UZBURKAO DUHOVE Pitarević: Novi vizualni identitet Igara nije kič nego čisti pop art
Prikazani su, pod neonskim osvjetljenjem, palme i sunce, konture zidina, ulaz na Ploče, iznad kojih piše Enter, ispod kojih, pak, piše muzika, ples, kazalište, dok je pored natpisa Enter znak Libertas ispisan žutom, opet neonskom bojom. Neki u ovom projektu vide duh današnjeg vremena i potrebnu kritiku pretjerane komercijalizacije Dubrovnika, drugi, pak, smatraju da nije nastavio tradiciju vizualnog identiteta Igara, te da ulaz u ovaj grad u Pitarevićevoj interpretaciji podsjeća na ulaz u noćni klub, piše Jutarnji.hr.
Veza s gradom
Iz Dubrovačkih ljetnih igara, kojima je ove godine na čelu Dora Ruždjak Podolski, u priopćenju su rekli kako “ovogodišnji dizajn pop jezikom neona propituje ustaljeno i tradicionalno poimanje Igara i Grada. Nosi mnogo simbolike pa ne čudi da se javljaju brojne interpretacije od kojih su neke i vrlo provokativne.”
Maro Pitarević, koji inače na šaci ima tetovirani znak Libertas, o svemu za Jutarnji kaže: “Meni je prije svega veliki užitak raditi za Dubrovačke ljetne igre. Kako su mi nono i nona iz Dubrovnika, imam tu specifičnu poziciju da sam vezan uz ovaj grad, no istodobno ga mogu objektivno promatrati sa strane.”
Na suradnju ga je, tumači, pozvala Dora Ruždjak Podolski, i točno mu objasnila što želi: “Nemoguće je, dakako, napraviti korjenite promjene, no malo svježe krvi i veće otvaranje ka javnosti svakako su dobrodošli. Predstave su često vezane uz ambijent u kojemu se odvijaju pa zato taj ambijentalni ugođaj, grad kao ambijentalna pozornica”, tumači, dalje, Pitarević.
Tanka granica
Palme, sunce, ima li ovdje koketiranja s kičem? “Vi vidite koketiranje s kičem, ja s pop artom. Granica je vrlo tanka. Igrama je, ostalom, ključna riječ sloboda, slijedi i umjetnička sloboda, pa i onog koji kreira vizualni identitet”.
Noćni je prizor zato što se “Igre odvijaju noću”. A čitav je vizualni identitet ostavljen na interpretaciju drugima, “mogu ga tumačiti kako god žele. Mnogi smatraju da je riječ o kritici, no nije. Na vratima, uostalom, jasno stoji natpis Enter, poziva se na ulazak.”
Radio je, kaže, na poziv Krešimira Dolenčića također vizuale za 64. Igre “Walls of Stone, Heart of Art”: “Bila je to paralela arhitekture grada i izgleda srca. No, nisu svi bili zadovoljni niti ovim rješenjem”.
Boris Ljubičić rekao je za dubrovačke medije kako su ovim znakom iznevjereni i Dubrovnik i njegova kultura. Što Pitarević kaže na to? “Obožavam Ljubičića, da ga nema, trebalo bi ga izmisliti. No, što je njegova salveta s natpisom Libertas, jedan od dosadašnji vizualnih identiteta Igara, ako ne osvrt na komercijalizaciju”, kaže Pitarević.
Cijeli tekst pročitajte OVDJE.