Prvi automobil proizveden prije 114 godina

Autor: dubrovackidnevnik.hr Autori fotografija: Dubrovački Dnevnik
Tvrtka Opel postoji već od 1862, a s proizvodnjom automobila su započeli 1899. godine. Od tada je Opel je prošao kroz burna razdoblja.

Opelova povijest počinje 1862. godine kada je Adam Opel pokrenuo posao u njemačkom gradu Russelsheimu proizvodeći šivaće strojeve. Godine 1886. Opel proizvodi svoj prvi bicikl, a 1899. i prvi automobil nazvan Opel-Patentmotorwagen System Lutzmann, čime je ova kompanija drugi najstariji proizvođač automobila, odmah nakon Daimler-Benza.

Ujesen 1902. Opel predstavlja Lutzmann Motorcar patent s motorom od 10/12 KS. Ovi su automobili uskoro postali vrlo popularni: do 1906. ih je s proizvodne linije sišlo preko tisuću. Do 1914. Opel je nadmašio sve konkurente i postao najveći proizvođač automobila u Njemačkoj, a brand je stvorio imidž proizvođača popularnih i cjenovno pristupačnih hit modela, kao što su Doktorwagen (1909.) ili Puppchen (1914.). Upravo su ti automobili utemeljili Opelovu korporativnu etiku koja podržava proizvodnju visokokvalitetnih, pouzdanih i pristupačnih vozila za različite kupce.

Godina 1929. označila je početak teških vremena za automobilsku industriju. Milijuni su ostali bez posla u jeku globalne gospodarske krize. Na kraju divljih dvadesetih, svjetska ekonomija srušila se kao kula od karata, no Opel je hitro reagirao i pronašao snažnog partnera u američkom gigantu, tvrtci General Motors. Proizvođač automobila iz Rüsselsheima uspio se konsolidirati na tržištu te je do 1935. podigao broj proizvedenih vozila u godini dana na 100.000.

Među tadašnjim proizvodima ističe se novi kamion Blitz koji se proizvodio u tvornici u Brandenburgu. U to je vrijeme tvrtka iz Rüsselsheima predstavila važnu tehničku inovaciju: Opel Olympia bila je prvo njemačko vozilo iz masovne proizvodnje sa samostojećim karoserijskim okvirom načinjenim od čistog čelika. Godinu kasnije postavljeni su temelji za priču o uspjehu u klasi kompaktnih vozila koja traje sve do danas. Početak je obilježio prvi Kadet. Do 1936. Opel je postao najveći proizvođač automobila u Europi, a godišnje je izbacivao na tržište preko 120.000 vozila.

Kada se 1962. slavio Opelov stoti rođendan otvorena je druga Opelova tvornica, u Bochumu, a u njoj se proizvodio novi Kadett. Šezdesetih godina pojavili su se brojni novi modeli koji su stvorili reputaciju Opela kao sportskih i uzbudljivih automobila – tu su legendarni Commodore, Manta i modeli s prefiksom GT. Opel je također osnažio svoju poziciju u gornjem segmentu svojom prestižnom linijom KAD (Kapitän, Admiral, Diplomat) koju su kasnije zamijenili Senator i Monza.

Početkom sedamdesetih godina prošlog stoljeća Opel je bio najuspješniji njemački proizvođač automobila. U Rüsselsheimu nastaju novi modeli kojima je u fokusu sigurnost, ekonomičnost i ekološka prihvatljivost. Peta generacija Kadetta prvi put dolazi s prednjim pogonom te ima koeficijent otpora zraka od svega 0,39, što ga čini jednim od najaerodinamičnijih kompaktnih automobila. Rekordno niski koeficijenti nastavljaju se s Omegom A i Calibrom. Osamdesetih godina glavna preokupacija postaje kontrola emisije štetnih plinova i Opel je ponovno među pionirima: brand iz Rüsselsheima prva je njemačka kompanija koja je ponudila čitavu gamu svojih proizvoda s katalizatorima, a od 1989. svi su modeli opremljeni ovom tehnologijom.

Upravo tada se pojavlila i prva generacija Vectre koja je nastavila jednako uspješan život kroz sljedeće dvije generacije. 1992. Opel je otvorio vrata svoje nove tvornice u Eisenachu koja je tada bila najmodernija na svijetu, a nakon pet godina njemački proizvođač ponudio je ekonomičan motor s tri cilindra te se iste godine vraća u segment lakih komercijalnih vozila. 2008. godine dolazi do velikog preokreta u dizajnerskom jeziku predstavljanjem Insignije, koja je smijenila Vectru i započinje nova moderna era u Opelu te repozicioniranje branda kao velikog europskog proizvođača automobila.

Opel i njegov britanski sestrinski brand Vauxhall sada prodaju automobile u preko 40 zemalja. Kompanija zapošljava oko 40.500 djelatnika u svojim tvornicama i inženjerskim centrima u šest europskih država. Samo u 2010. godini Opel je prodao preko 1,1 milijun osobnih i lakih komercijalnih vozila, čime je u Europi osvojio 6,2% tržišnog udjela. Predstavljanjem električne Ampere Opel je utemeljio novi segment u europskoj automobilskoj industriji i učvrstio svoju poziciju lidera u području naprednih rješenja za mobilnost budućnosti.


Izvor: automotoportal.hr

Popularni Članci