Frano Luetić o skupim avionskim kartama na relaciji Dubrovnik-Zagreb: 'Postoje načini da se uspostavi dogovor'

Autor: Aida Čakić Autori fotografija: Aida Čakić
Novi direktor Zračne luke Dubrovnik Frano Luetić komentirao je visoke cijene avionskih karata Croatia Airlinesa na relaciji Dubrovnik-Zagreb za stanovnike krajnjeg juga Hrvatske. Riječ je o očito nerješivom problemu koji muči građane, a s vremena na vrijeme se potegne rasprava i najavljuju brojna rješenja koja do sada, osim subvencija, nisu zaživjela.

Visoke cijene avionskih karata na relaciji Dubrovnik-Zagreb često su tema brojnih dubrovačkih političara koji se u svojim javnim istupima zalažu kako bi one trebale biti znatno niže za stanovnike krajnjeg juga. Dubrovački HNS-ovci, na čelu s bivšim gradonačelnikom Androm Vlahušićem, pokretali su peticiju te se zalagali da Grad kupi 50 tisuća karata, s tim da cijena povratne karte ljeti košta 750 kuna, a zimi 550 kuna. Gradonačelnik Mato Franković oštro je kritizirao Croatia Airlines prozvavši ih kako "Dubrovčane tretiraju kao građane drugog reda", a o navedenom problemu žalio se i premijeru te je najavljivao da će apelirati na dovođenje novog avioprijevoznika ako Croatia Airlines ne bude imala razumijevanja. Predsjednik Uprave Croatia Airlinesa Jasmin Bajić nakon preuzimanja dužnosti, u prosincu, se sastao s Frankovićem te su izrazili "spremnost na dijalog kako bi se zajedničkim djelovanjem ostvarili pozitivni pomaci na zadovoljstvo korisnika, ali i nacionalnog avioprijevoznika". I Dubrovačka stranka na čelu sa Željkom Ragužem apelirala je Ministarstvu financija i Upravi Zračne luke Dubrovnik sa zahtjevima o ukidanje PDV-a na avionske karte na relaciji Dubrovnik-Zagreb i obratno za sve građane Dubrovačko-neretvanske županije te ukidanjem aerodromskih pristojbi na istoj relaciji.

Novi direktor Zračne luke Dubrovnik Frano Luetić, nedavno prilikom preuzimanja dužnosti, istaknuo je kako se "ne želi miješati u politiku Croatia Airlinesa i njihov način poslovanja", no izrazio je nadu u rješenje problema skupih avio karata za stanovnike Grada i Županije.

- Takse, a ne pristojbe kako se često nazivaju, su usluge za putnički servis i kao takve svaka zračna luka ima jer pruža nešto korisnicima. Ne može putnik naprimjer ući u zgradu koja nije klimatizirana, nema wc ili monitor i slično. Riječ je o cijeni koja je ekonomska i nije se mijenjala godinama, a ona je što se tiče nas, u domaćem prometu, pet eura na što se nadovezuju druge stvari poput naknade za zaštitu što nije naš izum jer pregled putnika i prtljaga postoji u svim državama. Također, tu je i pdv koji ne ide nama - pojasnio je Frano Luetić.

- Nadam se da ćemo se naći i skupa dogovoriti poboljšanje nekih stvari kao što su bile subvencije Grada Dubrovnika. Postoje načini da se uspostavi dogovor i nema razloga da našim ljudima to ne omogućimo - kazao je Luetić istaknuvši kako nije dobro da se pogodnosti daju turistima koji čine 70 posto putnika na relaciji Dubrovnik-Zagreb.

Bivši direktor Zračne luke Dubrovnik Roko Tolić osvrnuo se na često spominjan argument kako je jeftinija karta iz Dubrovnika za neke europske destinacije nego za Zagreb.

- Ne možemo kriviti kolege iz Croatia Airlinesa zbog pdv-a od 25 posto. Mi koji živimo na jugu također plaćamo naknadu za autoceste i željeznice, a nemamo pruge ni autoceste pa sukladno tome možda bi kroz određene inicijative mogli tražiti smanjenje pdv-a na toj liniji za let preko BiH što bi nam značajno pomoglo - rekao je Tolić naglasivši kako ne kudi kolege iz CA jer su u istom biznisu.

Popularni Članci