ZONA POSEBNOG PROMETNOG REŽIMA PROŠLA NA VIJEĆU! 'Ovu odluku nitko neće moći srušiti jer je zakonska obveza Grada urediti promet!'

Autor: dubrovackidnevnik.hr Autori fotografija: Goran Mratinović
Prijedlog odluke o uvjetima ulaza, prometovanja i izlaza vozila iz zone prometa u zaštićenoj kulturnoj-povijesnoj cjelini i kontaktnoj zoni Grada Dubrovnika usvojen je na današnjoj sjednici Gradskog vijeća većinom glasova vijećnika, uz četiri suzdržana. Suzdržani su bili vijećnici Andro Vlahušić (nezavisni), Anita Bonačić Obradović (SDP) te Đuro Capor i Petra Marčinko iz KLGB Srđ je Grad. 

Riječ je o uvođenju zone posebnog prometnog režima oko Grada, a pravila možete pogledati OVDJE

„Tijekom promatračke misije UNESCO-a, oni su kroz svoja uputstva dali do znanja kako se zona oko Grada mora na neki način zaštititi i da se ona drugačije treba promatrati jer su smatrali tada, 2015., da je broj vozila prevelik. Liberalizacija autotaksi tržišta se dogodila iza toga, broj vozila 2015. u odnosu na sadašnje vrijeme je bio ne dva puta nego 10 puta manji. Imali smo  oko 200 taksi izvršitelja i mi smo razmišljali povećati taj broj, dogodio se veliki otpor taksista koji su govorili da je povećanje do 300 neodrživo. Danas na području Grada ukupno vozi godišnje 7 tisuća taksi izvršitelja. Svatko tko ne želi raditi za nekog drugog se odluči kupiti auto i vozi taksi, drugu godinu ima vozača, treću dva, ako ih uspije naći. Imamo neodrživo priču s nekoliko aspekata. Prvi je sigurnosni u kojem veliki broj vozila gravitira prema Gradu i sva vozila u pojedinim trenucima blokiraju, prolaze oko Grad ai u slučaju bilo kakve hitne intervencije dolazimo u tešku situaciju. Drugi, građani grada bi trebali imati prednosti i prioritete, imaju svoje obveze, moraju biti privilegirani. Ona im se mora omogućiti i omogućila se kroz ovu odluku. Treći segment su gospodarstvenici, bitno je održati normalno poslovanje svima, kroz ovu odluku to i radimo“, izjavio je gradonačelnik Mato Franković te podsjetio kako je na prijedlog Grada izmijenjen Zakon.

Najavio je kako će se ova odluka sigurno više puta u budućnosti mijenjati.

POSTAVIT ĆE SE LED EKRANI S VAŽNIM INFORMACIJAMA 

„Mi smo prvi grad koji ovo uvodi, nemamo know how. Prolazimo kroz razdoblje u kojem ćemo se učiti što trebamo popraviti i kako ići dalje. Moj prvi amandman ide u tom smjeru, a odnosi se na vrijeme kad ova odluka stupa na snagu. Dakle, one kaznene i prekršaje odredbe stupaju na snagu 1. siječnja 2025. godine, a vozit će se s propusnicama od 1. rujna“, izjavio je Franković.

'Srđevci' su predložili da se primjena odluke uvede za razdoblje od 1. travnja do 30 studenog, umjesto od 1. ožujka, kako je predloženo, a taj amandman nije prihvaćen. Franković je kazao kako od 1. ožujka vrijedi za autobusere. 

"Mi bismo lako mogli prihvatiti 1. travnja, ali ako već jedna odluka stupa na snagu 1. ožujka, onda mislim da je u redu da vrijedi i ova", kazao je.

Franković je kazao kako se kroz ovu odluku ne rješava ni ne formulira pitanje PPK te kako je odluka plod razgovora sa strukom, ali i stanovnicima gradskih kotareva i mjesnih odbora. 

Franković je kazao kako se kroz ovu odluku ne rješava ni ne formulira pitanje PPK.

„U odluci je jasno navedeno da sve ulice koje počinju od zone skretanja javne Garaže ulaze u plavu karticu tj. plavu zonu. Stanovnici tog područja nisu obveznici kupovanja PPK  kartice jer tu žive, ali se oni moraju identificirati plavom karticom. Svi ostali koji nisu stanovnici te zone, moraju riješiti svoj status, više je propusnica“, izjavio je Franković.

Što se tiče taksista, kazao je kako slobodni prolazak imaju oni koji imaju ugovore sa Zračnom lukom Dubrovnik, Lučkom upravom, ali i oni koji će se javiti na natječaj te zakupiti stajališta.

„Ovo je početak, svaki početak je težak, a posebno kad sam ne znaš što će biti ono što će se dogoditi u nadolazećim tjednima i mjesecima“, kazao je.

Dodao je i kako će biti postavljeni LEK ekrani s važnim informacijama.

„Od činjenice da se ulazi u zonu posebnog prometnog režima, koliko je slobodnih mjesta. Na Ilijinoj glavici će biti da dolazite prema zoni. Pred Garažom će biti ekran da ulazite u zonu posebnog prometnog režim. Tvrtka Sanitat gospodari s dva iznimno bitna parkinga – na Pilama i na Pločama. Ova zona neće onemogućiti Sanitat u obavljanju svog posla niti joj smanjiti prihode, upravo suprotno jer mogućnost ulaska u zonu sigurno više neće koštati kao i dosad nego će postojati sustav u kojem će trebati bukirati i platiti taj luksuz dolaska na parking mjesto koje vas tamo čeka. To treba imati svoju cijenu“, izjavio je Franković.

OKRETIŠTE NA ZEMLJIŠTU MEDICINSKE 

Kazao je kako je ideja napraviti okretište na zemljištu u vlasništvu Medicinske škole, za one koji ne žele ući u zonu. 

Petra Marčinko (Srđ je Grad) je obrazložila amandman stranke 'Srđ je Grad'.

„Mi smo naglasili kako bismo promijenili da se ovaj režim primjenjuje od 1. travnja. Niz je razloga za takvo što. Veća prometna opterećenja obično kreću nakon Usrksa, dakle u travnju“, izjavila je.

„Drago mi je da su prioritet ove odluke građani pa zato i trebamo raspravljati o ovome. Ovdje je informacija ključna, zato ljudi obično razmišljaju drugačije, jer je nemaju. Iz ove odluke je pomalo postalo nejasno uže središte grada, neki ljudi nisu vidjeli svoju ulicu u popisu ulica. Dakle, nisu navedene sve ulice nego prsten. Dakle, granica je javna garaža, sve prema Gradu je uže središte Grada i imaju plavu propusnicu i ne podrazumijeva PPK“, izjavila je Olga Muratti (HSU).

„Ova vrste propusnice, plava, se dobiva na osnovu prebivališta, nije vezana z PPK. Trebat će se ishoditi i njome se dobije slobodan ulazak u zonu. Sve su propusnice vezane za neku vrstu ulaska, neke su vezane za prebivalište, neke za žurne službe, neke za gospodarske subjekte…“, izjavila je pročelnica Matilda Krile Prkoča.

KAKO ĆE SE RIJEŠITI ZAGUŠENJE OSTATKA GRADA?

Željko Raguž (DUSTRA) je kazao kako ova vozila koja će se smanjiti oko Grada neće nestati, a kako je zagušen i ostatak grada. U ostalim dijelovima grada će još veće gužve nastati, trebalo bi se na što više mjesta doći s garažama“, izjavio je.

Franković je kazao kako se slaže s prijedlogom Raguža oko garaža.

„Međutim to košta milijune eura i to će riješiti jedan segment, a to je promet u mirovanju. Neće riješiti aktivni promet“, kazao je.

Pročelnica Ivana Brnin je detaljno obrazložila odluku.

„Mi govorimo o ulazu, prometovanju i izlazu iz zone koja počinje na križanju ulice Bogišić, okružuje cijeli prsten, u odluci su samo glavne ulice, a završava praktički na Domu zdravlja. Prometovanje je omogućeno svima istim uvjetima, dakle uvjet je propusnica. Građanima je omogućeno više načina na koje mogu regulirati svoj status. Imamo crvenu kategoriju – to je zabrana, to su recimo kamperi. Kategorija zelena – hitne službe i komunalne službe, prolaze neometano, tu su onda i vozila u vlasništvu RH i sl. Plava propusnica-  građani koji žive na užem području povijesne jezgre, područje sam naglasila na početku, vrijedi za sve ulice unutar tog prstena. Propusnica se dobije na temelju prebivališta ili na temelju vlasništva, dakle to obuhvaća i one koji imaju nekretninu na tom području. To nema veze s PPK. Žuta propusnica – za sve građane Grada koji ostvaruju propusnicu na temelju PPK, a dobivaju je i stranci koji unaprijed rezerviraju parkirno mjesto. Uvjet onima koji parkiraju i rezerviraju, primjerice na Pilama, imaju 20 minuta za ulazak u zonu, mogu rezervirati recimo dva sata, nakon toga imaju 20 minuta da napuste zonu. To se odnosi samo na one koji su rezervirali mjesto na Pilama ili ispod žičare. Tu spadaju i stanovnici susjednih općina. Smeđe propusnice su za gospodarske subjekte, u toj kategoriji su i taksi vozila. Niti jedna propusnica ne isključuje plaćanje parkiranja, a propusnica je besplatna“, izjavila je Brnin.

Terezina Orlić (DDS): Dakle ja mogu odvesti unuku u školu i parkirati na Gradac jer imam PPK. Dalje, obitelj ima kuću na Pločama, djeca žive u Zagrebu, dolaze na odmor, kako se to regulira? Imam vlasništvo, ali nemam prebivalište, kuća je na Pločama, što je s time?

„Što se tiče mopeda i motora, njima ne treba propusnica, slobodan je prolazak. Ako obitelj ima nekretninu, ne treba nužno imati prebivalište, ima propusnicu. Ona se računa za užu obitelj. Ako imate u svom vlasništvu parkirno ili garažno mjesto, mogu vam dolaziti gosti i ostali, ali treba unijeti u sustav registarsku oznaku i onda on ima neometan prolazak“, odgovorila je Brnin.

„Razlika je kad jedna obitelj ima Uber i kad netko ima 10 vozila s vozačima? Hoće li onda taj s 10 popuniti kapacitete?“, upitala je Anita Bonačić Obradović (SDP).

'IMAT ĆEMO KRUŽNU LINIJU, MOŽDA UKINEMO VINJETE'

„Ovo je politička priča od 2014. godine, otkako je završena Ilijuna glavica. Što se promijenilo? Liberalizacija autotaksi prijevoza. Ako smo dovoljno mudri, ove točke mogu donijeti 100 milijuna eura koliko vrijedi naplata kroz Zagrebačku ulicu i tri ulaza. Oni bi trebali 30 eura platiti da vide povijesnu jezgru. Donosili smo političke odluke, danas smo svi na tome da to treba naplaćivati. Cilj bi trebala biti regulacija prometa ulaska u povijesnu jezgru turista na način da će moći siv ući, ali pod jasnim kriterijima, građani Dubrovnika ne bi trebali imati nikakva ograničenja, a prilazak bi trebali imati turisti koji su platili prolazak ili neki sadržaj u gradu“, podijelio je Andro Vlahušić (nezavisni) svoju viziju prometa oko Grada.

Kazao je kako najveću gužvu u Dubrovniku čine turistički autobusi.

„Kako mi dolazimo do Grad? Imamo put preko Boninova. Regulira se semaforima. Nitko to ne krši. Zagrebačka ulica je duga do Pila s parkinzima 1000 metara, koliko u 1000 metara možemo staviti prometa? U kilometar može stati 150 auta i gotovo, bez ijednog autobusa“, izjavio je Vlahušić.

„Mi prije Zagrebačke imamo tri trake, kad bi se stavio semafor, tada ti koji uđu ulaze putem garaže. Volantinovom prolaze auta koji ulaze u garažu. Na ulazu iz pothodnika trebaju biti velika vrata. Imamo mogućnost da stavimo semafore na Ilijunu glavicu, jedna traka bi trebala biti za stanovnike grada i zelenu propusnicu“, izjavio je.

Franković se osvrnuo na javljanja vijećnika.

„Što se tiče turističkih autobusa, uveli smo bus web shop gdje se uzimaju termini i slotovi kad se može doći u grad. Kad imamo više kruzeraša, ukidamo mogućnost rezervacija, to radimo planski unaprijed. Vinjete i gosti s kruzera tzv. shuttle busevi – razmatramo mogućnost ukidanja vinjeta ili njihovog redefiniranja, postoje gospodarski subjekti koji zloupotrebljavaju sustav vinjeta pa osim što s njim prevoze goste s kruzera, istovremeno se pokušavaju baviti određenim djelatnostima za koje nemaju dozvolu. Bilo bi izvanredno i najbolje da javni gradski prijevoznik Libertas u potpunosti vozi goste s kruzera, no zasad nema kapacitete“, izjavio je Franković.

„Očito ćemo morati ići u još restriktivnije stvari oko shuttle busa pa ćemo reći kako ćemo uvesti uredbu kako moraju imati niskopodni autobus tzv. harmoniku. Pa kupite autobus i vozite goste jer moramo razmišljati o shuttle busu kao problemu“, izjavio je.

Izjavio je i kako će se uvesti autobusna kružna linija.

„Moj je prijedlog da krene s Ploča odnosno s Viktorije i ide na Pile, s Pila na Dom zdravlja, onda na Inu, onda do parkingu Mijovića i tamo treba napraviti novu autobusnu stanicu, onda do javne garaže i dalje nastavlja do žičare pa Ploče“, izjavio je Franković.

SLJEDEĆE GODINE GARAŽA SE VRAĆA GRADU...

„Sljedeću godinu se garaža vraća gradu, nemojte da nekome padne napamet u Hrvatskoj da produlji ugovor s njima i da se pljačka nastavi“, poručio je Pero Vićan (DDS),a onda je podsjetio kako postoji projekt garaže kod OTP banke.

„Nemam dokaze, ali sam čuo - zastalo se jer je želi graditi sadašnja ekipa Garaže, ali oni ne smiju graditi!“, dodao je.

Maro Kristić (nezavisni) je kazao kako su kapaciteti i turizma i prometa odavno premašeni, što su teme današnje sjednice.

„Cijenim pokušaj uspostave kakve-takve kontrole nad prometom, samo smatram da implementaciji trebamo pristupiti s velikim oprezom i testirati je. Pozdravljam odgodu primjene kaznenih odredbi“, izjavio je Kristić dodavši kako je trebalo prije osigurati veći broj javnih garaža i park and ride na Pobrežju.

„Ovako mi se čini kako ulazimo u područje u koje nismo sigurni kako nećemo izazvati dodatni nered u prostoru“, dodao je.

Kristić je kazao kako je važno razmišljati o dugoročnim strateškim rješenjima.

„Hrabra gradska uprava i hrabri gradonačelnik moraju razmišljati o smještanju prometa pod zemlju ili o tranzitnim žičarima, ali znamo kakve će to reperkusije imati na konzervatore. Žao mi je što smo ulazak u zonu uvjetovali kupnjom PPK kartice. Što ako netko iz Župe nema PPK, a treba iskrcati suprugu jer ima neku obvezu i proći, kako će ući u zonu?“, upitao je. S njim se složio i vijećnik Ivan Cetinić. 

Bonačić Obradović je kazala kako se promet gužve neće riješiti i sve i da svi građani kupe PPK, kad nema dovoljno parkirnih mjesta, a i zanimalo je temeljem čega je utvrđeno tko stvara najveće gužve.

„Veliki problem je protočnost prometa – prvo je zebra na Pilama, a drugo semafor na Boninovu“, izjavila je te upitala kako će se utrošiti novac od kupnje PPK i hoće li postojati fond za, primjerice, izgradnju garaža. 

Zanimalo je i po kojoj logici su izuzeti od odluke motori i mopedi. 

"Stranac može doći s motorom, a naši ljudi moraju kupovati PPK", izjavila je. 

Ne slaže se ni s idejom kako Upravnom odjelu treba dostaviti liječničku dokumentaciju za posjet ljekarni i ostvarivanje slobodnog prolaza i prijavu registracija vozila koji idu u goste ljudima koji žive u užem gradskom prstenu. 

„Neće svi građani koji imaju PPK otići u grad u istom trenutku. Druga pogrešna teza – idem u ljekarnu kod zvonika, onemogućeno mi je pravo do ljekarne. Ja pitam – gdje parkiram? Ako parkiram na parkingu, mogu parkirati ako imam PPK. Imat ćemo puno pitanja, zato nam treba od rujna do siječnja, kako bismo vidjeli što smo zafrknuli. U praksi će se sigurno pojaviti da ćemo neke stvari morati doraditi“, izjavio je Franković.

Vlahušić je stava kako je Dubrovčane kažnjava jer se omogućuje slobodan prolaz samo onima koji imaju PPK.

„Vi mrtvi-hladni kažete da odluka kažnjava Dubrovčane, vi koji ste projektirali Dubrovnik bez reda i načina, javne površine kučku, mačku, grad zatrpan, onda štandovi po gradu, 4,5 milijuna prihoda smo izgubili dok smo to uklonili. Mi smo dio EU i ne možemo zabraniti svima koji imaju strane tablice prolazak, ali ovo je najbolje što možemo i najbliže tome. Građani nisu kažnjeni zbog PPK koja košta 60 kuna nego gužvama u kojima stoje po 45 minuta. Mi idemo to rješavati sada. Dubrovačke tablice su inače najbrojnije u tim gužvama, ne govorim koja je svrha tih vozila“, odgovorio mu je predsjednik Gradskog vijeća Marko Potrebica.

Đuro Capor (Srđ je Grad) je postavio pitanje zašto prometni elaborat koji je temelj ove odluke nije objavljen na internetu ili uručen vijećnicima.

„Najspornije od svega je što se iz materijala izbrisao članak 6. koji kaže kako je izrađen elaborat i sastavni dio odluke“, kazao je Capor.

'ODREĐENI VIJEĆNICI SE NE ŽELE ZAMJERATI TAKSISTIMA'

„Određeni vijećnici pod krinkom zaštite građana, ne žele se zamjeriti 6 tisuća taksista, legitimno, sve 5. Dragi sugrađani, sve što radimo, radimo zbog vas i interesa Grada. To je cilj. Razlog uvođenja zone leži u činjenici da je u Gradu enorman broj gospodarskih subjekata koji vrše autotaksi djelatnost i blokiraju ulice. Manji broj je stranih posjetitelja koji isto rade. PPK je samo sredstvo kako ćemo riješiti nešto“, odgovorio je Franković.

Potrebica je komentirao Vlahušićeve ideje oko otvaranja smjera prema Gradu iz smjera Boninova.

„Ne vodite računa zašto se odluka donijela. Zamislite da svi taksisti krenu prema Boninovu, autobusi Libertasa bi bili zablokirani, nastao bi takav čep da bi iskrcavali goste na Kampusu za na Pile“, izjavio je Potrebica.

Ivan Maslać (HDZ) se osvrnuo na pitanje PPK.

„PPK je samo ključ, samo alat. U konačnici PPK može biti i besplatna jer odluka ne smije biti diskriminatorna i ne smije pasti“, izjavio je.

„Jeste li sigurni da će ova odluka biti primjenjiva na praksi? Prema Ministarstvu stoji da ona mora odgovarati odluci o liberalizaciji autotaksi tržišta? Hoće li nam se dogoditi da odluka bude provediva, ako se netko žali, ako padne? Dajemo bianco papir, a ne znamo jesmo li zaštitili naše ljudi, sve zbog zakona za koje ste vi glasali, o legalizaciji autotaksi tržišta. Ova odluka ovo ljeto ona ne može biti provediva, vozit će svi koji su platili vinjetu“, izjavio je Vlahušić.

„Ja nisam glasao za taj zakon. Nisam bio u Saboru, nisam bio zastupnik, ali sam se gorljivo zalagao protiv i bio na dnevnicima. Moja politička moć nije bila da zaustavim izglasavanje zakona. Ova odluka, kad stupi na snagu, neće stupiti u primjenu ovo ljeto nego tek 1. rujna, u tehničkom segmentu kako bismo vidjeli što je dobro i što nije, kazneni dio tek stupa 1. siječnja, a u primjenu 1. ožujka. S ovom odlukom ove godine nećemo riješiti ništa, ali ćemo testirati“, izjavio je Franković.

Vlahušić se dotaknuo natječaja za taksiste.

 „Koji su kriteriji za ovih 100 ljudi, a da udovoljavaju zakoni o prometu? Je li to financijski dio? Kako ću ja svome susjedu objasniti koji nije prošao, ali je obitelj Lukšić bogatija za 500 tisuća eura jer ne naplaćujemo zaustavljanje? Zašto bi moj susjed bio kažnjen, a oni imaju besplatno?“ upitao je Vlahušić.

„Što se tiče kriterija za 100 taksista, za nekoliko dana bi oni išli na javno savjetovanje, a onda ide pred GV koje donosi odluku. Ne morate glasati za odluku, ali ono što trebate reći susjedu – ovom odlukom osiguravamo to da se tebi i tvom djetetu osigura budućnosti i normalno funkcioniranje“, odgovorio je Franković.

„Imamo skupinu koji su taksisti, ali im to nije primarni posao. Kako naši sugrađani mogu i dalje obavljati svoj posao?“ upitala je Ivana Šepak (DUSTRA).

„Za smeđu propusnicu u koju spadaju i navedene osobe, imamo četiri kriterija po kojima mogu dobiti dozvolu. Jedan od kriterija je da su članovi udruženja i imaju zakupljeno parkirno mjesto, druga skupina je Lučka uprava, treća ZLD, a četvrta su ljudi o kojima govorite, a koji se mogu javiti na natječaj“, odgovorila je Brnin.

„Dakle ova cijela odluka ne vrijedi ništa bez odluke o kriterijima. Ako tu odluku o kriterijima bilo tko sruši, taksisti mogu voziti kao i dosad svi. Mi s ovom odlukom nismo te taksiste isključili. Što onda ostaje, da atuobusi mogu besplatno i da građani ne mogu dolaziti“, izjavio je Vlahušić.

„Zar mislite kako bismo 1. siječnja primijenili odluku na građane, a ono što je bit ograničenja padne? Nije intencija zagorčati život našim ljudima. Ova odluka se nikada neće primijeniti u slučaju najgoreg scenarija koji bi se mogao dogoditi“, replicirao je Potrebica.

„Mi ovom odlukom ne ulazimo u meritum dozvola. Zašto nitko neće moći ovu odluku srušiti? Jer ona ne derogira dozvolu odnosno njenu funkciju, ali pravo jedinice lokalne samouprave je uvesti zonu posebnog prometnog režima, i ono je proizašlo iz zakona. Tko se buni ili ne, nama je manje bitno. Ako se odluka izglasa, u budućnosti će pokazati, sigurni budite, da se manjio intenzitet vozila prema Gradu i pritisak, i da 'kičma' postane čvršća i otpornija na udarce“, izjavio je Franković.

Maslać je kazao kako je obveza Grada upravljanje prometom.

Krešimir Marković (Hrvatski suverenisti) je kazao kako su neki svjetski gradovi uveli restrikcije da se ne može ni približno centru doći autom. Primjerice, do centra se može vlakom.

„Imamo previše auta, a infrastruktura je takva kakva jest, samo jedna cesta vozi do Pila, uska je, prilično ograničena“, izjavio je.

Marčinko je skrenula pozornost na to kako će biti veći pritisak na linije Libertasa, poput 'osmice' i 'petice' te kako je dijelovi oko Grada u koje voze biti nešto izoliraniji.

„Ova odluka je nužna, krajnji je rok da počnemo nešto mijenjati, prostor nam je ograničen, trebaju ovakve mjere. Dobra digitalna platforma bi trebala biti kvalitetna kako bi se sve rješavalo u momentu, primjerice propusnice. Odluka je donesena radi zone oko Grada, želimo zaštititi kulturno-povijesnu cjelinu. Oko ograničenja taksista se djelomično slažem, ako je 7 tisuća njih u Dubrovniku, oni svi ostvaruju profit, jer inače ne bi vozili. Smanjenje je u velikoj brojci i to će na neki način dovesti građane u lošiji položaj. Jučer sam čekala autobus 12 minuta, nije bilo prometno. Za tri minute dođe Uber. Brzina je danas jako važna. Idemo na niži standard. Jesam za ograničenje i zaštitu, ali moramo voditi računa što smo ove godine imala kao standard. Što je s električnim vozilima, je li se oni isključuju iz ove odluke? Prije nekoliko godina je predložen projekt ulaza u grad od strane Orsule, ušao je prvu budžetnu odluku, ali je izbačen iz opcije. Je li taj projekt još moguće ostvariti jer smo, prema informacija iz HC, saznali kako je to moguće? Pogotovo uz financiranje i EU. To bi možda bilo dodatno rješenje jer onda imamo tri ulaza u grad. Ako se isključi sve ono što ćemo danas dogovoriti, trebamo razmišljati o velikom parkingu koji bi trebao biti dislociran iz grada te više manjih u gradu. Ovdje je važan javni prijevoz, 70 pokaza je besplatno, predlažem da on bude u potpunosti građanima besplatan“, izjavila je Orlić.

„Kad sam bio taksist, Maslać se nije rodio, rekao mi je da nije, a meni je ta problematika poznata. Imali smo povjerenstvo koje je trebalo predložiti vijeću broj pa smo se spotakli, a danas smo došli do cca 7 tisuća. Taksi usluga je mala usluga, no ono u što se taksi u Dubrovniku pretvorio je 'kurvanje'. Ne može jedan čovjek imati 10 vozila, biti član četiri udruge, pristupati na svako mjesto. Od taksija se nije nitko preobogatio, ali je ok kad ti uskoči netko iz uže obitelji. Našao bih način da svi koji iz grada ne mogu tu voziti taksi. Predlažem otvaranje dijaloga sa Župom gdje će se otvoriti lokacije gdje će autobusi voziti prema unutra. Trebali bi i oni nešto platiti,  nova direktrica Čistoće je na Zvekovici našli 8 tisuća objekata koji ne plaćaju Čistoću“, izjavio je Vićan.

Popularni Članci