STANJE U PROMETU Andro Vlahušić: Više od 90 posto prometnih problema u gradu rješavaju dva projekta (FOTO)

Autor: dubrovackidnevnik.hr Autori fotografija: Goran Mratinović
Bivši dubrovački gradonačelnik Andro Vlahušić osvrnuo se na prometne probleme u Dubrovniku.

Na službenom Facebook profilu napisao je kako 90 posto prometnih problema u gradu rješavaju dva projekta.

"Iz priložene dvije fotografije vidljivo je prometno rješenje Ilijine glavice koje rješava prometne gužve u Dubrovniku. Projekti napravljeni, jeftina izvedba, bez novih prometnica i garaža koje su potvrdili profesori sa Prometnoga fakulteta Sveučilista u Zagrebu.

Andro Vlahušić/Facebook

Projekt rekonstrukcije Volantinove ulice napravila je tvrtka Geoproming, a uključuje rekonstrukciju ceste, kolnika, odvodnje te pripadajuće infrastrukture. Projekt nove semaforizacije križanja Ilijine glavice sa video simulacijom temeljem brojanja prometa, napravila je tvrtka Promel. 

Andro Vlahušić/Facebook
Oba projekta su plaćena i nalaze se u gradskoj upravi. 
Cijena izvedbe oba projekta manja je od 3 milijuna kuna, a mogu se izvesti za dva mjeseca. Nakon rekonstrukcije Volantinove ulice, kojom se promet okreće u suprotnome smjeru, dobiva se još jedan vozni trak na početku Zagrebačke ulice, dodaju se dva semafora na kraju oba vozna traka te se prilagođava kompletna semaforizacija raskrižja Ilijina glavica," napisao je Vlahušić.

Osim toga, tvrdi, kako za grad bez gužvi, Gradsko vijeće treba donijeti nekoliko odluka, kojima bi uredili prometovanje oko povijesne jezgre.

"Ukinuti vinjete za turističke autobuse te uvesti plaćanje po svakome zaustavljanju na Pilama u iznosu od 1500- 2000 kuna, što uključuje i naplatu zaustavljanja autobusa za prevoz putnika žičarom. Navedenom odlukom, temeljenoj na presudi Visokog Trgovačkog suda, de facto bi se bez posebnih zabrana u cijelosti ukinuo prijevoz shuttle autobusa s kruzera do Pila, koji bi preuzeo Libertas direktnim prijevozom Gruž - Pile preko Boninova. Izletnički autobusi koji vode putnike na razgledanje grada, imali bi besplatan prolaz Zagrebačkom ulicom kao i dosada. Iz Gruža bi vozili preko Batahovine te magistralom i ulicom Pera Bakića, dolazili na Ilijinu glavicu bez da opterećuju gradske prometnice," napisao je Vlahušić te dodao kako za urediti gradski prijevoz na području grada ne treba mijenjati Zakon o liberalizaciji taxi usluga, nego donijeti nekoliko gradskih odluka. 

"Ukinuti prijevoz taksijem od Doma zdravlja preko Boninova do Pila, uvesti žutu traku za taksiste na Ilijinoj glavici u dužini od 200 metara koja završava semaforom," navodi te pojašnjava kako Grad i prometna policija koja se nalazi na samome križanju Ilijine glavice upravljaju s dva semafora na ulazu u Zagrebačku ulicu.

"Ovisno o stanju prometa donose potrebne odluke i semaforskom regulacijom prave restrikciju broja taksista na optimalnu mjeru. Sve su prometnice oko povijesne jezgre pokrivene video nadzorom, a posebno Pile i Ploče u realnome vremenu. Plaćeni su parking senzori za sva taxi stajališta oko grada, stajališta za autobuse, a nedavno i parkinzi. Imamo dvostruki tehnički uvid u stanje prometa, oko grada, plus dojave policajaca i prometnih redara, čime upravljanje prometom postaje jednostavno. Čitamo da i sadašnja gradska uprava i gospodin Franković prihvaćaju koncept koji sam postavio prije više godina, potvrdio Prometni fakultet, a hrvatske tvrtke napravile projektnu dokumentaciju," zaključio je Vlahušić.

Popularni Članci