AKTIVNOSTI GRADONAČELNIKA NA DRUŠTVENIM MREŽAMA Evo tko su 'kraljevi Facebooka' i kako Grad Dubrovnik stoji s 'lajkovima'

Autor: dubrovackidnevnik.hr Autori fotografija: Ivona Butjer
Da su društvene mreže davno prerasle status nezaobilaznog i postale ključan i najmoćniji medij i platforma političke komunikacije nije nikakva novost.

Zahvaljujući društvenim mrežama doslovno se dobivaju izbori (Donald Trump), stvaraju se nove političke snage i 'zvijezde' (MOST, Ivan Pernar), a umjesto na konferencijama za medije ili putem službenih priopćenja, političari važne poruke i objave sve češće komuniciraju direktno preko svojih profila i stranica na društvenim mrežama, nakon čega ih mediji dalje prenose kao udarne vijesti…

Portal gradonačelnik.hr analizirao je aktivnost hrvatskih gradonačelnika i gradova na društvenim mrežama. 

Njihovo istraživanje pokazalo je, tako, da se Facebookom kao komunikacijskim kanalom, bilo preko službenih stranica ili privatnih profila, aktivno služi oko dvije trećine gradonačelnika i gradova. S druge strane, na svu moć i prednosti direktne komunikacije s građanima još uvijek je nezainteresirano ili ih namjerno izbjegava 35 gradonačelnika i čak 24 grada koji nemaju svoje službene stranice već i dalje  komuniciraju jednosmjerno, putem Internet stranica Grada, priopćenja i press konferencija.

Od gradonačelnika koji koriste FB, preko službenih stranica objavljuje i komunicira njih 66,  a 62 ih ima privatne profile. Način komunikacije i sadržaj kojima pune svoje stranice je raznolik – od suhoparnog 'linkanja' objava sa službenih stranica grada i protokolarnih informacija, pa do spontanog i osobnog obraćanja te poziva na diskusiju i razmjenu  mišljenja o gradskim ili političkim pitanjima. Mi se, ipak, u ovoj analizi nećemo upuštati u ocjenu kvalitete ili nekvalitete FB komunikacije i stranica gradonačelnika, već – kao i uvijek – analiziramo brojčane pokazatelje.

A brojke kažu da uvjerljivo najjače stranice, sa najvećim brojem fanova – njih 19.803, ima gradonačelnik Pule Boris Miletić. Miletić je među najjačima i s privatnim profilom, na kojem ima 4.900 prijatelja, a i službene stranice Grada Pule su među 10 stranica s najvećim brojem fanova.

Na drugom je mjestu, sa preko 15.000 fanova gradonačelnik Vukovara Ivan Penava, a treći je sa gotovo 15.000 Krešo Beljak iz Samobora, koji se ističe i po angažmanu svojih fanova. Za razliku od ostalih gradonačelnika čije objave, ovisno o temi, dosta osciliraju po broju lajkova i komentara – od nekoliko desetaka pa do nekoliko stotina, Beljakov prosjek je nekoliko stotina lajkova po objavi, a jedna od najnovijih objava – da završava s godišnjim i napunjenih baterija se vraća borbi za bolju Hrvatsku, u dva dana je skupila više od 1.300 lajkova.

Po broju fanova slijede Darinko Dumbović iz Petrinje, Vojko Obersnel iz Rijeke, Andro Krstulović Opara iz Splita, Mirko Duspara iz Slavonskog Broda, Dario Hrebak iz Bjelovara, Branko Dukić iz Zadra, te Stjepan Kovač iz Čakovca.

Kad su službene stranice gradova u pitanju, najveći broj fanova, preko 34.400, ima Grad Rijeka, na drugom je mjestu Grad Dubrovnik s gotovo 14 tisuća, potom Krk, Požega, Sisak, Pula, Samobor, Mali Lošinj, te Koprivnica.  

Popularni Članci