PROVJERILI SMO Što prijevoznici misle o taksi stajalištima: Stanje je napeto; Zakon treba provoditi

Autor: Aida Čakić
Na dubrovačkim prometnicama tijekom ljetne sezone iznimno je povećan broj taksi vozila što je i logičan slijed događanja budući da je vlada novim zakonom liberalizirala tržište te je veliki broj vozača iz unutrašnjosti Hrvatske došao prevoziti putnike na krajnji jug te tako zaraditi.

U Dubrovniku često dolazi do prijepora između vozača, tradicionalnih taksista i onih koji koriste aplikaciju za prijevoz putnika, a jedan od čimbenika koji stvara dodatne tenzije je skučena dubrovačka prometna infrastruktura. Naime, posebno je aktualno pitanje oko taksi stajališta - mogu li ih svi koristiti. Iz Ministarstva financija, kako je ranije pisao Dubrovački dnevnik, nemaju dvojbe po tom pitanju - zakon je prema svima jednak te svi mogu koristiti stajališta.

"Zakon o prijevozu u cestovnom prometu, koji je na snagu stupio u svibnju ove godine, omogućio je svima rad pod jednakim uvjetima, a to znači da svi koji po Zakonom propisanim uvjetima dobiju licenciju za obavljanje autotaksi prijevoza, a prema tome i dozvolu za obavljanje te vrste prijevoza, uživaju prava koja im taj Zakon i pripadajući pravilnici pružaju. U tom smislu, svi koji obavljaju takvu vrstu prijevoza imaju pravo koristiti stajališta namijenjena za vozila javnog prijevoza i autotaksi stajališta, a isključivo radi zaustavljanja s ciljem ukrcaja i iskrcaja putnika, kao što i za vožnju mogu koristiti posebno obilježene prometne traka koje im daju prednost kretanja", pojasnili su iz Ministarstva dodavši kako lokacije, opremljenost, visinu naknade i način korištenja autotaksi stajališta odlučuje jedinica lokalne samouprave.

Predsjednik Udruženja obrtnika autotaksi prijevoznika Dubrovnik Miše Miloslavić po tom pitanju smatra kako je zakon nedorečen.

- Taksisti u startu plaćaju taksi stajališta, a kako će se to organizirati zbog novog zakona koji je uveo liberalizaciju na tržištu još ćemo vidjeti jer očekujemo da gradska vlast to pitanje riješi - komentirao je Miloslavić, dok su iz Eko taxija odgovorili kako im nije cilj komentirati je li novi zakon o cestovnom prijevozu pozitivan ili negativan.

- Činimo sve što je moguće u datim okvirima da svoje poslovanje prilagodimo novom Zakonu, a isto očekujemo i od svih ostalih sudionika u taksi industriji - naglasili su te također dodali kako očekuju od gradske vlasti provođenje Zakona.

- Nadležno Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture tumači taksi stajališta kao javno dobro. Svi koji posjeduju licenciju i dozvolu, a Eko taxi posjeduje oboje, imaju pravo koristiti taksi stajališta, a ne da ona budu rezervirana za podobne i one s dobrim vezama - poručili su.

U Dubrovniku je nedavno zabilježen incident  između taksista i vozača Eko taxija što daje izrazito negativnu sliku u javnosti Grada koji je poprište divljaštva na ulicama.

O navedenom pitanju iz Eko taxija imaju pomirljiv stav.

- Primitivni fizički obračuni, kojima smo imali prilike svjedočiti, nisu i ne smiju biti rješenje, nas je dolazak konkurencije potaknuo na poboljšanje usluga kako bismo zadržali i privukli nove korisnike, tako da ne vidim razloga zašto se drugi ne bi poveli za našim primjerom. Mi želimo biti na usluzi građana i naš krajnji cilj je kvalitetna usluga dostupna svima - istaknuli su i dodali kako su podnijeli prijave Gradu Dubrovniku, DORH-u i nalaženim institucijama zbog obračuna koji se dogodio na Pločama i svađe oko taksi stajališta.

Miloslavić iz Udruženja obrtnika autotaksi prijevoznika smatra kako je trenutno stanje jako loše jer je napeto.

- Veliki broj vozača Ubera je došao u Grad i najbolje bi bilo da mi domaći taksisti se iselimo na tri mjeseca koliko traje sezone, a da oni mogu raditi. Politika Ubera i onih koji dolaze raditi sa strane je agresivna i to mora eskalirati jer što je previše – previše je. Jednostavno ne možemo svi stati na stajališta jer nas ima puno - zaključio je za Dubrovački dnevnik predsjednik Udruženja obrtnika autotaksi prijevoznika Dubrovnik Miše Miloslavić.

Popularni Članci