PALA PRVA ŽRTVA Novac pošao za Pelješki most, za druge projekte ga je nestalo

Autor: dubrovackidnevnik.hr Autori fotografija: ILUSTRACIJA
Projekt gradnje mosta Gradiška preko rijeke Save između Hrvatske i Bosne i Hercegovine prva je financijska “žrtva” mosta Pelješac.

Hrvatske ceste i Ministarstvo prometa planirali su gradnju mosta financirati sredstvima iz Operativnog programu konkurentnost i kohezija za razdoblje od 2014. do 2020. EU je za to namijenio 330 milijuna eura.

No, kako je sav taj novac otišao na sufinanciranje gradnje mosta Pelješac, za sve ostale projekte u cestogradnji nije ostalo novca te će se ovaj projekt morati financirati novim kreditnim zaduženjem. Ministarstvo prometa je pokušalo projekt sufinancirati kroz Europski fond za regionalni razvoj, a u sklopu investicijskog prioriteta 7a – podupiranje multimodalnog jedinstvenog europskog prometnog prostora ulaganjem u transeuropsku prometnu mrežu, no to nije uspjelo.

S obzirom na takav razvoj situacije, kako saznaje Jutarnji u Ministarstvu prometa, Hrvatske ceste će se zadužiti na inozemnom tržištu, najvjerojatnije kod EIB-a ili EBRD-a, uz državno jamstvo. Tek kad Vlada izda državno jamstvo i realizira se kredit, Hrvatske ceste će raspisati natječaj za izvođača radova. To se očekuje do kraja godine. Projekt Gradiška sačinjavaju most preko rijeke Save, 9,5 kilometara četverotračne ceste koja bi spajala most s autocestom Zagreb – Lipovac te međunarodni granični prijelaz najviše kategorije. Ukupna procijenjena vrijednost gradnje mosta i spojne ceste je oko 60 milijuna eura.

Popularni Članci