Butković i Pantovčak usred glasina o lobiranju za Uber, materijale dobio i Sabor

Autor: dubrovackidnevnik.hr Autori fotografija: Goran Mratinović
Nakon višemjesečnog prepucavanja, pregovaranja i savjetovanja oko Zakona o prijevozu u cestovnom prometu, Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture na čelu s Olegom Butkovićem konačno je iznjedrilo novi zakon, te ga je Vlada 5. travnja uputila u hitnu saborsku proceduru.

Glavni prijepor se događao između udruženja taksista i Ubera te su na račun Ubera i Ministarstva pljuštale brojne optužbe, zbog načina na koji se planira provesti liberalizacija tržišta, ili, slobodnije rečeno - 'uberalizacija'. Predstavnici taksista iz cijele Hrvatske do danas ne prestaju prosvjedovati uoči saborske rasprave, iako je zakonski prijedlog već dobio 'zeleno svjetlo' u Banskim dvorima i na nekoliko parlamentarnih odbora.

U dokumentima koje je Vlada uputila zastupnicima u obrazloženju prijedloga novog zakona o prijevozu u cestovnom prometu, a kojih smo u posjedu, na 1700 stranica sadržane su sve primjedbe upućene Ministarstvu tijekom savjetovanja, a među njima i ozbiljna optužba tajnika Udruge taksista Općine Medulin.

Privrat je tijekom savjetovanja ostavio brojne komentare, no ovaj je posebno zabrinjavajuć.

''Je imalo sram napisati ovakav prijedlog zakona kojim se toliko očito pogoduje krupnom kapitalu, Uberu i Cammeu, a na uštrb hrvatskih građana, 2500 malih obrtnika i njihovih zaposlenika, koji taksiranjem prehranjuju sebe i svoje obitelji? Je li vas sram što ste umjesto da napišete zakon koji bi bio najkvalitetniji, kako za korisnike usluga, tako i za one koji se tim poslom bave, vi napisali zakon pod utjecajem lobista koje je angažirao Uber, među kojima je i Mate Granić koji je u vrijeme pisanja zakona viđen u vašem ministarstvu, a siguran sam da je tu posrijedi i nešto puno opipljivije od samog utjecaja lobista?'', napisao je Privrat.

Pitao je potom ministra Butkovića ''je li ga sram što je nakon godinu i pol dana pisanja donio ovako aljkav prijedlog zakona pun nejasnoća, nedorečenosti i manjkavosti, pravilnika za koje nitko ne zna kako će izgledati, nego će to ministar odrediti naknadno kad zakon bude već donesen i što onda više neće moći biti predmet javne rasprave''.

''Je li vas sram što se zbog ovakvih kao što ste vi ljudi iseljavaju iz Hrvatske? Da li vas je sram što primate plaće od države protiv čijih građana ovo radite, a radite u interesu stranog krupnog kapitala?'', poručio je Privrat, u komentaru koji je i javno dostupan.

Tragom ozbiljnih Privratovih optužbi portal Direktno istražio je njegove navode o lobiranju.

Glasnogovornica Ministarstva mora, prometa i infrastrukture Ana Matijašević izjavila je za portal Direktno "kako se ministar Oleg Butković nije sastao s Matom Granićem'.

''Prema podacima Ministarstva nitko od ministrovih suradnika nije razgovarao s Granićem o novom zakonu", rekla nam je Matijašević. To bi trebalo, pretpostavlja se, otkloniti sumnje u eventualne koruptivne radnje koje je Privrat spominjao u internoj komunikaciji.

Kako ekskluzivno doznaje Direktno.hr, Privrat je još u prosincu bio upozorio i Ured predsjednice na glasine kako je savjetnik Predsjednice Mate Granić lobist za Uber u Hrvatskoj, tvrdivši kako je moguće da je nekim koruptivnim radnjama utjecao na Ministarstvo prometa da donese zakon koji pogoduje Uberu.

Pantovčaku je pisala i Privratova majka, a u odgovoru, kako Direktno.hr, Ured predsjednice otklanja bilo kakvu povezanost Kolinde Grabar-Kitarović, članova njezine obitelji i savjetnika s tvrtkom Uber.

Ranije je i sam Mate Granić za portal Direktno izjavio "kako više ne radi kao lobist ni za koga, iako je još uvijek počasni predsjednik Hrvatskog društva lobista".

No i dalje ostaje nezadovoljstvo novim zakonom. U tom smislu spominjao se i velik prosvjed u Dubrovniku. Gradonačelnik Mato Franković za portal Direktno je već ranije izrazio uvjerenje kako će se cijeli spor riješiti na zadovoljstvo svih i da nema potrebe za novim prosvjedima, koje udruženja taksista najavljuju za dan saborske rasprave.

Kako upozorava Goran Privrat, "ako se zakon usvoji u ovakvom obliku, zadovoljni mogu biti samo Uber i Cammeo".

"Apsolutna liberalizacija tržišta znači da će u turističkim gradovima tijekom ljetnih mjeseci "taksirati" neograničen broj vozila Cammea i Ubera, što će zakrčiti promet, ali i ugroziti egzistenciju postojećim taksistima-obrtnicima koji od tog posla žive tijekom svih 12 mjeseci", zaključio je za portal Direktno Privrat.

Popularni Članci