javne odvodnje.

Ovdje je potrebno istaknuti da kod osnovnog ugovora od 1. Travnja 2010.g. bih imali za iznos od 144.000.000 kn izgrađen uređaj i 3,6 km kolektora bez iti jednoga priključenog novog korisnika, a samo je 35% korisnika spojeno na postojeći sustav javne odvodnje.

U drugom dodatku ugovora sa Svjetskom bankom koji je potpisan 30.9.2014. g. i u sklopu kojeg će biti izrađena: studijsko – projektna dokumentacija potrebna za prijavu  projekata sufinanciranih iz EU fondova  je definiran obuhvat zahvata na kompletnom području grada Metkovića sa razdjelnim sustavom javne odvodnje koji je nemjerljivo ekonomičniji  za izgradnju, a posebno za održavanje sustava.  

18. Je li istina da ste u Metkoviću koristili usluge državljanina Irske oko pripremanja EU fondova, građani kažu prevaranta kojemu je bilo zabranjeo ući u neke zemlje Eurposke unije, tvrda na kraju i da je vas prevario i pobjegao?

Koristili smo usluge brojnih osoba kroz projekte, uključujući i osobu koja ima irsko državljanstvo, iako mi je prva vijest da je ta osoba bilo kakav prevarant. Vrijeđati i prozivati osobu na ovaj način bez bilo kakvog dokaza, potpuno je protiv svih pravila novinarske struke i etike. U trenutku kad bi završili faze projekata u kojem su nam bile potrebne usluge pojedinih osoba sa specifičnim zvanjima, tad je prestajao i njihov radni odnos. Isti ugovor je postojao i u ovom slučaju, u kojem je osoba ispoštovala svoje obveze.

19. Vaša politika u javnosti se smatra revolucionarnom. Koje projekte i promjene biste nakon pola mandata istakli kao najpozitivnije i najuspješnije?

Vratili smo 70 % posto dugovanja te se ponašali odgovorno jer smo gradski novac tretirali kao novac građana. Vjerojatno se to s obzirom na ponašanja političara u Hrvatskoj promatra kao nešto revolucionarno. Od projekata bih istaknuo dobivanje preko 6 milijuna kn iz različitih izvora za projektnu dokumentaciju za rješavanje odvodnje na području Grada Metkovića. Zatim bih spomenuo projektiranje, izradu, dobavu, izgradnju, montažu, testiranje i puštanje u rad biljnog uređaja za pročišćavanje otpadnih voda naselja Prud vrijedan 7 milijuna kn (100% darovnica Svjetske banke)

Također, uredili smo raskrižje Splitske ulice i ulice Andrije Kačića Miošića (300.000 kn iz Ministarstva regionalnog razvoja - Europski fondovi), dovršili uređenje Hebrangove ulice, obnovili i digitalizirali Gradsko kino ( 800.000 kn), dogovorili IPA program prekogranične suradnje vrijedan 479.490,13 eura, od čega gradskoj tvrtki Metković d.o.o. pripada gotovo 240.000 €, s time da su 198.500 € nepovratna sredstava. Od 56 prijavljenih projekata iz cijele Hrvatske, novac je dobilo samo pet aplikanata, među kojima je i Metković d.o.o., koji je to ostvario u suradnji s Javnim poduzećem Vodovod i kanalizacija Budva.

Naziv Projekta je Održivo upravljanje vodnim resursima, a svrha mu je odobrenim novcem nastaviti razvoj nadzornoga upravljanja sustavom na vodoopskrbnoj mreži grada Metkovića. Taj projekt podrazumijeva izvođenje radova i montažu opreme na određenim lokacijama u gradu, a radovi obuhvaćaju izgradnju šahtova, ugradnju elektro ormara, mjerača protoka tlaka i zasuna.

Spomenuli bismo i projektnu dokumentaciju za izgradnju Lađarskih dvora u vrijednosti od 300.000 kn (Ministarstvo turizma).

20. Što planirate još značajnije napraviti za Metković sljedeće dvije godine?

Za 8 projekata već je završena kompletna projektna dokumentacija i spremni su za predaju na natječaje koji će se uskoro otvarati. Dodatnih 6 projekata je upravo u izradi. U ovom trenutku ne želim precizno navoditi o čemu je riječ, osim da se radi o poduzetničkim i infrastrukturnim projektima za koje vjerujem da će ojačati poduzetništvo u Gradu Metkoviću. Dosad se pokazalo da su projekti značajno teže prolazili u trenutku kad bih javno rekao što planiramo. 

Popularni Članci