TEMA OKO KOJE SE LOME KOPLJA Pitali smo smiju li novi prijevoznici koristiti autotaksi stajališta u Dubrovniku

Autor: dubrovackidnevnik.hr Autori fotografija: LR
Liberalizacija taksi tržišta na dubrovačkim prometnicama je višestruko povećala broj taksi vozila što se navodi kao jedan od razloga gužvi. Osim toga, javnost nerijetko svjedoči i incidentima između tradicionalnih taksista i onih koji posluju isključivo putem aplikacije, a to se prvenstveno odnosi na Uber koji je u zadnje vrijeme preplavio dubrovačke prometnice.

Mnoga pitanja su ostala neodgovorena u kontekstu poslovanja, a posebno oko korištenja taksi stajališta budući da je u Dubrovniku prometna infrastruktura ograničena. Prema riječima gradonačelnika Mata Frankovića, na području Grada posluje preko 1 200 autotaksi prijevoznika zbog čega je ukazivao na nedostatke liberalizacije autotaksi tržišta jer se u Gradu zbog velikog broja vozila stvaraju ogromne gužve.

U posljednje vrijeme posebno se povlači pitanje korištenja taksi stajalište te imaju li svi jednako pravo koristiti ista. Iz tog je razloga Dubrovački dnevnik posalo upit prema Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture koje u svom odgovoru navodi kako svi imaju pravo na jednake uvjete.

"Zakon o prijevozu u cestovnom prometu, koji je na snagu stupio u svibnju ove godine, omogućio je svima rad pod jednakim uvjetima, a to znači da svi koji po Zakonom propisanim uvjetima dobiju licenciju za obavljanje autotaksi prijevoza, a prema tome i dozvolu za obavljanje te vrste prijevoza, uživaju prava koja im taj Zakon i pripadajući pravilnici pružaju. U tom smislu, svi koji obavljaju takvu vrstu prijevoza imaju pravo koristiti stajališta namijenjena za vozila javnog prijevoza i autotaksi stajališta, a isključivo radi zaustavljanja s ciljem ukrcaja i iskrcaja putnika, kao što i za vožnju mogu koristiti posebno obilježene prometne traka koje im daju prednost kretanja", pojasnili su iz Ministarstva dodavši kako lokacije, opremljenost, visinu naknade i način korištenja autotaksi stajališta odlučuje jedinica lokalne samouprave. 

Dakle, svi imaju jednaka prava koristiti stajališta kojih je u Dubrovniku znatno manje nego samih vozila, a Grad je taj koji će donositi odluke o stajalištima. Vrijedi spomenuti kako dio parkirališnih mjesta novi taksisti koriste za čekanje gostiju, pa su tako i ona pretvorena u svojevrsna taksi stajališta, premda građanima nedostaje mjesta za parkiranje. 

Vozeći se dubrovačkim ulicama, čini se kako svako drugo vozilo nosi oznaku "taxi", no građani su se imali priliku uvjeriti da cijene prijevoza ipak nisu jeftinije. Registracijske oznake iz svih dijelova Hrvatske mogu se vidjeti po dubrovačkim prometnicama, jer se svi nadaju uzeti dio kolača od turizma. Zakon o liberalizaciji tržišta donosen je na razini države, no iz jedinica lokalne samouprave diljem države upozoravaju kako prometna infrastuktura pojedinih gradova, poput Dubrovnika, ne može podnijeti toliki broj novih vozila. 

Alena Hadžić

Popularni Članci