'NASTAO BI KAOS' Franković ukazao na crni scenarij u slučaju potpune liberalizacije taksi djelatnosti

Autor: Aida Čakić Autori fotografija: Tea Stjepović
Već dugo traju prepirke između hrvatskih taksista i ministra Olega Butkovića po pitanju prijedloga Zakona o prijevozu u cestovnom prometu.

Iz Ministarstva prometa tvrde kako prijedlog novog Zakona o prijevozu u cestovnom prometu bi trebao omogućiti liberalizaciju taksi tržišta i građanima omogućiti dostupniji i jeftiniji taksi prijevoz, dok taksisti žele spriječiti nelegalni rad strane tvrtke neregistrirane u Hrvatskoj te smatraju kako prijedlog kao takav šteti domaćim obrtnicima i poduzetnicima.

Na zadnjoj sjednici Gradskog vijeća Grada Dubrovnika razgovaralo se o posljedicama koje bi stvorila liberalizacija taksi djelatnosti te što bi to značili za Dubrovnik. Svakako, ne treba zaboraviti kako pitanje obavljanja taksi djelatnosti u Gradu nije tek tako nevažna stvar jer grad ima veliki turistički potencijal pa svi koji se bave tim poslom svaku promjenu itekako osjete na svojoj koži.

Gradonačelnik Franković naglasio je kako je više puta isticao jasne stavove po pitanju auto taksi djelatnosti, a posebno se osvrnuo na Grad Dubrovnik.

- Jedan sam od rijetkih gradonačelnika koji su kritizirali aktualni prijedlog zakona i osobno ga smatram iznimno lošim i nepovoljnim po gradove i općine. Potpunom liberalizacijom tržišta po novom prijedlogu zakona mogla bi se dogoditi katastrofa, a nitko nije svjestan kako bi se to negativno odrazilo na Dubrovnik - kazao je Franković dodavši ako se zakonom omogući potpuna liberalizacija i udovolji svima koji kao gospodarski subjekti imaju registriranu djelatnost prijevoza putnika moglo bi se dogoditi da veliki broj ljudi iz unutrašnjosti Hrvatske dođe u Dubrovnik voziti taksi.

- Zamislite scenarij u kojem bi se taksisti iz Zagreba, Vukovara, Bjelovara i ostalih mjesta spustili u Dubrovnik, još bi naši lokalni taksisti radili, pa ako se pridoda i Uber... Dogodilo bi se u jednom trenutku da ima tri tisuće taksista u gradu i uzalud nam tada svi razgovori s kruzerima i uvođenje reda kada bi taksisti okupirali ulice - rekao je Franković istaknuvši kako je razgovarao u New Yorku s tvrtkom koja upravlja gradom po pitanju turizma. Oni su naime, imali sličnih problema s Uberom prije par godina zbog čega su se stvarale velike gužve, a kasnije su uveli da za Uber može voziti samo onaj tko živi u gradu zadnjih pet godina što je riješilo sve probleme.

- Predlagao sam liberalizaciju tržišta na području Dubrovačko-neretvanske županije, ali ne cijele Hrvatske . U tom slučaju tržište je dovoljno veliko i cijene bi bile niže, a ne bi bilo kaosa, no ako se ovakav zakon usvoji bojim se da se neredi neće moći izbjeći. Nadam se da će Ministarstvu prihvatiti takve argumente jer su oni usmjereni na dobrobit lokalne zajednice - zaključio je gradonačelnik Dubrovnika Mato Franković.

Popularni Članci