Cargo bike stiže u povijesnu jezgru, olakšat će život građanima, ugostiteljima i dostavljačima

Autor: Aida Čakić
City Changer Cargo Bike naziv je projekta kojim Grad Dubrovnik, putem EU programa, namjerava uvođenjem upotrebe Cargo bicikala riješiti neke od problema u pješačkim zonama.

Po uzoru na neke od europskih gradova, Grad Dubrovnik dobit će priliku provesti neobvezujući pilot projekt za područje povijesne jezgre koje se svakodnevno, posebno za vrijeme turističke sezone, susreće s povećanim prometom, gužvama i bukom. Naime, uvođenje inovativnih rješenja prilika je za vidjeti kako će funkcionirati održiva mobilnost kroz upotrebu takozvanog cargo prometa.

Bicikla koja se mogu vidjeti na ulicama Utrechta, Cambridgea, San Sebastiana i Copenhagena tako bi olakšala svakodnevni život dubrovačkim ugostiteljima i trgovcima, ali i dostavnim službama. Neosporan je ekološki benefit te znatno smanjenje buke i gužve, stoji u opisu projekta City Changer Cargo Bike koji se u svijetu pokazao ekonomski isplativim i efektivnim. 

Iz Grada Dubrovnika pojasnili su kako je cilj projekta podići svijest u javnom i privatnom sektoru, reducirati zagađenost i zagušenost motoriziranim vozilima te poboljšati sigurnost i upotrebnu javnih površina. Dubrovnik je takozvani follower city što označava gradove koji su u začetku provedbe i potrebna im je pomoć u implementiranju novih rješenja.

Projekt financiran EU sredstvima prošao je prvu fazu prijave koja je krenula 1. rujna ove godine. Ukupna vrijednost iznosi 3,7 milijuna eura od čega će Dubrovnik u ovoj godini dobiti preko 82 tisuće eura, dok se u 2020. planira ostvariti nešto manje od 33 tisuće, a u 2021. godini više od 19 tisuća eura.

Naziv urbana mobilnost zvuči obećavajuće posebno ako se gleda u kontekstu praktičkih rješenja problema s kojima se dubrovačka povijesna jezgra susreće. Od dubrovačkih cargo bicikala ne treba očekivati turističku funkciju, kao što je to slučaj u Nizozemskoj, gdje ih brojni posjetitelji koriste za obilazak grada. Za vrijeme sezone na se Stradunu odvija užurban promet automobila pa kamiona koji opterećuje sam Grad, dok u pretovarnoj zoni vlada kaos. Bicikla bi svakako olakšala situaciju kao jedan vid vatrogasne mjere i praćenja trendova u svijetu, no sustavno rješenje u vidu organizacije opskrbnog centra zasigurno je najbolji potez. 

Popularni Članci