Grad Dubrovnik predstavio Pametnu cestu, prometnicu koja nepogrješivo mjeri inteligenciju dubrovačkih vozača

Autor: dubrovackidnevnik.hr
Dubrovnik je, kao prvi grad u svijetu, predstavio nevjerojatno otkriće – Pametnu cestu s kojom su čak i Japanci oduševljeni

Grad Dubrovnik prvo je urbano naselje na svijetu koje je predstavilo nevjerojatan izum – pametnu cestu koja u roku isti tren mjeri inteligenciju osobe za upravljačem. Na kojem principu funkcionira ovo fantastično otkriće?

Vrlo je jednostavno. Kada vozač u Gružu želi skrenuti iz Vukovarske ulice na Obalu Stjepana Radića i dalje nastaviti prema gruškoj tržnici ima mogućnost prestrojavanja u dvije trake. Međutim, kako se približava Obali Stjepana Radića, desna se traka spaja s lijevom i dalje nastavlja kao jedan krak. Mnogi vozači to znaju, pa se odmah prestroje u lijevu traku, a zbog neprekidne turističke gužve u Gružu, često se formiraju kolone. No, postoje i oni vozači, koji odmah krenu desnom trakom, pređu čitavu kolonu, te se na njenom kraju lijevim žmigavcem ubacuju u lijevu stranu, gdje ostali vozači nepomično čekaju već nekoliko sati.

Tu dolazimo do glavnog catcha naše pametne ceste – upravo trak u koji se vozač prestrojio govori sve o njegovoj inteligenciji. Vozači koji stoje i čekaju u lijevoj traci su – klasični glupaci. Pametni vozači, naime, sve to lijepo pređu desnom stranom, pa se na točki spajanja ceste, zadovoljno umetiljaju lijevim žmigavcem u onu kolonu koja već nekoliko dana nije makla s mjesta. Dok ih vozači glupaci, zbog manevra metiljavanja, sa svojih usana gađaju pičkama milim materinim, oni se zadovoljno smješkaju i govore si u bradu „Hvala oče, hvala majko što ste me ovako pametnog napravili, jer da nisam ovako domišljat, sad bih bio dole negdje na kraju ove gužve, svjetlosnim godinama udaljen od gostiju što me čekaju na transfer.“

Iz Grada Dubrovnika pak tvrde, da su neumoljivi statistički podaci prve svjetske Pametne ceste pokazali kako su najpametniji stanovnici našeg grada – vozači koji prebacuju turiste, jer su upravo oni najčešći korisnici desne trake, dok sredovječne žene većinom spadaju u najgluplje vozače, jer one najviše čekaju u lijevoj traci.

Denis Pavela iz Udruge Sigurnost u prometu oduševljen je rezultatima Pametne ceste. Smatra kako je inteligencija vozača itekako važna u prevenciji prometnih nesreća.

-Pametna cesta je pokazala da vozači koji biraju desnu traku imaju najveći kvocijent inteligencije od svih sudionika u prometu. Stoga predlažemo da zakonodavac u novom Zakonu o sigurnosti prometa na cestama uvrsti odredbu prema kojoj maksimalna dopuštena brzina nekog vozila mora odgovarati kvocijentu inteligencije vozača tog istog prometala. Što to u praksi znači? Pa, ako osoba ima kvocijent inteligencije 130, može voziti 130 kilometara na sat, a ako ima, primjerice, kvocijent 60, onda joj je ograničenje 60 km/h.  Prema podacima Pametne ceste, vidi se da taksisti, uberaši, ekocidaši, cammeleonaši imaju najveći kvocijent inteligencije, pa je i normalno da najbrže voze. Oni su toga već odavno svjesni, pa to već godinama rade, unatoč što im zakonodavac to nije nikad službeno omogućio. Ja svejedno pozdravljam njihovo divljanje po cestama, jer je to u skladu s njihovom inteligencijom – zaključio je Pavela.

Iz Grada Dubrovnika hvale se kako su Japanci oduševljeni dubrovačkom Pametnom cestom, te su već pismeno zatražili autorska prava na korištenje patenta pametne ceste po prometnicama u Hiroshimi i Nagasakiju.

-Bit će to bomba za Hiroshimu i Nagasaki - rekao je gradonačelnik Mato Franković - Mislim, taj posao s Japancima je bomba… Napunit će nam proračun.

Maro Marušić

NAPOMENA: Tekst je satira

Popularni Članci