DUBROVAČKI UGOSTITELJI NA MUKAMA Zbog stiliziranih bočica Coca-Cole plaćaju ovo piće pedeset posto više

Autor: dubrovackidnevnik.hr Autori fotografija: DD, Coca-Cola
Coca-Cola, kako stoji na njihovoj službenoj internetskoj stranici, slavi ljepote Hrvatske tako što su osmislili ograničenu seriju bočica koje su oblijepljene najpoznatijim hrvatskim gradovima.

Turistička sezona je na vrhuncu i Dubrovnik niže rekorde zbog čega svi koji rade u ovom sektoru prilično dobro zarađuju, naravno neki manje, a neki više. Dubrovački ugostitelji često su na glasu da zbog nerijetko visokih cijena svojih usluga jako dobro zarađuju, no i oni imaju niz probleme. Tako ih proteklih dana jako muči problem koji imaju upravo s Coca-Colom.

Naime, na tržištu su se pojavile posebno dizajnirane i stilizirane bočice Coca-Cole s vizurom Dubrovnika koje doista lijepo izgledaju, ali poprilično koštaju. Osim, Dubrovnika postoje i bočice koje slave ljepote Zagreba, Kopačkog rita, Dioklecijanove palače, Morskih orgulja, Plitvičkih jezera i Arene u Puli. Što se događa u ostalim dijelovima Hrvatske nismo sigurno, no dubrovački ugostitelji izražavaju nezadovoljstvo s odlukom Coca-Cole da povuče s tržišta klasične bočice, a ponudi samo nove dizajnerske koje ih koštaju čak pedeset posto više.

Predsjednik Udruge ugostitelja Dubrovnik Ante Vlašić za Dubrovački dnevnik pojasnio je kako je Coca-Cola tu odluku donijela nenajavljeno.

- Brendirali su Hrvatsku Coca-Colu, stavili folije na postojeće boce i podigli cijenu u nabavi za pedeset posto bez da su ikog obavijestili o toj odluci ili da su dali opciju alternative. Jednostavnu su promijenili cijenu preko noći – kazao je Vlašić te dodao kako se nigdje na tržištu ne može nabaviti ovo piće u klasičnim bocama. Prema njegovom mišljenju to je stvorilo nezgodnu situaciju ugostiteljima koji već imaju formirane cijene.

- Posebno razočaranje je što je ovo napravljeno u sred sezone, a ne postoji nikakva alternativa. Možda bi neki ugostitelji podržali ideju novih stiliziranih boca, ali problem je što projekt nije ranije predstavljen – govori Vlašić te dodaje kako bi zbog ovog noviteta i ugostitelji trebali podići cijenu Coca-Cole krajnjim korisnicima za pedeset posto što je prema njegovom mišljenju „dosta nezgodno“. Ovako nove bočice koštaju samo ugostitelje, no oni su već pronašli poprilično radikalno rješenje u ovoj situaciji za jedan od najpoznatijih svjetskih brendova. Naime, okrenuli su se Coca-Colinom vječnom rivalu.

- Većina kolega je odlučila prijeći na Pepsi i otkazuju suradnju Coca-Coli. Stalno me zovu kolege iz Udruge i pitaju što da rade pa smo se odlučili žaliti Coca-Coli, a oni su, na sve to, samo nam dali mail za pritužbe. Dva tjedna govore kako će biti vraćene stare boce za one koji to žele, ali odavno je to vrijeme prošlo, a mi i dalje plaćamo pedeset posto više – pojasnio je predsjednik Udruge ugostitelja Dubrovnik.

Prema njegovim riječima, ovo nije dobar primjer partnerskog odnosa jer su dubrovački ugostitelji, kako dodaje, dovedeni pred gotov čin.

- Ovo je na neki način ucjena jer ugostitelji moraju uzimati isključivo taj proizvod po nametnutoj cijeni, a već odavno imaju tiskane cjenike – govori Vlašić. Tako su ugostitelji koji su već formirali i tiskali cjenike prinuđeni na promjene u svakom slučaju.

- Ako ne želimo gubiti novce na povećanoj cijeni u nabavi i mi moramo podići cijenu pića što je potrebno izmijeniti u novim cjenicima, a svakako ako se odlučimo uvesti Pepsi i to moramo promijeniti. Sve to stvara dodatni neplanirani trošak. Puno je lakše malim, a znatno teže velikim lokalima koji imaju tiskane i uvezene cjenike koji koštaju po 50 kuna svaki i uz to imaju po 50 stolova - naveo je Ante Vlašić istaknuvši kako su ugostitelji oštećeni.

- Osim štete koja je nastala ugostiteljima, ovo je primjer loše poslovne prakse, a najviše može izgubiti Coca-Cola jer će se mnogi okrenuti konkurenciji – zaključio je za Dubrovački dnevnik predsjednik Udruge ugostitelja Dubrovnik Ante Vlašić.

Aida Čakić

Popularni Članci