VODIČ ZA KUPNJU Bliži nam se Black Friday, znate li što je to uopće?

Autor: dubrovackidnevnik.hr Autori fotografija: Dominik Grguric/PIXSELL
Crni petak, dan nakon američkog Dana zahvalnosti već se tradicionalno obilježava kao dan kada počinju rasprodaje. Kao i mnoge druge stvari koje dolaze iz SAD-a i Crni petak prihvatili smo s vremenom kao nešto svoje, a trgovci su ga masovno počeli oglašavati. Ni ove godine neće izostati oglašavanje velikih popusta i akcija, ali ni prigovora da sve to nisu prava sniženja i da se u inozemstvu mogu dobiti daleko veći popusti.

Ove godine Crni petak pada na 29. studeni i to je dan kada će se u fizičkim trgovinama, ali i na online shopovima nuditi popusti od 20 do 70 posto. Česte kritike na račun hrvatskih trgovaca odnose se na visinu popusta koji nisu baš jednaki onima u američkim kod kojih je uobičajeno sniziti cijene na 50 do 60 posto (za neke artikle i do 80 - 90 posto).

U Dubrovniku je prošle godine Crni petak došao sa zakašnjenjem jer nije bio previše najavljivan, a popusti su bili mizerni. 

U jedinom konkretnom shopping centru u blizini grada, Sub City u Srebrenom, trgovine su bile spremne za taj dugo očekivani tjedan. Naime, New Yorker i H&M imali su popuste tijekom cijelog tjedna te razne pogodnosti. Popusti od 20 do 50 posto su u H&M trgovini, a u New Yorkeru su dijelili kupone te imaju također popuste do 50 posto. 

"Tijekom Black Fridaya na dan 23. studenoga 2018. broj fiskaliziranih računa iznosio je ukupno 7,198.887, a iznos fiskaliziranih računa iznosio je 689,566.364,61 kunu. U sklopu Black Fridaya raspon sniženja kreće se između 20% i 70% i u načelu je riječ o većim popustima nego tijekom sezonskog sniženja", službeni su podaci Hrvatske gospodarske komore.

U Sjedinjenim Američkim Državama prošle godine prosječan kupac je potrošio oko 1000 dolara na Crni petak.

Popularni Članci