UZBURKAO DUHOVE Pitarević: Novi vizualni identitet Igara nije kič nego čisti pop art

Autor: dubrovackidnevnik.hr
Iako je bio svjestan da je njegov rad različit od prethodnih vizualnih identiteta Dubrovačkih ljetnih igara i znao je da će izazvati reakcije, pa iako je i sam radio neke od tih prethodnih vizuala, Maro Pitarević nije očekivao burne polemike koje su se razvile oko njegova novog identiteta za 69. po redu Igre.

Prikazani su, pod neonskim osvjetljenjem, palme i sunce, konture zidina, ulaz na Ploče, iznad kojih piše Enter, ispod kojih, pak, piše muzika, ples, kazalište, dok je pored natpisa Enter znak Libertas ispisan žutom, opet neonskom bojom. Neki u ovom projektu vide duh današnjeg vremena i potrebnu kritiku pretjerane komercijalizacije Dubrovnika, drugi, pak, smatraju da nije nastavio tradiciju vizualnog identiteta Igara, te da ulaz u ovaj grad u Pitarevićevoj interpretaciji podsjeća na ulaz u noćni klub, piše Jutarnji.hr.

Veza s gradom

Iz Dubrovačkih ljetnih igara, kojima je ove godine na čelu Dora Ruždjak Podolski, u priopćenju su rekli kako “ovogodišnji dizajn pop jezikom neona propituje ustaljeno i tradicionalno poimanje Igara i Grada. Nosi mnogo simbolike pa ne čudi da se javljaju brojne interpretacije od kojih su neke i vrlo provokativne.”

Maro Pitarević, koji inače na šaci ima tetovirani znak Libertas, o svemu za Jutarnji kaže: “Meni je prije svega veliki užitak raditi za Dubrovačke ljetne igre. Kako su mi nono i nona iz Dubrovnika, imam tu specifičnu poziciju da sam vezan uz ovaj grad, no istodobno ga mogu objektivno promatrati sa strane.”

Na suradnju ga je, tumači, pozvala Dora Ruždjak Podolski, i točno mu objasnila što želi: “Nemoguće je, dakako, napraviti korjenite promjene, no malo svježe krvi i veće otvaranje ka javnosti svakako su dobrodošli. Predstave su često vezane uz ambijent u kojemu se odvijaju pa zato taj ambijentalni ugođaj, grad kao ambijentalna pozornica”, tumači, dalje, Pitarević.

Tanka granica

Palme, sunce, ima li ovdje koketiranja s kičem? “Vi vidite koketiranje s kičem, ja s pop artom. Granica je vrlo tanka. Igrama je, ostalom, ključna riječ sloboda, slijedi i umjetnička sloboda, pa i onog koji kreira vizualni identitet”.

Noćni je prizor zato što se “Igre odvijaju noću”. A čitav je vizualni identitet ostavljen na interpretaciju drugima, “mogu ga tumačiti kako god žele. Mnogi smatraju da je riječ o kritici, no nije. Na vratima, uostalom, jasno stoji natpis Enter, poziva se na ulazak.”

Radio je, kaže, na poziv Krešimira Dolenčića također vizuale za 64. Igre “Walls of Stone, Heart of Art”: “Bila je to paralela arhitekture grada i izgleda srca. No, nisu svi bili zadovoljni niti ovim rješenjem”.

Boris Ljubičić rekao je za dubrovačke medije kako su ovim znakom iznevjereni i Dubrovnik i njegova kultura. Što Pitarević kaže na to? “Obožavam Ljubičića, da ga nema, trebalo bi ga izmisliti. No, što je njegova salveta s natpisom Libertas, jedan od dosadašnji vizualnih identiteta Igara, ako ne osvrt na komercijalizaciju”, kaže Pitarević.

Cijeli tekst pročitajte OVDJE.

Popularni Članci